Inne
: Niezawodność - mimo drobnych usterek zawsze mogę na niego liczyć, odpala w największe mrozy, nigdy nie zawiódł na trasie, można na nim polegać.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: korozja na progach, okolice wlewu paliwa
Przeniesienie napędu
: wycieki przy wybieraku ze skrzyni biegów
Inne
: nietrwałe maglownice w wersjach ze wspomaganiem
4,0
Całokształt
Kupiłem 12 letnie auto, sprowadzone prywatnie, z dobrym wyposażeniem ale z przebiegiem 213 000. Taki przebieg nie zniechęcił mnie do zakupu i z perspektywy czasu oceniam że była to dobra decyzja. Przy zakupie jakiegokolwiek auta zwracajcie uwagę na to żeby przebieg był autentyczny a nie niski. Forda Ka mogę polecić z czystym sumieniem bo to naprawdę dobre auto, jesli chodzi o awaryjnosc to jest dość spora na szczęscie zawodzą tylko drobiazgi, nigdy nie wystąpiła awaria uniemożliwiająca dalszą jazdę. Przy zakupie nalezy zwrócić szczególną uwagę na to czy auto jest bezwypadkowe oraz na korozję. To pierwsze łatwo ocenić: auto powinno mieć 2 kluczyki czarne(jeśli jest sprowadzane czesto jest tylko jeden co świadczy o tym ze za granicą miało poważny wypadek i ubezpieczyciel zabrał jeden kluczyk uznając szkodę całkowitą), po 2 Ka ma błotniki przyspawane do nadwozia więc jeśli spawy wyglądają na nieoryginalne to należy zachować czujność. Dobrze jest również zajrzeć pod spód ze względu na wcześniej wspomnianą korozję, zwracając uwagę na okolice mocowania tylnej belki. W tym modelu normą jest korozja przy wlewie paliwa oraz na progach ale jeśli nie jest zaawansowana nie należy się tym zniechęcać. Warto również sprawdzić maglownice czy nie ma wycieków gdyż naprawa jest droga. Ogólnie jestem zadowolony z mojego ford Ka, nie żałuję że go kupiłem. Mimo paru wad auto godne polecenia.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik w tym aucie to stara konstrukcja, mało dynamiczny, dość cichy, posiada mechaniczną regulację luzu zaworowego, bezkolizyjny rozrząd napędzany łańcuchem. Bardzo elastyczny, przypomina niego dielsa charakterystyką pracy, zdecydowanie woli niskie obroty. Bardzo trwały nigdy nie sprawiał problemów, rozrząd dożywotni(ford nie przewiduje wymiany tego elementu), były jedynie problemy z silniczkiem krokowym wolnych obrotów(typowa usterka tego silnika) koszt nowego to 149 zł(zamiennik dobrej jakości)
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jak to w fordach, moim zdaniem jest bardzo dobra, czasami jedynie występują problemy z wrzuceniem jedynki ale nie jest to specjalnie uciązliwe, w porównaniu do skrzyń z aut vag jest i tak bardzo dobra. Również zestopniowanie jest ok zwłaszcza na miasto.
5,0
Układ jezdny
Tutaj ford zasługuje na pochwale ponieważ auto mimo upływu lat oraz zawieszenia w kiepskim stanie wciąż zaskakuje doskonałym prowadzeniem!
Komfort
5,0
Widoczność
Dużo przeszklonych powierzchni sprawia że widoczność jest bardzo dobra, nie mam uwag.
5,0
Ergonomia
Wszystko ok. Fotele całkiem wygodne, spore możliwośći jeśli chodzi o regulację, plus za łatwe zajmowanie miejsc z tyłu dzięki dobremu mechanizmowi składania foteli.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
klimy u mnie nie ma więc nie wiem jak działa, ogrzewanie takie sobie, zimą dopiero po 10KM w trasie zaczyna lecieć ciepłe powietrze.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Całkiem przestronne autko jak na swoje gabaryty, z przodu nie ma na co narzekać, z tyłu tylko osoby do 180cm wzrostu gdyz brakuje miejsca nad głową. Ogólnie przestronność zadowalająca choć do ideału(renault twingo) trochę brakuje.
5,0
Wyciszenie
Ze względu na jednostkę napędową w kabinie jest bardzo cicho, w trasie słychać tylko szum opon, silnika prawie wcale. Mimo że to miejskie auto trasy wcale nie są męczące.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeśli chodzi o części zamienne to oferta jest dość bogata w zamienniki różnej jakości i cenie. Oryginały również nie należą do drogich. Gorzej jest w kwestii spalania; po mieście wychodzi ok. 8,5 l/100km co w połączeniu ze słabymi osiągami jest słabym wynikiem.
5,0
Stosunek jakość/cena
Można kupić całkiem młode auto z dobrym wyposażeniem za rozsądną cenę. Opłaci się pod warunkiem że samochod nie będzie wymagał interwencji blacharza
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeśli chodzi o drobne usterki to jest ich sporo. Począwszy od problemów z ogrzewaniem(typowa przypadłość w tych autach)poprzez korozję, na nietrwałych maglownicach kończąc.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważnych usterek(czyli takich które unieruchamiają pojazd) nie było
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 i 60KM 44kW
[l/100km]