Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Ka I

Paweł K. 23 lata, 14 lat temu
Silnik 1.3 i 50KM 37kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 134 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Ford Ka I 1.3 i 50KM 37kW 1996-1999 - Oceń swoje auto
4,00
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Całe auto mnie pozytywnie zaskoczyło po jego zakupie, ponieważ najpierw byłem niechętny na nie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Usterka na tle elektrycznym powodująca nierównomierną pracę silnika, szarpanie nim, opisana przyczyna w poważniejszych usterkach
Karoseria : Na 11 letnie auto drobne poprawki, ten wlew paliwa tylko, ale to wystarczy przy robieniu tego reparaturkę antykorozyjną dac i po kłopocie
Zawieszenie : Tuleje jak sie kupi kiepskie to za 3 miesiące można iść po nowe-już lepsze!
4,0
Całokształt
Auto 11 letnie ale jestem z niego bardzo zadowolony, kupiłem je jako 8 letnie i przez swój okres użytkowania jestem bardzo zadowolony, dbałem o nie a ono mi służyło. Wymieniłem w nim tarcze hamulcowe, klocki z przodu i tyłu, pasek klinowy, filtry powietrza, oleju, paliwa, przeciwpyłkowy, olej, płyn hamulcowy i chłodniczy, tylne łożysko w jednym kolej, przewody cewki i samą cewkę by była pęknięta stara, malowany błotnik przy wlewie paliwa z wstawką antykorozyjną, na progi dałem folię ochronną przeźroczystą i chlapacze na przednie koła aby drobiny piachu nie obijal progu i dołu drzwi i eliminowało to zaczątki rdzy
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na silnik 1,3 50KM nie mam do niego zastrzeżeń, spokojnie można nim wyprzedzać inne auta, przyśpieszenie przy dwóch osobach w środku bardzo przyzwoite. Do 110hm/h bardzo fajnie się zbiera moim zdaniem. Wycieków nie ma, jedynie jakiś minimalny, ale na rok szklanka oleju to niewiele. Płyn chłodniczy też nie ucieka, raz tylko w okolicach termostatu drobny wyciek, ale dodałem do chłodniczego taki proszek likwidujący nieszczelności i 2 lata nie mam z tym problemu już i płyn trzyma na tym samym poziomie
4,0
Skrzynia biegów
Nie miałem problemu, biegi wskakują dobrze, nie zgrzypi itp
4,0
Układ jezdny
Trzyma się drogi jak przyklejony, rewelacja jak dla mnie gdy przesiadłem się z seicento na to auto i w te same zakręty mogłem wchodzić nieporównywalnie syzbciej, jakby przyklejone, bez bujania, trzyma fajnie w siedzeniu. Zawieszenie miekie ale fajne. Tuleje jeśli się wymienia to lepiej dać na droższe i lepsze niż tańsze bo moga tak jak mi te tańsze po 3 miesiącach paść i na nowo trzeba robić a droższe były by pewnie w takim ukłądzei lepszym rozwiązaniem niż dwa razy robić jedną rzecz:(
Komfort
4,0
Widoczność
Widze wszystko, trzeba tylko potrafić patrzeć i oczywiście używać lusterek, dodałem sobie od strony kierowcy do bocznego lusterka takie małe eliminujące martwy punkt i bardzo na autostradzie szczególnie to się przydaje, polecam! Boczna szyba w drzwiach bardzo duża i fajna
3,0
Ergonomia
Wnętrze szczerze to skromne ale jest co potrzeba i na swoim miejscu, w końcu to nie luksusowa limuzyna. Zamontowałem sobie radio na cd i nowe głośniki na tył w pułce i jest super. Wygodnie się wsiada jako pasażerowi lub kierowcy na przód, Bagażnik mały ale spokjnie można wziąść i pomieścić co potrzeba nawet na tygodniowy ponad wypad we dwoje.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W ziemie bardzo fajnie grzeje, wręcz upalnie, nie musze zasłaniać chłodnicy jakimis kartonami jak to widze podczas mrozu -25st.C u innych marek (śmiech). Co do lata to wiadomo, słońce grzeje to i w środku grzeje, ale wentylacja nawiewa dobrze
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy i pasażera obok miejsca jest mnustwo, z tyłu troche gorze gdy kierowca i pasażer mają siedzenie maksymalnie oddalone do tyłu. Siedzenia przednie bardzo wygodne i trzymające super podczas wchodzenia w zakręty, z tyłu siedzi się też wygodnie, troche gorzejs się wsiada i wysiada, w końcu to 3-drzwiowe
4,0
Wyciszenie
Silnik nie huczy w środku, no może gdy się jedzie ponad 130km/h, ale przy mniejszych prędkościach jeśli nie ma się problemu z łożyskami i ma się dobre opony, ja mam fuldy ecocontrol które są cichutkie to jest wewnątrz autka bardzo miło
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy ekonomicznje, spokojnej jeździe na trosie bez szaleńśtw bardzo mało, ok 5/100km. Przeglądy przechodzi bez problemu, robie niem niecałem 20 tys na rok. Oponki mam zawsze dobre, nowe to i komfort jazdy i zużycie paliwa jest dobre. Pasek klinowy groszowe sprawy. Klocki i tarcze w granicach 200zł za wszystko i z robotą. Łożysko ok 50zł, wszystkie filtry w granicach ok 100zł. cewka orginalna fordowska 500zł, zamieniki w granicach 250zł (nie polecam zamienników w tej kwestii), klamka 30zł, komplet 4 świec 80-100zł
5,0
Stosunek jakość/cena
Rewelacja jak dla mnie, trzeba tylko chyba trefić akurat na udany model i nie bity za granicą oraz składaka a jest naprawde fajnie, ja mam rocznik 99\'
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mam auto 3 lata, przejechałęm nim blisko 50 tys km, jestem pierwszym właścicielem w kraju, sprowadziłęm je sobie z Niemiec, miałem szczęście bo trafiłem na zadbane i serwisowane. Drobiazgi to jedynie klamka plastikowa się mi urwała raz,ale to zbyt szarpałem. Regularnie wymieniam filtry wszystkie, płyny, olej. tankuje tylko na dobrych stacjach i nie ma większych z nim kłopotów, bezawaryjne niemal. jedyne co to klocki wymieniłem, tarcze, świece, przewody z cewki. No ale to sa materiały eksploatacyjne, więc nie widze problemu w tym. Czasem trzeba przesmarować mechanizmy w hamulcach z przodu aby dobrze odbijały klocki od tarczy i równo łapały. tuleje z przodu i z tyłu też warto raz wymienić na kilkadziesiąt tysięcy przejazdu, no ale to się zdarzy raz na całe użytkowanie jednego właściciela, czy pasek klinowy aby nie piszczał. Tłumik nie był robiony za moich czasów. Żarówki wymieniam regularnie
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Raz musiałęm wymienić cewkę i zregenerować instalacje elektryczną bo miałą gdzieś przebicie i na nowo zaprogramować moduł, przeczyszczenie zaworów wolnych obrotów jeszcze też w tym zestawie było ale to już w serwisie autoryzowanym forda mi zrobili dopiero, bo mechanicy zwykli nie potrafili a zamienniki mieli kiepskie cewki. Moja wina bo wpadłem w dużą kałuże i woda się pewnie gdzieś wcisła, ale pewnie prędzej czy później by to i tak wyszło.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 i 50KM 37kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Ka I