Dodaję drugą ocenę auta - tym razem po przejechaniu 10 000 kilometrów. I cóż. Mogę w zasadzie tylko powtórzyć to wszystko co napisałem wcześniej. Auto jest niezawodne - nic złego się nie dzieje, nic niepokojącego nie słychać. Silnik nie jest może mistrzem ekonomii ale przy tych gabarytach i masie i tak uważam, że jest naprawdę dobrze. Osiągi są na zadowalającym poziomie. Auto przyspiesza dynamicznie ale dość liniowo czyli nie uświadczymy efektu wgniatania w fotel :). Pojemność, ergonomia stoją na bardzo wysokim poziomie. Jest w zasadzie tylko jednak rzecz do której mógłbym się przyczepić. Dół siedzenia kierowcy przy podłodze jest tak wyprofilowany, że idealnie wpadają pod fotel karty bankomatowe. Jest tam taka bardzo wąska szczelina, która niestety "zbiera" wszystkie plastikowe karty które spadają na dół. Niestety bez większej rozbiórki nie ma możliwości dostania się do miejsca, gdzie te karty lądują. Straciłem tak 2 karty... Czy kupiłbym ponownie to auto? za podobną kwotę (koło 200 tyś. zł) mógłbym kupić trochę mniejszego jeśli chodzi o przestrzeń w środku SUVa z napędem 4x4, ale jednak pozostałbym przy Galaxy. Jeśli masz / planujesz dużą rodzinę i nie chcesz rezygnować z dynamiki to ten samochód i ten silnik to idealne rozwiązanie. Być może bardziej spokojne osoby wybierają wersję 180 koni z napędem 4x4, ale uznałem jednak, że częściej niż z takiego napędu, będę korzystał z dobrodziejstwa mocniejszego silnika.
Wrażenia
5,0
Silnik
4,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDCi Bi-Turbo 210KM 154kW
[l/100km]