Silnik
: Silnik -dynamiczny i oszczędny, Prowadzenie prawie jak kombi. Przemyślane schowki
4,0
Całokształt
Dał bym doskonale, ale to nie jest ani Audi A6 ani BMW 5. Daję dobrze bo doskonale to mogę dać w/w segmencie na który mnie nie stać.
Myślałem o Sharanie z 2008/2009 ale silniki 2.0 TDI to porażka, szkoda się w to pakować. Francuskie samochody jakoś mnie nie przekonują.
Forda wybrałem bo to już sprawdzone rozwiązanie wygląda świeżo, części w normalnych cenach. Na chwilę obecna nie mam zastrzeżeń co do awaryjności, nic poza eksploatacją jeszcze nie robiłem.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 2.0 140KM jest wystarczający do sprawnej jazdy, oczywiście zawsze z czasem chce się więcej.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą jak należy z małym oporem tak jak ma być. Jedynkę można \"wbić\" bez problemu gdy prędkość zbyt mała na 2-ke by nie męczyć sprzęgła i dwu- masy.
5,0
Układ jezdny
Prowadzi się doskonale, można wiele o Fordzie mówić ale układ jezdny jest naprawdę dobrze dopracowany.
Komfort
4,0
Widoczność
Jak zwykle w takim samochodzie boczne słupki ograniczają widoczność. Oczywiście parkowanie to obowiązkowo z czujnikami, bez nich to naprawdę ciężko...
4,0
Ergonomia
Trasa 1000km z jednym stopem bez problemów, miło i przyjemnie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak na tak duży samochód to i tak OK, fakt trzeba trochę poczekać ale z dodatkowym sprawnym dogrzewaniem jest do zaakceptowania. To nie jak w starym modelu gdzie nagrzanie wnętrza trwało wieczność.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń z przodu i na tylnych fotelach doskonała. Trzeci rząd dla dzieci super dorosła osoba w długiej trasie raczej będzie \"połamana\"
4,0
Wyciszenie
Oczywiście nie jest to Audi lub MB ale spokojnie do 150 km/h można rozmawiać. Przy prawie 200 to już tylko na drogę zwracam uwagę i nie dekoncentruję się, na hałas wtedy nie zwracam uwagi są ważniejsze rzeczy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
I znów na plus, nie jest to silnik 1,9 110km znany z wcześnieszych wersji, spalanie wyższe o około 0,5 do 1 l różnicy.
I tak najmniejsze trasa pełna fotoradarów i ciągle 60-80 nie więcej 3 dorosłe osoby bez włączonej klimy 6,2 Miasto z korkami Kraków to ca. 8l bez klimy. Z klima i ekstremalne korki to myślę że 10 jest realne. Średnio trzeba liczyć 7 do 7,5. Wyniki oparte na kalkulacji z każdego tankowania a nie z komputera który zawsze przekłamuje.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jak dla mnie przyzwoicie, każdy jednak musi ocenić sam.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Denerwują otwierające się górne schowki, brak koła zapasowego (dodany jest tylko kit serwisowy do małej naprawy gdy większa dziura w oponie to klapa i laweta) Brak możliwości łatwego usunięcia foteli (w starej wersji 15 sek i fotel usunięty)
Sprzęgło z kołem nadal oryginalne. Wiem że to słaby pkt tego samochodu. Ale u mnie OK. Wymieniłem przy 150k czujnik położenia turbiny (150 zł nowy na allegro, na serwisie 400 zł)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Należy uważać na filtr cząstek stałych DPF, raz na jakiś czas trzeba się przejechać na wyższych obrotach i co jakiś czas profilaktycznie sprawdzać czy poziom oleju w silniku się nie podnosi. Jeżeli tak to koniecznie udać się do fachowców z serwisu.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 Duratorq TDCi 140KM 103kW
[l/100km]