Inne
: Cały czas wydaje mi się bardzo ładnym autem:))
5,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
Bez zarzutów, ale jeżdżę raczej delikatnie. Przy wyprzedzaniu na trasie super, nawet na 6. biegu potrafi dość dobrze przyspieszyć.
5,0
Skrzynia biegów
Świetna, choć może skoki lewarka mogłyby być krótsze.
5,0
Układ jezdny
Tradycyjnie ford za to jest chwalony, prowadzi się super, precyzyjny i komfortowy.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zarzutu, siedzi się wysoko to i dobrze widać.
5,0
Ergonomia
Normalny, poukładany "po niemiecku" kokpit, nie za duża kierownica, wygodne fotele, fotele składane w podłogę na płasko, fajna jest pełna elektryczna regulacja fotela. Żałuję trochę, że nie kupiłem pamięci ustawień fotela (ale nie wiedziałem, że można) i nie było wtedy jeszcze opcji na centralny podłokietnik zamiast podłokietników w fotelach - taki byłby chyba wygodniejszy, choć z drugiej strony trudno byłoby przejść do drugiego rzędu, a to się czasami zdarza. Wygodny w obsłudze tempomat. Automatyczne wycieraczki czasami głupieją, szkoda że nie można ustawić ręcznie prędkości wycieraczek.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam większych uwag, system quick clear i podgrzewana przednia szyba. Szkoda, że ogrzewanie trzeciego rzędu może być najwyżej do temperatury 1. rzędu - czasem przydałoby się tył dogrzać bardziej niż przód. Polecam podgrzewane fotele.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Van, więc to oczywiste. Ale zwracam uwagę na wygodniejszą pozycję siedzenia w porównaniu do vanów starszych generacji, jak C8/807 czy vw/seat, gdzie podłoga jest generalnie trochę wyżej - w C8 mam wrażenie, że siedzę z kolanami nienaturalnie podniesionymi do góry, a w Galaxy siedzę normalnie jak w wygodnej osobówce.
5,0
Wyciszenie
Wg mnie b. dobrze.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
średno 7,5 l, większość po mieście i w korkach częściowo, trochę po trasie. Na tę masę b. dobrze. Mam nadzieję, że będzie trochę spadało, podobno ok. 20.000 km się stabilizuje.
4,0
Stosunek jakość/cena
Można kupić taniej przez brokera, choć to nieco mniej wygodne. Oczywiście mógłby być tańszy. Ale można dość dobrze negocjować z niektórymi dealerami spoza Warszawy.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic na razie się nie działo, nic nie skrzypi i nie trzeszczy. Po ok 10tys km dolałem 0,7l oleju, ale rozumiem, że to dopuszczalne przy tzw docieraniu się silnika.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jest nadal dość nowy, więc dla mnie to naturalne, że nie powinien się psuć.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 Duratorq TDCi 140KM 103kW
[l/100km]