Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Galaxy III Van Facelifting

Wojtek, 11 miesięcy temu
Silnik 2.0 Duratorq TDCi DPF 163KM 120kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 195 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Ford Galaxy III Van Facelifting 2.0 Duratorq TDCi DPF 163KM 120kW od 2010 - Oceń swoje auto
4,93
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Silnik, ekonomiczność i ilość miejsca to żadna niespodzianka ale zaskoczeniem jest zawieszenie. Nic nigdy nie stukało choć przy tych gabarytach jest większe obciążenie zawieszenia
5,0
Całokształt
Prawie rok szukałem odpowiedniego auta tego modelu i warto było. Całkowicie świadomy wybór po dobrym rozpoznaniu rynku. Wiedziałem czego szukam chcąc mieć niezawodne i rodzinne auto. Mimo że to stary model to nadal dobrze wygląda. Kolor czarny w wersji titanium, ze wstawkami alu, ksenonami i przyciemnianymi szybami robi robotę. W środku oznaki zużycia są tylko na gałce skrzyni biegów. W tym aucie wszystko się zgadza. Znakomicie się prowadzi, stabilny w zakrętach, pojemny, funkcjonalny z funkcją spania dla 2 osób. Silnik bezawaryjny, mało pali. Jeśli komuś nie zależy na modnym suvie a ma duża rodzinę to jest to optymalny wybór. Nic tylko wybrać auto z pewnej ręki, nawet z przebiegiem 300 tysięcy i cieszyć się jazdą póki jeszcze można prawdziwym autem z prawdziwym silnikiem
Wrażenia
5,0
Silnik
Świadomie wybrałem ten silnik PSA jako znany z bezawaryjności, trwałości, a jednocześnie o wystarczającej mocy i zapewniający niskie spalanie. Przez 6 lat użytkowania faktycznie jest bezusterkowy. Żadnych problemów z dwumasą, turbiną, rozrządem (pierwsza wymiana po 180 tys.) czy też DPF mimo że 70-80% jazdy to miasto
5,0
Skrzynia biegów
Celowo wybrałem manuala, aby uniknąć kosztownych napraw skrzyni automatycznej w tym modelu. Działa sprawnie, dobrze wybiera biegi, choć do ideału brakuje. Jeździłem autami gdzie zmiana biegów była bardziej płynna
5,0
Układ jezdny
Nie ma się wrażenia prowadzenia wielkiego vana. Daje przyjemność z jazdy. Pewny w prowadzeniu i w zakrętach.
5,0
Karoseria
Bez uwag
Komfort
5,0
Widoczność
Mimo braku kamer czujniki parkowania robią dobrą robotę. Duże lusterka, duże szyby też na plus. W tej kategorii jako van daje radę
5,0
Ergonomia
Nic mnie w tym aucie nie irytuje. Łatwo w nim się odnaleźć. Bardzo dużo schowków. Ogromna kieszeń w drzwiach kierowcy, która mieści 1.5 ltr butelkę wody. Ilość miejsca w aucie robi wrażenie
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Duża powierzchnia szyb powoduje, że latem jest się pod ostrzałem słońca i ciepłego powietrza. Mimo nawiewów w 2 i 3 rzędzie trudno utrzymać jednolitą tempereturę całego wnętrza. Na plus zimą ogrzewanie foteli i podgrzewana przednia szyba
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W tej kategorii to jest mistrzostwo świata! Żaden z obecnie produkowanych modnych SUV -ów nie ma podjazdu do galaxy. W drugim rzędzie trzy niezależne fotele regulowane w przód i tył plus kąt oparcia fotela. Podczas gdy dzieci siedzą w aucie dorosły może wejść do środka i w komforcie zapinać dzieciom pasy w fotelikach. W 3 rzędzie osoby do 170-180 w miarę swobodnie się mieszczą. Auto może też pełnić funkcję minikampera z funkcją spania dla 2 osób. Po złożeniu foteli 2 i 3 rzędu mieści się tam materac o wymiarach 200 cm x 120 cm
5,0
Wyciszenie
Jadąc 130-150 w aucie nie jest głośno, można spokojnie rozmawiać, ale daje się odczuć, że to jest wielkie auto, więc nie jest wyciszone na poziomie aut bardziej zwartych o mniejszej przestrzeni w środku. To nie jest wada a cecha wielkogabarytowego auta
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ocena maksymalna. Brak usterek w połączeniu z ekonomicznym spalaniem mówi samo za siebie. Średnie spalanie z 6 lat użytkowania to 6.7 litra na 100. W mieście dochodzi do 8 litrów. Jazda autostradą przy 130 to 6.7. Nawet wymiana kompletnego rozrządu poza ASO mieści się w 1000 zł
5,0
Stosunek jakość/cena
Niskie koszty utrzymania i funkcjonalność za rozsądne pieniądze.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Duratorq TDCi DPF 163KM 120kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Galaxy III Van Facelifting