Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Galaxy III Van Facelifting

11Kera, 6 lat temu
Silnik 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 130 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Galaxy III Van Facelifting 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW od 2010 - Oceń swoje auto
4,57
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : To popularne auta o których prowadzeniu zawsze dobrze pisano. Dla mnie to miłe zaskoczenie. Jest dużo lepiej niż się spodziewałem.
5,0
Całokształt
Auto jest pojemne, komfortowe w prowadzeniu i bardzo oszczędne. Świetne prowadzenie auta w połączeniu z dynamicznym i cichym silnikiem daje świetne wrażenia podczas jazdy. Galaxy to szybki i oszczędny "autobusik" który nie daje odczuć kierowcy swoich gabarytów. Auto mam dopiero od miesiąca ale zdążyłem nim przejechać 3000 km i jak na razie jest super.
Wrażenia
5,0
Silnik
Wcześniej jeździłem C8 również w dieslu 2,2 HDI więc można trochę porównywać oba silniki (forda diesel również jest ze stajni PSA). W Fordzie silnik pracuje bardzo miekko i cicho - komfortowo. W C8 diesel pomimo 128 km dawał wrażenie że jest tam znacznie więcej mocy no i ten piękny rasowy pomruk przy wchodzeniu na obroty. W C8 z zasady nie przekraczałem w trasie 130 km/h. W fordzie ten silnik to "bajka". Przy 150-160 km/h silnik jest nadal cichy. Trzeba się bardzo pilnować aby nie przekraczać prędkości :-). W fordzie ten silnik jest znacznie oszczędniejszy jak w C8. Trasa Warszawa - Gdańsk-Warszawa przy predkościach powyżej 130 km/h i średnim spalaniu poniżej 7l/100km to rewelacja. Moim zdaniem HDI i pochodne to świetne silniki.
5,0
Skrzynia biegów
Właściwie to nie ma się do czego przyczepić. Auto jest ciche i czasem jadąc tylko na słuch - zwłaszcza przy ruszaniu i zwalnianiu na "śpiących policjantach" zdarza się że auto zgaśnie - ale to raczej wina kierowcy nie auta :-). Mam jedynie wrażenie, że 3-4 bieg jest źle dobrany subiektywnie mniej odczuwalny jest tam moment obrotowy. 5 i 6 to rekompensują :-)
5,0
Układ jezdny
Nie miałem wcześniej Forda. Potwierdza się wszystko to co piszą o układach jezdnych tych aut. Te auta naprawdę prowadzi się pewnie i precyzyjnie. Zaskoczyła mnie mała podatność auta na podmuchy boczne wiatru. Nie wiem jak z awaryjnością układu jezdnego ale przy przebiegu 130 tys. samochód prowadzi się wręcz idealnie.
5,0
Karoseria
?.. wyjdzie rdza to napiszę coś żłego
Komfort
5,0
Widoczność
Przydałoby się siedzieć trochę wyżej. W C8 widoczność jak z ambony ;-).
4,0
Ergonomia
Zmieniłbym sposób spryskiwania przedniej i tylnej szyby. Według mnie powinno być na odwrót. Przycisk na tylną a pociągnięcie przełącznika do siebie na przednią (tak mają chyba wszystkie auta).
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Często zdarza się zaparowanie przednich bocznych szyb. w C8 taki problem nigdy nie występował :-(
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest ok. Nie trzeba wyciągać foteli 3 rzędu aby je złożyć itp.. Jednak moim zdaniem przy podobnych gabarytach C8, Peugeot 807 i rodzina mają najwięcej miejsca w środku. Są dużo bardziej komfortowe w przypadku jazdy 7 osób. Każdy z pasażerów ma prawdziwy, duży, komfortowy i w pełni regulowany fotel (niestety wyciąganie ich z auta nie jest już tak komfortowe - są bardzo ciężkie). W C8 po wyciągnięciu foteli 2 i 3 rzędu mamy olbrzymią ciężarówkę :-).
5,0
Wyciszenie
Tu jest super. Cichy silnik, ciche dobrze zestrojone zawieszenie. Trzeba zerknąć czasem na licznik ;-).
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Oceniam tylko po zużyci paliwa.
3,0
Stosunek jakość/cena
Uważam, że zarobki w Polsce są na zbyt niskie aby odpowiadać na to pytanie rzetelnie. Niemiec za rok pracy wymaga aby auto było super.. Czego może wymagać Polak płacą za auto pracą 4 lat :-) - powinno być idealnie. A tak nigdy nie jest.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak- ale odpowie nie może być miarodajna.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Galaxy III Van Facelifting 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
28,00 zł
7,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Galaxy III Van Facelifting