Zawieszenie
: To popularne auta o których prowadzeniu zawsze dobrze pisano. Dla mnie to miłe zaskoczenie. Jest dużo lepiej niż się spodziewałem.
5,0
Całokształt
Auto jest pojemne, komfortowe w prowadzeniu i bardzo oszczędne. Świetne prowadzenie auta w połączeniu z dynamicznym i cichym silnikiem daje świetne wrażenia podczas jazdy. Galaxy to szybki i oszczędny "autobusik" który nie daje odczuć kierowcy swoich gabarytów. Auto mam dopiero od miesiąca ale zdążyłem nim przejechać 3000 km i jak na razie jest super.
Wrażenia
5,0
Silnik
Wcześniej jeździłem C8 również w dieslu 2,2 HDI więc można trochę porównywać oba silniki (forda diesel również jest ze stajni PSA). W Fordzie silnik pracuje bardzo miekko i cicho - komfortowo. W C8 diesel pomimo 128 km dawał wrażenie że jest tam znacznie więcej mocy no i ten piękny rasowy pomruk przy wchodzeniu na obroty. W C8 z zasady nie przekraczałem w trasie 130 km/h. W fordzie ten silnik to "bajka". Przy 150-160 km/h silnik jest nadal cichy. Trzeba się bardzo pilnować aby nie przekraczać prędkości :-). W fordzie ten silnik jest znacznie oszczędniejszy jak w C8. Trasa Warszawa - Gdańsk-Warszawa przy predkościach powyżej 130 km/h i średnim spalaniu poniżej 7l/100km to rewelacja. Moim zdaniem HDI i pochodne to świetne silniki.
5,0
Skrzynia biegów
Właściwie to nie ma się do czego przyczepić. Auto jest ciche i czasem jadąc tylko na słuch - zwłaszcza przy ruszaniu i zwalnianiu na "śpiących policjantach" zdarza się że auto zgaśnie - ale to raczej wina kierowcy nie auta :-). Mam jedynie wrażenie, że 3-4 bieg jest źle dobrany subiektywnie mniej odczuwalny jest tam moment obrotowy. 5 i 6 to rekompensują :-)
5,0
Układ jezdny
Nie miałem wcześniej Forda. Potwierdza się wszystko to co piszą o układach jezdnych tych aut. Te auta naprawdę prowadzi się pewnie i precyzyjnie. Zaskoczyła mnie mała podatność auta na podmuchy boczne wiatru. Nie wiem jak z awaryjnością układu jezdnego ale przy przebiegu 130 tys. samochód prowadzi się wręcz idealnie.
5,0
Karoseria
?.. wyjdzie rdza to napiszę coś żłego
Komfort
5,0
Widoczność
Przydałoby się siedzieć trochę wyżej. W C8 widoczność jak z ambony ;-).
4,0
Ergonomia
Zmieniłbym sposób spryskiwania przedniej i tylnej szyby. Według mnie powinno być na odwrót. Przycisk na tylną a pociągnięcie przełącznika do siebie na przednią (tak mają chyba wszystkie auta).
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Często zdarza się zaparowanie przednich bocznych szyb. w C8 taki problem nigdy nie występował :-(
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest ok. Nie trzeba wyciągać foteli 3 rzędu aby je złożyć itp.. Jednak moim zdaniem przy podobnych gabarytach C8, Peugeot 807 i rodzina mają najwięcej miejsca w środku. Są dużo bardziej komfortowe w przypadku jazdy 7 osób. Każdy z pasażerów ma prawdziwy, duży, komfortowy i w pełni regulowany fotel (niestety wyciąganie ich z auta nie jest już tak komfortowe - są bardzo ciężkie). W C8 po wyciągnięciu foteli 2 i 3 rzędu mamy olbrzymią ciężarówkę :-).
5,0
Wyciszenie
Tu jest super. Cichy silnik, ciche dobrze zestrojone zawieszenie. Trzeba zerknąć czasem na licznik ;-).
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Oceniam tylko po zużyci paliwa.
3,0
Stosunek jakość/cena
Uważam, że zarobki w Polsce są na zbyt niskie aby odpowiadać na to pytanie rzetelnie. Niemiec za rok pracy wymaga aby auto było super.. Czego może wymagać Polak płacą za auto pracą 4 lat :-) - powinno być idealnie. A tak nigdy nie jest.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak- ale odpowie nie może być miarodajna.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW
[l/100km]