Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Galaxy III Van Facelifting

Piotr, 10 lat temu
Silnik 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 74 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Ford Galaxy III Van Facelifting 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW od 2010 - Oceń swoje auto
4,69
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Oszczędny i elastyczny.
5,0
Całokształt
Auto kupiłem w celu wożenia rodziny 6 osobowej i z tego zadania wywiązuje się znakomicie. Szczególnie mogę polecić Galaxy III na długie trasy - jest doskonałym "połykaczem" kilometrów, cicho nawet przy 170km/h, spokojnie można rozmawiać i słuchać muzyki. Pomimo prawie 80.000km nie miałem większych i kłopotliwych usterek silnika, czy nadwozia.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bardzo elastyczny, pomimo mocy tylko 140KM. W zupełności wystarczający, by z pełnym obciążeniem przyspieszać i wyprzedzać na 5 i 6 biegu.
4,0
Skrzynia biegów
Tu ocena tylko dobra. Stosunkowo wysoka dźwignia zmiany biegów i dość długie przełożenia czynią ją trochę siermiężną w porównaniu do konkurencji. Biegi wchodzą bez zarzutu, również wsteczny.
5,0
Układ jezdny
Jak na Vana - bardzo dobrze. Nie przechyla się nadmiernie, wystarczająco trzyma się drogi w ciasnych łukach.
Komfort
4,0
Widoczność
Raczej twardo zestrojona amortyzacja. Przejazd przez "leżących policjantów" jest mniej przyjemny. Komfort na asfalcie bardzo dobry - cisza w kabinie.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Może brakuje jakiegoś niewielkiego schowka w konsoli głównej na smartfona. Schowki podłogowe z drugim rzędzie foteli też mało przydatne. Mam tam schowaną gaśnicę i nawet zapomniałem o jej istnieniu i położeniu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nagrzewa wolniej niż benzyna - tak mają nowoczesne diesle. Wentylacja regulowana na dwie strefy + osobno nawiewy na II i III rząd foteli. Klima wymagała wymiany jakichś przewodów pod samochodem z tyłu pojazdu, gdzie mieści się jakiś zbiornik - rozszczelniło się połączenie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo wygodnie. Doskonała widoczność we wszystkich kierunkach dzięki wysokim szybom we wszystkich rzędach foteli.
5,0
Wyciszenie
Jak pisałem wcześniej nawet przy 170km/h jest wystarczająco cicho. Przejazdy z prędkością 130km/h, czyli typowo autostradowe, niemal w zupełnej ciszy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W zatłoczonym mieście poniżej 8l/100km, na trasie spokojnie można zejść poniżej 7l/100km. Rekord 6,4l/100km na dłuższej trasie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie mam większych uwag. Za taką cenę (120.000zł po zniżkach - z systemem multimedialnym navi, DVD, SD, bluetooth, USB) spodziewałem się solidnego auta i takie otrzymałem.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wymiana przewodu do klimy pod podwoziem. Wymiana jednego (z czterech) schowka podsufitowego - sam się otwierał i zwisał otwarty, co uniemożliwiało korzystanie z lusterka wstecznego. Po prostu zamek się zaciął i nie wracał do pozycji 0.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak usterek poważnych. Ogólnie sprawia wrażenie porządnie poskręcanego i zmontowanego auta.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Galaxy III Van Facelifting