całokształt jest taki sobie, przecietny samochod za całkiem spore pieniadze
Wrażenia
4,0
Silnik
silniek troche za slaby, szalenstwa z przyspieszaniem nie ma
zeby wyprzedac na super polskich drogach trzeba sie na majtac lewarkiem
czasem przy ruszaniu jest moment zawachania się silnika, czy jednak ma ruszyć obroty, jeżeli nie wciśnie sie ostro gazu, gaśnie
4,0
Skrzynia biegów
normalne, bez ekstazy, poprawne dzialanie i tyle
4,0
Układ jezdny
VAN to VAN, buja na zakretach itp
fokus ani mondeo to nie jest
Komfort
4,0
Widoczność
poprawna, z tyłu jest kamera, można oglądać obraz na ekranie
przy parkowaniu pomagają lusterka, które same się opuszczają do dołu
3,0
Ergonomia
PAŁA, każdy inny VAN ma lepiej zagospodarowaną przestrzeń
samochód niby wielki a jedynie całkiem spore są podłokietnik i kieszenie w drzwiach
schowki pod dachem, hym można schować 30 par okularów przeciwsłonecznych?
całe połacie deski rozdzielczej u konkurencji mają liczne schowki, tutaj nic, poza jednym głośnikiem
brak osobnych podłokietników z przodu, centralny jest nie wygodny -> za nisko i za bardzo w tyle, przed liftem było lepiej
bagażnik: nie ma żadnych przegród, wszystko lata
roleta nie ma możliwości umocowania z 7 fotelami!!! zostaje zostawić w domu, albo kombinować w środku kabiny
brak zapasowego koła, rozmiar rzadko spotykany u wulkanizatorów, w razie awarii \"między miastami\" zostaje pobocze na dłużej i poszukiwanie w \"złodziejskiej cenie\" nowej opony po okolicznych serwisach, jeżeli już ktoś ją będzie miał
skladanie foteli 2 rzedu w celu zajecia fotela w 3 rzedzie ... jest jak w maluchu, podsunac fotel troche do przodu i przechylic oparcie ...
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
przy większych temperaturach system nie jest w stanie schłodzić wnętrza. zaczyna głośno pracować
pewnie analogicznie będzi w czasie zimy
wentylowanie foteli pomaga
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
jest dobrze, duzo miejsca w 1 i 2 rzedzie
2 rzad mozna przesuwac, wiec nawet ponad 2m osoba ma luz
3 rzad pomiesci nawet wygodnie dorosla osobe, nie jest to fotelik, gdzie trzeba trzymac nogi pod broda, ale do prawdziwego fotela jak w renault espace daleko mu
3 foteliki z isofixem mieszcza sie bez problemu w 2 rzedzie
4,0
Wyciszenie
dobrze, ale bez przesady, powyżej 100-110 zaczynają się szumy
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
średnio w miejskich korkach bierze 10-11 litrow, i to przy jezdzie oszczednej, przy bardziej dynamicznej 13-14
na trasie przy predkosciach 120-140 okolo 7-7,5 litra
3,0
Stosunek jakość/cena
kawal blachy to i koszt duzy
przy zakupie byly rozwazane galaxy, espace i sharan
za wyposazenie wygral sharan, ale czas oczekiwania 6 miesiecy na niego, zdyskwalifikowal go
espace ma opinie awaryjnego, ale te fotele kapitanskie :))
galaxy byl dostepny szybko tylko 2 miesiace od zamowienia, + w miare dobra opinia o bezawaryjnosci, wiec wygral
gdybym mial wiecej czasu wybralbym sharana
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
pasy maja problem ze zwijaniem sie, powoduje to czeste przycinanie ich w drzwiach
kamera nie zawsze sie zalacza przy wstecznym
przycisk do zamykania samochodu na klamce czasem nie kontaktuje
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nic, dopiero 5000km
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW
[l/100km]