Silnik
: Jest naprawdę oszczędny, przy bardzo fajnych osiągach.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Zacinająca się przepustnica przy przebiegu 60 tyś. km
Karoseria
: Puszkowane tylnych progów
5,0
Całokształt
Myślę, że można dać najwyższą ocenę ponieważ niewiele jest tak wszechstronnych, dających tyle radości i tak niewiele negatywnych odczuć samochodów. Praktyczny do bólu, ekonomiczny, doskonały silnik, fantastyczny układ jezdny i naprawdę bardzo przyzwoita jakość. poza tym koszty utrzymania na cywilizowanym poziomie. To samochód, który wraz z coraz większą ilością przejechanych kilometrów coraz bardziej do siebie przekonuje. Właśnie dlatego sprzedając pierwszego Galaxy długo szukałem czegoś innego nowego i... kupiłem kolejne Galaxy. Za chwilę będę zmieniał na kolejny samochód i nie zanosi się na zmianę modelu:).
Wrażenia
4,0
Silnik
Witam, to jest już drugie Galaxy które posiadam. Oba auta były z silnikiem diesla 2.0 i mocy 140 KM. Silnik uważam za bardzo udany, trwałość jest bez zarzutu oczywiście jeżeli właściciel pamięta jak eksploatować diesla. Przyspieszenie i elastyczność silnika jest bardziej niż wystarczająca, wg. mnie jak na auto tej wielkości bezkonkurencyjne jest spalanie ( w mieście ten samochód spala mi 7.2 litra, na trasie wszystko zależy od stylu jazdy ale przy zachowaniu zasad ecodrivingu potrafi spalić ok. 5,5 litra lecz ten samochód daje dużą frajdę z jazdy także spalanie na poziomie 7,5-8 litrów w trasie też nie zdziwi). W tym silniku przy 60 tyś. przebiegu może pojawić się problem z odpalaniem na 100 procent odpowiedzialna jest za to przepustnica ( po prostu zacina się, problem zlikwidowano po 2010 roku i nie dotyczy on silnika o mocy 163KM). Silnik nie jest za głośny aczkolwiek uważam, że można by lepiej wyciszyć komorę silnika. Podsumowując bardzo udany silnik, polecam go każdemu.
5,0
Skrzynia biegów
W żadnym z moich Galaxy nigdy nie miałem problemów ze skrzynią biegów, jest bardzo precyzyjna i bezawaryjna. Oczywiście biorę odpowiedzialność za to co piszę w samochodach do przebiegu 100 tyś. km ponieważ później je sprzedaję:)). Natomiast jakby się czepiać to czasami pierwszy bieg wchodzi z lekkim oporem lecz zdarza się to bardzo bardzo rzadko.
5,0
Układ jezdny
I tutaj jest obszar w którym o fordach nowej generacji można się rozpisywać. Jeżeli ktoś z Was jeździ starszym jakimkolwiek vanem niech chociaż raz spróbuje nowego Galaxy. Dla mnie niesamowite jest to jak pewnie i szybko można pokonywać tym vanem zakręty :)). Fantastyczne prowadzenie, trzymanie się drogi... jak przesiadam się do innego samochodu-nie mówiąc o vanach tylko osobowych- dopiero wtedy doceniam co inżynierowie forda zrobili z układem jezdnym. Kompromis pomiędzy komfortem a prowadzeniem jest naprawdę na bardzo wysokim poziomie. Niejeden kierowca auta osobowego może się lekko zdziwić jeżeli będzie chciał z tym vanem powalczyć na zakrętach. Jest tylko jedno ale... Jeżdżę czasami nową generacją focusa mojej żony i muszę przyznać że komfort jazdy jest jeszcze lepszy, czyli można mieć nadzieję, ze kolejna odsłona Galaxy będzie jeszcze bardziej dopracowana.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak to w vanie, wysoka pozycja za kierownicą, naprawdę duża powierzchnia szyb powoduje, że widoczność jest doskonała. Do tego obowiązkowo dokupić czujniki parkowania i stajemy się za kierownica w trakcie parkowania trochę leniwi. Informacja dla wysokich kierowców - przy elektrycznej regulacji foteli nawet jeżeli opuścicie fotel do końca i tak będzie wysoko, po prostu trzeba taką pozycję za kierownicą polubić a doceni się ją z czasem.
5,0
Ergonomia
Nie mam nic do zarzucenia, wszystko jest czytelne, intuicyjne może nie ma jak BMW super systemów do obsługi wszystkiego co na pokładzie ale jest to wysoki europejski poziom. Warto zainwestować w niektóre dodatki, które ułatwiają życie i dają jeszcze większą przyjemność z eksploatacji samochodu. Przede wszystkim pełna elektryczna regulacja foteli z elektryką lusterka z pamięcią ustawień- niektórzy powiedzą facet przesadza, a ja mówię z własnego doświadczenia( pierwszy Galaxy był słabo wyposażony drugi ma wszystko i to są dwa rożne samochody) powiem rzecz bardzo ułatwiające życie jednym przyciskiem ustawimy pod siebie i fotel i lusterka. Wyświetlacz Ford converse + ładnie wygląda i daje dużą czytelność informacji z komputera, obowiązkowo!!!! zestaw głośnomówiący z blootothem dla wygody i waszego bezpieczeństwa, bardzo dobrze działa i daje duze bezpieczeństwo przy korzystaniu z telefonu. Do minusów ergonomii można chyba zaliczyć składanie i rozkładanie trzeciego rzędu foteli, niby wszystko w porządku ale mam wrażenie, że niektórzy producenci robią to lepiej. Podsumowując jest naprawdę wysoki poziom ergonomii a przy licznych dodatkach staje się jeszcze przyjemniej.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
System trzystrefowej klimatyzacji jest wydajny w miarę możliwości jak na gabaryty auta daje komfort ciepły w przyzwoitym czasie. Oczywiście nie zapominajcie o podgrzewanej przedniej szybie to nie bajer tylko element, który docenicie zimą.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Lepiej się nie da albo inaczej wiecej nie potrzeba. Miejsca jest mnóstwo w dwóch rzędach, tylko w drugim rzędzie te siedzenia nie za duże i tak skonstruowane, że zawsze siedzimy trochę jak na stołku:)) ale jest wygodnie a moje niektóre uwagi to czepianie się szczegółów. Co do trzeciego rzędu siedzeń jest naprawdę nieźle siedzenia prawie pelnowymiarowe i sporo miejsca na nogi nikt oprócz Voyagera nie zrobił tego lepiej tyle , że Chrysler jest dłuższy o jakieś 30 cm. Dorosłe osoby w trzecim rzędzie też pojadą i nie będą marudziły ( wiem bo sam tam siedziałem a mam 190cm wzrostu). Miejsca na szerokość też dużo z przodu osobiście wolę rozwiązanie zintegrowanej konsoli zamiast osobnych podłokietników dla każdego z dwóch foteli( ale to subiektywne odczucie dla mnie wygodniej a na pewno ładniej zagospodarowana przestrzeń). Z tylu szeroko ale czy trzy osoby dorosłe to jest dobry pomysł na długą trasę? Nie jestem pewien...generalnie jest to bardzo pojemny i wygodny samochód którym może podróżować cała rodzina z kompletem bagaży.
4,0
Wyciszenie
Jest dobrze ale są lepsi, nawet nowy Focus jest lepiej wyciszony ale to samochód już nowszej generacji i to widać. Silnik diesla nie przenosi dokuczliwego hałasu do wnętrza pojazdu nawet przy wysokich predkościach, redukcja szumów pochodzących z opływajacego karoserię powietrza też na bardzo przyzwoitym poziomie mimo, iż mamy do czynienia z vanem. Mam tylko małe zastrzeżenia do pracy tylnego zawieszenia, które w ekstremalnych warunkach potrafi nieprzyjemnie hałasować - chodzi mi o poprzeczne nierówności.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W opisie dotyczącym silnika napisałem już, że jednym z wielu atutów tego samochodu jest spalanie. Mój pierwszy Galaxy średnie spalanie miał 6.8 litra przy czym jeżdżę na odcinkach mniej więcej 20 kilometrowych w mieście, obecny Galaxy spala średnio 6.9-7. Myślę, że nic dodać nic ująć zadowolenie na stacji gwarantowane. W trasie średnio wychodzi tak samo ponieważ jeżdżę prędkościami podróżnymi dla tego samochodu czyli ok. 140-150 km/h ale bez problemu przy predkościach 90-100 km/ h można zejść do 5,5 litra. Z całą pewnością niebagatelne znaczenie dla ekonomiki ma także 6- biegowa skrzynia biegów.
4,0
Stosunek jakość/cena
Każdy chciałby dużo, dobrze i za darmo to taka nasza przywara narodowa. Samochód nie jest tani ponieważ za dobrze wyposażony egzemplarz trzeba zapłacić w salonie ok 140 tyś. zł. Ale cóż oferuje naprawdę bardzo dużo i obawiam się ze na rynku samochodowym nie znajdziemy dla tego modelu alternatywy oczywiście jeżeli ktoś szuka właśnie w tej klasie pojazdów.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochód jest naprawdę solidnie zrobiony ci potwierdzają rankingi przeprowadzane przykładowo przez Dekre czy TUV. Oba samochody przeze mnie eksploatowane są/były:)) do 100tyś. km. Czy to dużo nie wiem ale są to w moim przypadku niecałe trzy lata na samochód. W tym czasie w obu samochodach na gwarancji była wymieniana zacinająca się przepustnica, uniemożliwiająca lub utrudniająca rozruch silnika poza tym w obecnym Galaxy w którym jest bardzo dużo elektroniki zdarzyło się zawieszenie radia ale po uruchomieniu silnika ponownie problem zniknął. W pierwszym Galaxy na gwarancji miałem naprawiany zamek klasy bagażnika. Po prostu się rozleciał i tyle... Podsumowując drobiazgi, które nie miały specjalnego znaczenia.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poza tym co napisałem wyżej czyli zacinająca się przepustnica nie mam zastrzeżeń. Wszystko działa jak powinno a moje samochody jeżdżą dużo, rocznie przejeżdżam ok 40 tyś. km. Jest jeszcze jedna rzecz, na którą chcę uczulić użytkowników Galaxy. Puszkowane dolnej części karoserii patrz: progów. Pamiętajcie w tym fordzie wyprodukowanie dolnej części karoserii jest tak paskudna ze wszystkie niedobre rzeczy dla karoserii piach, sól itp. obijają dolne tylne progi. Po jakimś czasie na lakierze pojawia się biały nalot, który za ładnie nie wygląda. Po doświadczeniu z pierwszym Galaxy jak zamawialem drugiego miał już chlapacze i specjalną folie na tylnych progach i problem się nie pojawił.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 Duratorq TDCi 140KM 103kW
[l/100km]