Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Galaxy II

Jacek, 3 lata temu
Silnik 1.9 TDI 115KM 85kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 253 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Ford Galaxy II 1.9 TDI 115KM 85kW 2000-2006 - Oceń swoje auto
4,93
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Oszczędny i mocny
Inne : Przestrzeń którą kochają dzieciaki
5,0
Całokształt
Najlepszy VAN w tej półce cenowej, produkowany w tej samej fabryce co Sharan. Poza kilkoma szczegółami, są to auta bliźniacze, przy czym ford używanego można kupić duże taniej. Najlepiej kupić wersję Ghia ponieważ ma najwyższe wyposażenie. No i jak Van to tylko ze skrzynią automatyczną i najlepiej z dieslem żeby był oszczędny i miał kopa. Właśnie mam takiego i jestem zachwycony. Samochód mimo wielu "bajerów" jest absolutnie bezawaryjny, stosunkowo mało pali jak na taką krowę i automat (trasa 6,5l, miasto 9,5l) a przy tym można się ścigać z każdym.
Wrażenia
5,0
Silnik
Oszczędny i mocny. Pompo-wtrysk z VW naprawdę daje radę w tym samochodzie, zwłaszcza jak się go podkręci do 150 KM. Przy tym zero dymienia, a rusza ze świateł jak torpeda. Tylko polecam jakiś renomowany warsztat tuningowy z hamownią, żeby uniknąć rozczarowań. Lekka turbo-dziura, na chipie mniejsza, ale jest. Żadnych awarii, małe spalanie, jedynie troszkę głośny, jak to VW. Do Vana tylko diesel albo duża benzyna, żeby się przyjemnie jechało.
5,0
Skrzynia biegów
Automacik 5-cio biegowy, w sam raz do tego auta. Może przydałaby się czasem 6-stka na autostradzie, ale powyżej 130 km/h spalanie lawinowo rośnie, przez duży opór powietrza zwłaszcza z boxem na dachu, więc nie opłaca się za szybko jeździć tak wysokim autem. Przy ruszaniu biegi zmienia bardzo płynnie, szybciej niż ja bym to robił.
5,0
Układ jezdny
Zwieszenie jest nie jest, ani za miękkie, ani za twarde. Ja lubię wygodę i lubię miękkie auta takie jak francuskie. Ford jest dość sztywny i na dużych dziurach czuć nierówności, jednak wynagradzane jest to przez bardzo bezpieczne i precyzyjne prowadzenie na zakrętach. Auto zachowuje się raczej podsterownie, co dodatkowo zwiększa bezpieczeństwo. Prześwit od podłoża jest duży więc można wjechać w teren lub na wysoki krawężnik.
5,0
Karoseria
Fordy Galaxy jak i Sharany słyną ze słabej blach, i jest to prawda, przy progach z przodu jak i z tyłu pojawiają się ogniska rdzy. Powodowane są one odpryskami od kamyków z pod opon. W porę nie zabezpieczone mogą przysporzyć problemów.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność jest bardzo dobra, poza jednym małym mankamentem, czyli dość szerokim słupkiem przednim, który ogranicza pole widzenia, np. Renault Espace ma podwójny słupek, co moim zdaniem jest lepszym rozwiązaniem. Widoczność do tyłu przez szyby jak i w lusterkach wzorowa inne auta mogą pozazdrościć.
5,0
Ergonomia
Przyczepić się można jedynie do tego, że pedały są dosyć blisko kierowcy w porównaniu z kierownicą. Jestem dosyć wysoki i czasem ciężko znaleźć odpowiednią pozycję, ale ten problem mam w większości samochodów. Znowu dla mojej żony jest idealnie, ale i tak ona więcej nim jeździ.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie i klimatyzacja dwustrefowa (przód/tył) to jedyne słuszne rozwiązanie dla takiego dużego samochodu, niestety nieliczne egzemplarze to miały. Mój na szczęście ma indywidualny nadmuch powietrza dla każdego z pasażerów, co sprawdza się idealnie zwłaszcza w upały. Polecam wersję z nawiewami w suficie. W zimie Webasto dogrzewa więc od razu jest ciepło.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń jest ogromna, dzieciaki kochają go właśnie za to, że ma dużo miejsca zarówno w drugim rzędzie jak i w trzecim. Każdy fotel można przesuwać przód-tył, lub zamienić go w stolik. Dodatkowo wszystkie fotele można rozłożyć do pozycji leżącej. Po wyjęciu foteli można jechać na duże zakupy do Ikea. Schowków jest wystarczająca ilość, do przednich drzwi wchodzą bez problemy cztery butelki 1.5l. Jedynie jadąc na wakacje z piątką dzieci trzeba zaopatrzyć się w bagażnik dachowy, bo żeby wygodnie podróżować trzeba mocno ograniczyć przestrzeń bagażnika która i tak przy 7 fotelach jest mała.
4,0
Wyciszenie
Silnik jest dosyć głośny i słychać go w kabinie, co dziwne bardziej przy niższych prędkościach obrotowych, to jest jedyna rzecz która mnie troszkę irytuje. Ale to jest kwestia subiektywna,bo żona, dzieci i szwagier twierdzą, że mam urojenia.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Poza drobnymi usterkami takimi jak czujnik parkowania, czy zamek drzwi, nic się nie psuło. Części eksploatacyjne są bardzo tanie. Kupuję zawsze najdroższe ubezpieczenie asistance, bo nasłuchałem się o awaryjności tych samochodów, ale od 4 lat jeszcze z niego nie skorzystałem.
5,0
Stosunek jakość/cena
To samo auto co Sharan tylko tańsze. Chyba że zależy komuś na emblemacie VW. W porównaniu z Espace czy Chryslerem Ford wychodzi jeszcze taniej. Espace jest mniej podatny na korozję bo dużo w nim aluminium i plastiku, ale za to ma awaryjną elektronikę , zaś Chrysler dużo większy, a za to nie ma oszczędnego diesla i części są drogie. Auta typu S-Max, Grand Scenic, C4 picasso, dla mnie odpadają ze względu na zbyt małe fotele w ostatnim rzędzie. Mercedes Viano czy VW Caravell/Multivan ceny z kosmosu. Zostaje jeszcze nowszy Galaxy, ale diesle z peugeota czy 1.8 tdci forda już nie są tak niezawodne.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zamek centralny drzwi, czujnik parkowania, webasto.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Galaxy II 1.9 TDI 115KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
46,00 zł
7,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Galaxy II