Potrafi kaprysić, ale całokształt to 4 z dużym plusem za moc, wyposażenie i przestronność
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 2,8 204KM lubi wypić i gdyby nie gaz byłoby drogo. Trzeba dbać o cewki zapłonowe i regularnie wlewać dobry olej a on odwdzięczy się niezawodnością. Trochę trudny dostęp do rozrządu ale na szczęście jest na łańcuchu
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów bez zarzutów jeżeli chodzi o manual, podobno gorzej jest z automatami bo to ciężkie auto o dużej mocy
5,0
Układ jezdny
Prowadzi się super, oczywiście w moim odczuciu
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność doskonała we wszystkich kierunkach
4,0
Ergonomia
Wszystkie gałeczki i przyciski na swoim miejscu, dobrze rozplanowane schowki, do życzenia pozostawia trochę jakość wykonania zawiasków, potrafią się popsuć
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przy bęnzyniaku nagrzewa się dość szybko gorzej jest z dieslami, klima do nabicia średnio co 2 sezon
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni bardzo dużo, można śmiało jeździć na długie wycieczki z całą rodziną i nikomu nie będzie za ciasno, a po wyjęciu tylnych foteli mamy sporego dostawczaka
4,0
Wyciszenie
Do 120 km/h jest w miarę cicho natomiast przy większych prędkościach szum powietrza daje się we znaki, fajną sprawą jest samoczynne podgłaszanie radia w miarę wzrostu prędkości
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To nie seicento na gaz więc koszty utrzymania nie są małe ale mieszczą się w budżecie klasy średniej. Drobne usterki nie są uciążliwe finansowo
4,0
Stosunek jakość/cena
Ford jak to Ford ma pewne niedociągnięcia przy wykończeniu ale nie jest źle :-)
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak to w Fordzie tu lampka nie działa, tam szyba nie chodzi, nie ukrywam że elektronika nie jest najmocniejszą stroną Galaxa
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jeżdżę 4 lata średnio 15-20 tys. rocznie i najpoważniejszą usterką była wymiana sprzęgła ale auto ma 315 tys. więc nie ma co narzekać
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.8 V6 204KM 150kW
[l/100km]