Najlepsze auto jakie miałem pod każdym względem oprócz drobiazgów. Escort był róznie niezawodny do 180tys km, tylko głośniejszy i słabszy.
Wrażenia
5,0
Silnik
najlepszy silnik w tym modelu - moc i trwałość, wypróbowany w VW, pewnie jest lepiej w nowej wersji 24V 204KM litr spalania mniej.
4,0
Skrzynia biegów
czasem trójka haczy nie wiem jak to okreslic - średnio co 5tys km, może z winy pośpiechu?
5,0
Układ jezdny
mimo pierwszego wrażenia świetnie trzyma się drogi - zakręty 140km/h nie są problemem, zimą po śniegu też świetna jazda
Komfort
5,0
Widoczność
kto da w tym aucie mniej niż 5 za widoczność, potrzebuje kabrioletu...
4,0
Ergonomia
większośc rzeczy świetnie rozwiązana - programator wycieraczek, szczególnie z obsługa radia w kierownicy, wszystko gdzie trzeba oprócz fordowskiego włącznika awaryjnych...
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
podwójna klima, dwie turbiny, oddzielne regulatory przód/tył, zero pary zimą, grzane fotele szyby lustra i spryskiwacze - czego chcieć więcej?
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
duże zakresy regulacji przód/ tył dla wszystkich foteli, kierowca góra/dół, obracane przednie, szybko demontowalne tylne (również przesuwne). W wersji 2/2/2 z podłokietnikami jeszcze więcej miejsca.
W 4-5 osób mońża ise wybrac na wakacje lub na nurkowanie z całym sprzętem. Po wyjęciu wszystkich foteli 2 osoby mogą jechać i spać z tyłu (2x1,2m płaska podłoga).
4,0
Wyciszenie
nie słychać silnika i zawieszenia, co daje posłuchac świetnego zestawu audio (10 głośników, CD, oddzielne wzmacniacze).
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
paliwa żre trochę (na LPG SGI da sie wytrzymać - 14L). Części drogie jak ktos kupuje w Fordzie (jak wszystkie modele). Kupowane w sklepach czesto oryginalne nie droższe niż Escort czy Megane (klocki 98zł przód, tarcza 200zł wentylowana, amortyzator oryginał 250zł, drązki od 60-120zł). trochę drogie platynowe świece i przewody WN, ale to V6 i jest ich więcej o połowę (;-)).
5,0
Stosunek jakość/cena
na pewno w porównaniu do amerykańskich Vanów w tej cenie z jakością jest lepiej. Przy obecnym spadku cen używanych dobre duże rodzinne auto za nieduże pieniądze.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobiazgi padają - to nie Toyota. pompka tempomatu, problemy z central zamkiem, ogrzewanie fotela (jeździł wcześniej grubas), poza tym same duperele (np: wiązka między karoserią a tylna klapa ze starości popękała izolacja - koszt naprawy 30zł)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jak na 180tys jest świetnie - jedyne problemy to LPG - po wymianie na SGi zniknęły. Nikomu nie polecam do VR6 instalacji wolnossącej bez wtrysku. Duży kolektor powoduje ogromne wybuchy!
Nigdy awarii która uniemożliwiłaby jazdę więc daję 5.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.8 i V6 174KM 128kW
[l/100km]