Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Galaxy I

TATOscyzotryk, 14 lat temu
Silnik 2.8 i V6 174KM 128kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 235 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Ford Galaxy I 2.8 i V6 174KM 128kW 1995-2000 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Długoletnia eksploatacja nie spowodowała korozji karoserii. Poprzednie moje auto mercedes c-klasse rdzewiał \"na potęgę\", dlatego sprzedałem go bez żalu.
4,0
Całokształt
Galaxy I V6 z automatem to dobry wybór. Nie mam powodu aby go sprzedać (no chyba, że z samej potrzeby posiadania czegoś innego, nowszego)
Wrażenia
4,0
Silnik
Dzięki waszym opiniom o tym modelu jestem szczęśliwym jego użytkownikiem już od trzech lat...To dobre, solidne auto, sprawdzające się na \"polskich\" drogach. Silnik ma przebieg 235000 z czego 150000 z sekwencją. Pracuje bez zarzutu. Nie bierze oleju, Zima, lato bez problemu...Jest dobrze zestrojony z automatyczną skrzynią, nie szarpie. Po drogach poruszam się bez kompleksów pozostawiając za sobą 90% \"sprzętów\".
4,0
Skrzynia biegów
Dobrze zestrojona z silnikiem. Zmiany biegów płynne, bez szarpania i \"czarnych dziur\". Regularnie zmieniany olej i filtr gwarantuje bezawaryjną pracę. Z automatem nie ma obawy o \"przekręcenie\" silnika. Przy 140 km/h wskakuje 4 bieg i do 200 daje rade:)
4,0
Układ jezdny
Systematycznie wymieniam końcówki stabilizatora drążka kierowniczego 1 szt/rok (koszt 70zł + 100 robocizna. Po 220000 km wymieniłem amorki z tyłu, chociaż jeszcze mieściły się w normie... Nic więcej nie wymieniałem.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność doskonała. Wysoka pozycja za kierownica daje poczucie bezpieczeństwa, stwarza lepszą widoczność. Brak wyczucia gabarytów auta można zrekompensować montażem czujników cofania.Ja nie montowałem:)
4,0
Ergonomia
Wszystko \"na swoim miejscu\". Jest dobrze, co nie znaczy, że nie może być lepiej...(patrz model po 2000 r.)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Duża przestrzeń wymaga dobrych urządzeń do ogrzewania i wentylowania. Mam klimę manualną, dobrze zestrojoną z układem nadmuchu. Wszystkie szyby otwierane elektrycznie. Brakuje mi szyberdachu (szklanego) - widok nieba relaksuje:) Silnik benzynowy i dodatkowy panel grzewczy z tyłu pojazdu dają dostatecznie dużo ciepła do ogrzania wnętrza. Jazda z kompletem pasażerów powoduje parowanie szyb...
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wygodnie. Pierwszy rząd bez zarzutu, w drugim przeciętnie, w trzecim gorzej...to miejsca dla małych pasażerów. Samochód zarejestrowany na 7 osób, ale mam 5 foteli (najczęściej jeżdżę sam). Żadna \"osobówka\" nie ma takiej akustyki (jest za mała). Przeciętny zestaw audio wystarcza w takiej przestrzeni. Szum silnika i wiatru w czasie jazdy nie są \'przykre\" dla ucha...
4,0
Wyciszenie
Wystarczające. Pozytywnie zaskoczyła mnie cisza przy jeździe powyżej 150 km/h. Minusem są \"świerszcze\" pojawiające się w tyle pojazdu...obciążony bagażem i pasażerami cichnie.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik V6 nie jest oszczędny. Spalanie gazu 15-20 litrów.Kosztowo porównywalny w dieslem (1l ON = 2 l LPG). Wymiana oleju co 15000 km, w dieslu częściej...A do dyspozycji mam 174 KM, nie 116 KM... Koszty przeglądów i części zamiennych są niskie. Części używanych i \"zamienników\" jest pod dostatkiem. Nowe części, bez problemu mam w sieci VW, Ford i Seat...
5,0
Stosunek jakość/cena
Nowy jest zaporowo drogi. Porządny egzemplarz z 99 roku można kupić za 15000zł - to tanio! Podobają mi się najnowsze galaxy (rewelacyjna stylistyka), ale pragmatyzm wskazuje na Sharana po 2004r (po liftingu) z silnikiem V6 204KM, lub 1,9 tdi 131 KM.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
10 lat eksploatacji upoważnia do wydania dobrej opinii o jakości tego samochodu. Mam bezwypadkowy egzemplarz i zero problemu z korozją. Przed zimą wznowię zabezpieczenie antykorozyjne podwozia dla poprawy dobrego samopoczucia:)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jedyną usterką była awaria układu elektronicznego sterującego dawkowaniem powietrza w silniku. Mechanik sugerował(błędnie) zatkanie układu wydechowego. Wydech wymieniłem, a usterka polegała na pęknięciu płytki na której był układ elektroniczny. Po naprawie OK.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.8 i V6 174KM 128kW [l/100km]

Średnie zużycie
16,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
15,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
20,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
13,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Galaxy I