Karoseria
: Długoletnia eksploatacja nie spowodowała korozji karoserii. Poprzednie moje auto mercedes c-klasse rdzewiał \"na potęgę\", dlatego sprzedałem go bez żalu.
4,0
Całokształt
Galaxy I V6 z automatem to dobry wybór. Nie mam powodu aby go sprzedać (no chyba, że z samej potrzeby posiadania czegoś innego, nowszego)
Wrażenia
4,0
Silnik
Dzięki waszym opiniom o tym modelu jestem szczęśliwym jego użytkownikiem już od trzech lat...To dobre, solidne auto, sprawdzające się na \"polskich\" drogach. Silnik ma przebieg 235000 z czego 150000 z sekwencją. Pracuje bez zarzutu. Nie bierze oleju, Zima, lato bez problemu...Jest dobrze zestrojony z automatyczną skrzynią, nie szarpie. Po drogach poruszam się bez kompleksów pozostawiając za sobą 90% \"sprzętów\".
4,0
Skrzynia biegów
Dobrze zestrojona z silnikiem. Zmiany biegów płynne, bez szarpania i \"czarnych dziur\". Regularnie zmieniany olej i filtr gwarantuje bezawaryjną pracę. Z automatem nie ma obawy o \"przekręcenie\" silnika. Przy 140 km/h wskakuje 4 bieg i do 200 daje rade:)
4,0
Układ jezdny
Systematycznie wymieniam końcówki stabilizatora drążka kierowniczego 1 szt/rok (koszt 70zł + 100 robocizna. Po 220000 km wymieniłem amorki z tyłu, chociaż jeszcze mieściły się w normie... Nic więcej nie wymieniałem.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność doskonała. Wysoka pozycja za kierownica daje poczucie bezpieczeństwa, stwarza lepszą widoczność. Brak wyczucia gabarytów auta można zrekompensować montażem czujników cofania.Ja nie montowałem:)
4,0
Ergonomia
Wszystko \"na swoim miejscu\". Jest dobrze, co nie znaczy, że nie może być lepiej...(patrz model po 2000 r.)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Duża przestrzeń wymaga dobrych urządzeń do ogrzewania i wentylowania. Mam klimę manualną, dobrze zestrojoną z układem nadmuchu. Wszystkie szyby otwierane elektrycznie. Brakuje mi szyberdachu (szklanego) - widok nieba relaksuje:)
Silnik benzynowy i dodatkowy panel grzewczy z tyłu pojazdu dają dostatecznie dużo ciepła do ogrzania wnętrza. Jazda z kompletem pasażerów powoduje parowanie szyb...
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wygodnie. Pierwszy rząd bez zarzutu, w drugim przeciętnie, w trzecim gorzej...to miejsca dla małych pasażerów. Samochód zarejestrowany na 7 osób, ale mam 5 foteli (najczęściej jeżdżę sam). Żadna \"osobówka\" nie ma takiej akustyki (jest za mała). Przeciętny zestaw audio wystarcza w takiej przestrzeni. Szum silnika i wiatru w czasie jazdy nie są \'przykre\" dla ucha...
4,0
Wyciszenie
Wystarczające. Pozytywnie zaskoczyła mnie cisza przy jeździe powyżej 150 km/h. Minusem są \"świerszcze\" pojawiające się w tyle pojazdu...obciążony bagażem i pasażerami cichnie.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik V6 nie jest oszczędny. Spalanie gazu 15-20 litrów.Kosztowo porównywalny w dieslem (1l ON = 2 l LPG). Wymiana oleju co 15000 km, w dieslu częściej...A do dyspozycji mam 174 KM, nie 116 KM...
Koszty przeglądów i części zamiennych są niskie. Części używanych i \"zamienników\" jest pod dostatkiem. Nowe części, bez problemu mam w sieci VW, Ford i Seat...
5,0
Stosunek jakość/cena
Nowy jest zaporowo drogi.
Porządny egzemplarz z 99 roku można kupić za 15000zł - to tanio!
Podobają mi się najnowsze galaxy (rewelacyjna stylistyka), ale pragmatyzm wskazuje na Sharana po 2004r (po liftingu) z silnikiem V6 204KM, lub 1,9 tdi 131 KM.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
10 lat eksploatacji upoważnia do wydania dobrej opinii o jakości tego samochodu. Mam bezwypadkowy egzemplarz i zero problemu z korozją. Przed zimą wznowię zabezpieczenie antykorozyjne podwozia dla poprawy dobrego samopoczucia:)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jedyną usterką była awaria układu elektronicznego sterującego dawkowaniem powietrza w silniku. Mechanik sugerował(błędnie) zatkanie układu wydechowego. Wydech wymieniłem, a usterka polegała na pęknięciu płytki na której był układ elektroniczny. Po naprawie OK.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.8 i V6 174KM 128kW
[l/100km]