Nie jestem już użytkownikiem Galaxy ale używając dwóch jeden z 1998r drugi z 2000 r ( nowa buda) przejechałem w sumie 270 tyś km. trochę je naprawiałem ale przebieg też nie był mały. myślę że samochód ten nie jest mistrzem bezawaryjności ale da się wytrzymc. Za to darze je dużym sentymentem bo trochę z nimi czasu i Europy przelecieliśmy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Przejechałem tym samochodem na LPG 170 tyś km w sumie miał 270 tyś km i nic. Olej pełny syntetyk, od wymiany do wymiany oleju (10-12 tyś km) nie zaglądałem pod silnik i nie dolewałem oleju. Pracował na sekwencyjnym wtrysku gazu Elpigaz. Rewelacja !!!
5,0
Skrzynia biegów
Bez problemów !
4,0
Układ jezdny
Mankament to częsta wymiana łączników stabilizatora. Opłaca się założy oryginalny (więcej wytrzyma). Mankamentem jest również bicie kierownicy podczas hamowania, wymieniłem prawie wszystko od tarcz hamulcowych zaczynając, pomogło wyważenie samochodu na osiach http://www.braciki.com.pl/ Komfort i przyczepność zadawalająca.
Komfort
4,0
Widoczność
Przeszkadzają odrobinę przednie słupki !
5,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jesienią i zimą mogą wystąpi problemy z parowaniem szyb. Klima i filtr musi być zawsze sprawny. Latem rewelacja, chłodzi jak wściekła( w serwisie podkręcili mi ją tak że chłodziła do 16 stopni).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeździłem na gazie z układem sekwencyjnych wtrysków. Ubytku mocy prawie zero spalanie gazu 10-12. Benzyny na trasie ( 90 km/h ) spali około 8 l.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W sumie auto kupiłem przy 100 tyś i zamontowałem gaz. Sprzedawając miał 270 tyś km a w między czasie wymieniłem:
- pasek alternatora,pęka co około 100 tyś km
- tarcze hamulcowe
- kilka łączników stabilizatora
- wentylatory chłodnicy
- naprawiałem sprężarkę klimatyzacji
- jakiś zawór ( dolotowy) w układzie zasilania
W drugim Galaxy z 2000 r w nowszej budzie (kupiłem go przy 100 tyś km, sprzedałem po 200 tyś km) też z silnikiem 2.3 LPG sewencyjny, wymieniłem tylko pasek alternatora i naprawiałem klime no i oczywiście łącznik i wyważanie kół.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.3 16V 145KM 107kW
[l/100km]