Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Fusion

Czarek, 18 lat temu
Silnik 1.4 Duratorq TDCi 68KM 50kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 28 tys. km
Ford Fusion 1.4 Duratorq TDCi 68KM 50kW 2002-2012 - Oceń swoje auto
1,85
55% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
2,0
Całokształt
Nie polecam tego samochodu. Zbyt wiele poważnych usterek i niedopracowań. Drogi i nieoszczędny silnik. Brak elestyczności i zbyt niska moc w stosunku do masy.
Wrażenia
1,0
Silnik
Brak elastyczności i zbyt mała moc w stosunku do pojemności. Bardzo głośny, przy słabym wyciszeniu kabiny. Silnik i zasilanie w paliwo nie przystosowane do polskich temperatur, poniżej -15 st. C, bardzo ciężko uruchomić, wysiada elektronika. Bardzo duże zużycie ojeju.
3,0
Skrzynia biegów
Normalna
3,0
Układ jezdny
Tyłek na ciasnych zakrętach potrafi wykonywać skoki kangura. Brak poczucia pewności toru jazdy na zakrętach. Krótkie i twarde zawieszenie. Zawieszenie nieprzystosowane do wielkości i ładowności samochodu, przy naszych dziurach w drogach dobija nonstop, tu wychodzi na jaw oszczędność w postaci zastosowania nadmuchanej karoserii na bazie podwozia Fiesty, bez dokonywania koniecznych zmian.
Komfort
2,0
Widoczność
Lusterka zewnętrzne nie dają się ustawić tak aby była dobra widoczność, prawdopodobnie są żywcem przeniesione z Fiesty, a ponieważ w Fusionie siedzi się wyżej brakuje zakresu regulacji.
2,0
Ergonomia
Niedopracowane szczegóły, np. lusterka zewnętrzne. Ascetyczne radio, beznadziejny dźwięk. Bardzo trudno zamknąć tylną klapę, za bardzo sprężynuje, kompletnie nie dla kobiety. Wewnętrzny uchwyt do zamykania umieszczony tak, że jest nieprzydatny.
1,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wyjątkowo beznadziejnie słabe ogrzewanie, nie można osiągnąć komfortu temperaturowego w kabinie, chyba, że cały czas jedzie się 120 km/h. Bardzo szybko zapycha się filtr przeciwpyłkowy. Szyby parują natychmiast po włączeniu obiegu zamkniętego. Brzydkie zapachy z klimatyzacji w onbiegu zamkniętym.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Normalnie.
1,0
Wyciszenie
Bardzo głosno w środku, brak wyciszenia bardzo głośnego silnika.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Diesel, turbo, pali jak smok a przyspieszenia ani elastyczności nie ma. Ten silnik to cud ruskiej techniki. Epoka do tyłu.
1,0
Stosunek jakość/cena
Za tą jakość, konstrukcję i wyposażenie cena jest całkowicie nieadekwatna. Płaci się jedynie za markę.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zsuwają się plastikowe końcówki od manetek ustawiających lusterka - są zbyt luźno zamontowane, po jakimś czasie nie kontaktują żarówki postojowe z przodu i z tyłu, z tylnego zamka wycieka oleista substancja, której nie daje się usunąć - zamek czernieje, ponadto zamek umieszczonu w trudno dostępnym miejscu i zbyt nisko. Brak sygnalizacji włączonych świateł, jeśli jest widno - elektronika wyłącza podświetlenie tablicy - Po co, żeby zaoszczędzić 3 W prądu ???
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Stuki w układzie napędowym - w serwisie powiedziano, że ten typ tak ma. Elektronika niedopracowana, w szczególności denerwujące jest wyłączanie rozrusznika przez elektronikę, które następuje zbyt wcześnie przy niskich temperturach, dopiero 10/15-krotne uruchomienie przynosi skutek. Zupełnie do niczego niepotrzebna funkcja. To samo dotyczy samoczynnego włączania wycieraczek po i wyłączeniu, co prowadzi do powstawania brudnych smug na szybie. Wiele bezsensownych i niepotrzebnych tzw. "ulepszeń".

On - zużycie paliwa dla silnika 1.4 Duratorq TDCi 68KM 50kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Fusion 1.4 Duratorq TDCi 68KM 50kW
Średni koszt przejechania 100 km
19,00 zł
5,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Fusion