Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Fusion

MikeG, 12 lat temu
Silnik 1.4 Duratorq TDCi 68KM 50kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 50 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Ford Fusion 1.4 Duratorq TDCi 68KM 50kW 2002-2012 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Przestroność wnętrza
4,0
Całokształt
Fusion dobrze się sprawdza w roli środka transportu dla młodej rodziny, a w tym celu został zakupiony. Przestronny, zwrotny, ekonomiczny. Mimo niepozornego wyglądu ma wiele ukrytych zalet.
Wrażenia
4,0
Silnik
Diesel o niezłej kulturze pracy. Do 2000 obr/min przyspiesza z wyraźnym oporem, po przekreczeniu tej granicy odczuwalnie się ożywia.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia działa po prostu dobrze. Biegi wchodzą bez oporów, przełożenia poprawnie dobrane. Umiejętna zmiana przełożeń zapewnie sprawne przyspieszanie bez potrzeby kręcenia silnika do wysokich obrotów.
5,0
Układ jezdny
Samochód prowadzi się bardzo pewnie. Precyzyjny układ kierowniczy, wystarczająca skuteczność hamulców, dość twarde i stabilne zawieszenie. Nie ma kłopotów z jazdą na wprost, również zakręty nie stanowią problemu. Z racji sylwetki trochę wrażliwy na podmuchy bocznego wiatru. Wyższy prześwit przydaje się podczas podjeżdzania pod wysokie krawężniki oraz jazdy po drogach o gorszej nawierzchni.
Komfort
5,0
Widoczność
Przeszklone nadwozie i wysoka pozycja za kierownicą zapewniają bardzo dobrą widoczność. Przy parkowaniu przyzwyczajenia wymaga \"płaska\" tylna klapa. Zimą pomocne okazuje się podgrzewanie przedniej szyby.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Jedyne zastrzeżenia można mieć do słabo wyprofilowanych przednich siedzień oraz regulacji kierownicy wyłącznie w jednej płaszczyźnie.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą silnik nagrzewa się wolno, latem \"klima\" zapewna skuteczne chłodzenie i odpowiedni komfort podróży. Niezależnie od ustawienia kierunku nawiewu powietrze zawsze kierowane jest na nogi - nie jest to dobre rozwiązanie, szczególnie zimą przy nierozgrzanym silniku.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tę wielkość samochód jest bardzo przestronny i ma relatywnie duży, a przy tym ustawny bagażnik. Duży plus za możliwość składania kanapy w proporcji 60:40, w razie potrzeby uzyskuje się płaską powierzchnię. Wersja Gold X wyposażona dodatkowo w fotel przedniego pasażera, który można złożyć - zapewnia to możliwość przewożenia przedmiotów o długości do 2,3 m!
4,0
Wyciszenie
Jak na silnik diesla jest całkiem nieźle. Motor słyszalny w każdych warunkach, ale nie jest natarczywy. Po rozgrzaniu komfort jazdy jeszcze się poprawia.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnia spalanie nieznacznie tylko odbiega od danych podawanych przez producenta. Średnie maksymalne spalanie oraz Minimalne spalanie przy oszczędnej jeździe na długiej trasie podałem w przybliżeniu.
3,0
Stosunek jakość/cena
Kupiony jak \"trzylatek\" od dealera. Wyższa cena zakupu okupiona została sprawdzoną i udokumentowaną historią oraz zweryfikowanym stanem technicznym. Coś za coś...
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Krótko po zakupie okazało się, że pas bezpieczeństwa pasażera nadaje się do wymiany - zablokował się zwijacz.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy przebiegu 49000 km pękł przewód zwrotny odprowadzający nadmiar paliwa od wtryskiwaczy.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.4 Duratorq TDCi 68KM 50kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Fusion