W sumie niezłe autko. Poprawić spalanie i sprzęgło/skrzynia. Za nadwozie (design) duża 5. Radio z odtwarzaczem w wersji Forda wywołuje salwy śmiechu u fachowców. Wymieniłem na Philipsa z CD i jeszcze zaoszczędziłem ok 1000 PLN.
Wrażenia
2,0
Silnik
Spalanie do 2500km - klęska, miasto ok. 10 l. mieszany to ok. 9l. Po "ustawieniu komputera" trochę mniej. Tak zasłużona firma jak Ford powinna się wstydzić, w materiałach reklamowych jest max 8l. i 6,5l. Te 5l. z kawałkiem przy "oszczędnej" jeździe to kompletna kpina.
3,0
Skrzynia biegów
Tradycyjne kłopoty z jedynką i wstecznym, w serwisie : "ten model tak ma". Dziwny stuk przy poszczaniu sprzęgła i znowu w serwisie: Te modele tak mają, jeden głośniej drugi ciszej ????
3,0
Układ jezdny
Twarde zawieszenie jak w terenówce. Kto tego nie lubi niech sprawdzi ciśnienie w oponach. U mnie podpompowali prawie 0,5 za dużo. Jak ustawiłem ciśnienie wg. instrukcji, komfort jazdy się poprawił.
Komfort
5,0
Widoczność
Super !!!
4,0
Ergonomia
Trochę dziwnie umieszczony drążek biegów. Dla palaczy ciekawe przeżycia (popielniczka za drążkiem). W słoneczny dzień mało co widać na wskażnikach.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Cholery można dostać z nawiewem na nogi, zawsze wieje. Do klimy powinni dodawać gratis skarpetki zimowe albo ocieplacze.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tą wielkość to nieżle
3,0
Wyciszenie
Niestety, Lanoso-podobny. Powyżej 120 km/h nie ma po co używać radia, nic nie słychać.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Obecnie (po ustawieniu) 9,5l/7,5l. Gwarancja
3,0
Stosunek jakość/cena
Bez komentarza. Brak elektrycznych szyb w wersji "Silver" i Radioodtwarzacz to czysta kpina.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
po 5000 km bez usterek (naprawy).
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
5000km - brak.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Duratec 100KM 74kW
[l/100km]