Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Fusion

obi, 17 lat temu
Silnik 1.4 Duratec 80KM 59kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 20 tys. km
Ford Fusion 1.4 Duratec 80KM 59kW 2002-2012 - Oceń swoje auto
3,23
22% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Fajny patent , że kierunek miga 3 razy jak go tylko raz mignąć.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Wskaźnik poziomu paliwa błędnie wskazywał ilość
3,0
Całokształt
Trzeba zakochać się w tym samochodzie żeby chcieć nim jeździć. Takie tam tanie toczydło (tanie na zachodzie bo nie dla nas). Nie można o nim powiedzieć , że jest cichy, wygodny i przyjemny bo taki nie jest. Niby , że troszkę terenowy - przesada. Że wysoko się siedzi - oj chyba nie aż tak wysoko żeby to stanowiło różnicę. Plusem jest pojemny bagażnik. Radio - za ok 1500 zł które liczy Ford za jego marne firmowe radio będziemy mieli o niebo lepszy sprzęt zamontowany w firmie specjalizującej się w car audio. Wnętrze nawet ładne ale obleśne są zawiasy od siedzisk tylnych - czy inżynierka Forda nie widziała jak to paskudnie wygląda! Podsumuje tak: zazwyczaj jeździłem małymi i tanimi samochodami. Miło było we Fiatach Palio, Punto.
Wrażenia
4,0
Silnik
Na miasto całkowicie wystarcza , na trasie przy wyprzedzaniu trzeba redukować do 4. Paskudny dźwięk silnika jak rozklekotana wiertarka.
3,0
Skrzynia biegów
Tak sobie z przełączaniem, Ogólnie biegi wchodzą bezproblemowo ale nie tak gładko jak by się chciało. Wsteczny nie za bardzo wchodzi.
3,0
Układ jezdny
Twardość dobrana tak, że po naszych drogach da sie jechać w znośnych warunkach (nie takie twarde jak np w Oplach). Duży minus za to że na dziurach zarzuca całym autem. Co prawda wraca na swój poprzedni tor jazdy ale jest bardzo nieprzyjemne.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobrze jest. Słupki szerokie ale w dzisiejeszych czasach to standart i nie ma co się czepiać.
2,0
Ergonomia
Wskaźniki tam gdzie sie spodziewamy i w tym zakresie dobrze ale są i minusy. Minusy: - Za krótkie i niewygodnie przednie fotele a tylne to po prostu ławka. - Regulacja pochylenia siedziska kierowcy udająca że jest regulacją wysokości. - Brak miejsca na lewą stopę - powinna być wyższa podpórka. - brak termometru w standardzie , który występuje tylko w komputerze (taki potrzebny drobiazg a przyoszczędzili) - kiepska regulacja siły nawiewu (niżej szczegóły) - lusterko drży - serwo kierownicy mogło by lepiej wspomagać i wogóle kierownica jest za cienka Plusy: - wskaźnik ilości km jake możemy zrobić na pozostałym paliwie w standardzie ! (dobry gadżet ale może narobić nam kłopotów jak zbytnio mu uwierzymy) - dużo schowków chociaż nie każdy jest użyteczny - kierunkowskaz migający jeden->trzy
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak trzeba to grzeje albo chłodzi (z klimą, która na biegu jałowym pyka stuka i syczy). WADA - Brak jest regulacji siły nawiewu poza ustawianiem biegów nadmuchu. Chodzi o to , że jadąc ponad 100km/h wieje ostro z nawiewów nawet jak wyłączymy dmuchawę i jedyne co można zrobić to włączyć obieg zamknięty albo pozamykać nawiewy a´la Fiat 125p (cofneli sie w rozwoju) bo nimi można regulować tylko kierunek wiania.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest to wkońcu mały samochód , nie wymagajmy cudów.
2,0
Wyciszenie
Oj nie dobrze. Mamy pełną kontrolę słuchową nad pracą silnika jak i również toczących sie kół. ŹLE !
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
za bardzo się tym nie interesuje bo to auto służbowe ale chyba mało to on nie pali. Na trasie przy szybkiej jeździe z klimą wciąga ponad 9/100. Bak 45 litrów starcza na 460 km. (bez rezerwy)
2,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze co sobie Ford życzy można kupić lepsze samochody. A to że tego dużo jeździ w firmach świadczy tylko o jednym - niskiej cenie dla firm, przeważnie "kupujących" w leasingu lub z wynajmu. Widocznie Kowalscy nie kupują na tyle dużo Fusionów żeby produkcja się opłacała - tak se myśle - i Ford robi promocje dla firm. Ogólna rada. Jak kupować nowy samochód to wybierać tylko te z czołówki "Samochód roku"
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
plastiki trzeszczą
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Obawiam sie o trwałość zamków. Ten kluczyk jest dziwny a naprawa podobno bardzo droga (kolega to ćwiczył w Focusie - 600 zł za zamek bagażnika)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 Duratec 80KM 59kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Fusion 1.4 Duratec 80KM 59kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,50 zł
7,6
l/100km
8,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Fusion