Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Fusion

msp, 17 lat temu
Silnik 1.4 Duratec 80KM 59kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 53 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Ford Fusion 1.4 Duratec 80KM 59kW 2002-2012 - Oceń swoje auto
4,54
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
5,0
Całokształt
Auto doskonałe do miasta i na weekendowe wypady, na dłuższe trasy trochę męczące fotele i dość twarde zawieszenie. Bagażnik duży, silniczek w miarę żwawy, dużo schowków i rewelacyjne reflektory.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silniczek sprawny ale bez rewelacji. Ożywia się dopiero od 3000 obr./min. przy ruszaniu łatwo autko przydusić.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzyni do perfekcji brakuje precyzyjnego wstecznego, człowiek myśli, że wbił a tu niespodzianka
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny to prawdziwa rewelacja, na seryjnych oponach 195x60x15 auto świetnie trzyma się drogi na zakrętach, naprawdę prędkości z jakimi można pokonywać łuki i serpentyny są dla mnie bardzo miłym zaskoczeniem, samochód jedzie jak po szynach i reaguje na każdy ruch kierownicą bez niespodzianek.
Komfort
4,0
Widoczność
Jak na mój gust jest ok, siedzi się wysoko, do tyłu widać mniej niż w starym poczciwym UNO
5,0
Ergonomia
Ergonomia na najwyższym poziomie, wszystko pod ręką. Fabryczny radioodtwarzacz to już szczyt prostoty obsługi, dla mnie rewelacja
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimne dni nagrzewa się szybko, po 2 minutach jazdy ciężko dotknąć wlot powietrza bo można się oparzyć. Do tego podgrzewana przednia szyba - rewelacja, na ciepłe dni klimatyzacja, nie jest ona może super wydajna, potrzebuje 4-5 minut aby wychłodzić wnętrze
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Sama przestrzeń bez zastrzeżeń, jednakże fotele są zdecydowanie zbyt twarde i krótkie, na dłuższe trasy dosyć niewygodne. Kilka zaskakujących schowków i spory bagażnik.
5,0
Wyciszenie
Przy 130 km/h słychać w zasadzie tylko szum powietrza, dpiero powyżej 160 km/h robi się głośniej jednakże aż do licznikowych 180 km/h da się normalnie rozmawiać bez podnoszenia głosu
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny części/przeglądów w ASO zdecydowanie wysokie, po skończeniu gwarancji auto serwisowane w dobrym warsztacie nieautoryzowanym, kieszeń odetchnęła. Spalanie również nie zachwyca, po mieście z włączoną klimatyzacją spokojnie dochodzę do 10 litrów na setkę, co innego mój ojciec który potrafi się zmieścić w 7 litach.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za swój egzemplarz serwisowany w ASO i bezwypadkowy daliśmy 25200 zł, wersja X100 z klimatyzacją elektrycznymi szybami, lusterka dodatkowo grzane i ustawiane elektrycznie. Przednia szyba podgrzewana to rewelacja, do tego klimatyzacja, przednie światła przeciwmgielne. W tej cenie po długich poszukiwaniach Ford wydał się najlepszym wyborem, jest ogromny w porównaniu z Fiestą, chyba optymalny dla nas.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Od nowości żadnej usterki
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po 48 tys. wymienione tylne amortyzatory chociaż to przecież wynika ze stanu naszych dróg, reszta wymian zgodnie z książką serwisową

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 Duratec 80KM 59kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Fusion 1.4 Duratec 80KM 59kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,50 zł
7,6
l/100km
8,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Fusion