Ciekawy pojazd ... z charakterem, ktory nie kazdemu sie podoba i ktorego nie kazdy zauwazy. Ale jednak cos w Fusionie jest. Autko zamierzenie ascetyczne i podporzadkowane praktycznosci. Konstrukcyjnie bez fajerwerkow, ale tez i zenady wielkiej nie ma ;-)
Wrażenia
3,0
Silnik
Nie jest to silnik atletyczny, jak na mase tego auto troche za slaby. Cos faktycznie zaczyna sie dziac dopiero po przekroczeniu 4 tys obrotow. Po przesiadce z lzejszego auta o podobnej mocy trzeba nauczyc sie pokory dla praw fizyki i zmienic nastawienie ... i bedzie dobrze.
5,0
Skrzynia biegów
Duzo prawdy bedzie w tym gdy powiem, ze kupilem Fusiona dla jego drazka zmiany biegow i tego jak pracuje. Idealna grubosc i ksztalt galki ... krotkie (biorac pod uwage wysokosc) drogi prowadzenia drazka i precyzja ... wylaczajc bieg wsteczny, ktory jest jakby z innej bajki.
4,0
Układ jezdny
Za krotko nim jezdze zeby moc cos powiedziec. Kiedys mialem Forda Escorta i tamten jezdzil jakby pewniej, ale to pewnie kwestie dopracowania techniki jazdy i brania pod uwage pewnych uwarunkowan, typu wysokosc, masa i tym podobne. Narazie wiem, ze jest mile sprezysty.
Komfort
4,0
Widoczność
Lubie auta gdzie sie wysoko siedzi. Tutaj tak sie siedzi i generalnie fajnie widac, ale do tylu jest juz gorzej. Auto od srodka sprawia wrazenie wiekszego niz jest w rzeczywistosci i czasami zbyt asekuracyjnie podchodze do manewrow.
4,0
Ergonomia
Klasyczna fordowska prostota, na granicy ascezy i topornosci ... uwielbiam taki styl. A juz obsluga radia to po prostu poezja ... minimalizm w najlepszym mozliwym wydaniu. Troche niewygodne i za krotkie fotele z przodu ... i te dziwaczne zaglowki z tylu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dziala, Dziala zadziwiajaco skutecznie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wystarczajaca. W tej klasie auta trudno o cos wiecej.
3,0
Wyciszenie
Glosno. Slinik slychac praktycznie caly czas, a ze jego dzwiek nie jest zbyt szlachetny to i denerwuje to troche. Ale .. jakos to koresponduje z calym stylem tego auta.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Za malo danych.
4,0
Stosunek jakość/cena
Na nowego za okolo 46-47 tys pewnie bym sie nie zdecydowal, ale "dwulatki" maja bardzo interesujace ceny.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Za krotki czas uzytkowania
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Za krotki czas uzytkowania
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 Duratec 80KM 59kW
[l/100km]