Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Fusion

Romek, 18 lat temu
Silnik 1.4 Duratec 80KM 59kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 40 tys. km
Ford Fusion 1.4 Duratec 80KM 59kW 2002-2012 - Oceń swoje auto
4,46
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Świetnie wyposażony samochód w cenie klasy B, ale wielkości compacta. Jeżeli nie jest to auto służbowe, to można liczyć na długą bezproblemową eksploatację.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest mocną stroną tego samochodu. Nie jest on aż tak wysilony jak konkurenci o podobnej pojemności, ale dzięki temu można liczyć na większą trwałość silnika. W silniku właściwie może się zepsuć tylko elektronika (nie dotyczy to aut służbowych, gdzie takie reguły nie obowiązują ;-) ).
5,0
Skrzynia biegów
Krótkie skoki gałki oraz idealne właściwie strojenie skrzyni pozwala na sprawne poruszanie się tym samochodem. Zadziwia szczególnie świetnie dobrana "piątka".
5,0
Układ jezdny
Jak każdy Ford - prawie ideał. Dość twardy, ale mimo to bardziej komfortowy od A-klasy. Podsterowność zauważa się dopiero podczas ostrych nawrotów na skrzyżowaniach na śliskiej nawierzchni. Na codzień jednak prowadzi się bardzo pewnie. Wysokie zawieszenie pozwala przejechać przez prawie każdy krawężnik i każdą zaspę śnieżną.
Komfort
4,0
Widoczność
Duże, elektrycznie sterowane boczne "uszy" pozwalają na bezstresowe manewry na parkingu. Widoczność z miejsca kierowcy przez tylną szybę jest kiepska, ale ten samochód nie jest aż taki krótki. Wysokie siedzenia pozwalają na wygodną obserwację drogi.
4,0
Ergonomia
Brakuje na klapie bagażnika guzika do jej otwierania. Poza tym jest to typowe niemieckie auto: nie porywa wyglądem wnętrza, ale nie ma się do czego przyczepić.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dobrze działa przede wszystkim klimatyzacja oraz elektryczne ogrzewanie przedniej szyby. Nawiewy są wystarczające nawet podczas dużych upałów.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Może i są większe auta (nawet w tej klasie), ale próba jazdy w piątkę mija się z celem. Z własnego doświadczenia wiem, że można się nim swobodnie wybierać na wakację lub planować przeprowadzkę. Po rozłożeniu siedzeń nie ma płaskiej podłogi bagażnika, ale dzięki temu jest jak zabezpieczyć bagaż.
4,0
Wyciszenie
Przy dużych prędkościach (140+) jest zdecydowanie głośno, ale w polskich realiach i tak żadko się o tym można przekonać, więc ocena zdecydowanie pozytywna.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na trasie prawie nie czuć po portfelu włączonej klimatyzacji (+0,5l/100km). Auto lubi spokojną jazdę, ale na trasie żadko przekracza 6l/100km.
5,0
Stosunek jakość/cena
ABS, klimatyzacja, elektryczne szyby i lusterka, radio CD (4 głośniki), elektrycznie pogrzewana przednia szyba (rzadkość u konkurencji) oraz spora frajda z jazdy za około 50 tys. zł. Ciężko tą ofertę przebić.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie miałem odpukać żadnych problemów
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie miałem odpukać żadnych problemów

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 Duratec 80KM 59kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Fusion 1.4 Duratec 80KM 59kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,50 zł
7,6
l/100km
8,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Fusion