ogólnie auto za tą cenę super duże jak na swój segment, funkcjonalne i niedrogie jak na to wyposażenie (2x airbag, podgrzewana przednia szyba i lusterka - przydaje się w zimie, elektryka szyb i lusterek, klima, skórzana kierownica), to auto typowo niemieckie, toporne w wyglądzie ale trzyma ergonomię oraz jakość na wysokim poziomie, jak ktoś chce ładne, wygodne auto to niech kupi zawodnego francuza albo wyżyłowanego do granic możliwości papierowego włocha czy hiszpana.
Wrażenia
4,0
Silnik
jak to 16V trzeba wysoko kręcić,ale szybko się wkręca, przyjemny dla ucha dźwięk silnika, kosztem mocy mogliby dodać w fabryce troszkę momentu, żeby nie musieć tak często machać lewarkiem,ale ogólnie ok.
4,0
Skrzynia biegów
milo się zmienia biegi, nie haczy, stawia lekki aczkolwiek przyjemny opór, czasami trudno wrzucić wsteka ale Ford´y juz tak mają
5,0
Układ jezdny
jak to Ford, w tej kategorii SUPER trzymanie na zakrętach, a to za sprawą nie tylko świetnie zestrojonego zawieszenia ale i szerokich opon jak na takie autko (195), duży plus za spory przświt który umożliwia wjechanie np do lasu czy polną drogę, porównując to z np CR-Vką czy RAV-ką to naprawdę niewielka róznica w tym prześwicie a przecież są SUV-ami
Komfort
4,0
Widoczność
na boki Ok, do tyłu też bo ma akwarium za tylnymi drzwiami, natomiast do przodu przeciętnie bo maska trochę zasłania co jest przed nią ale widać jak nagle opada więc przyzwyczajony kierowca wie gdzie sie zaczyna autko, wysoko położone fotele przez co jest dobra widoczność,
4,0
Ergonomia
we wnątrz wszystko pod ręką, niemiecki porządek, wszystko łatwe w obsłudze, w zasięgu ręki, schowek pod siedzeniem pasażera jak również możliwość złożenia oparcia (stolik), po złożeniu tylnych oparć płaska podłoga w bagażniku który osiąga rozmiary prawie taki jak w Golfie, Focusie czy Astrze, a to przecież stoi segment niżej
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
poprawnie, szybko sie nagrzewa i szybko chłodzi, po włączeniu klimy silnik trochę przysiada, dlatego jak z klimą brać to już 1.6 100 KM, wtedy bedzie napewno lepiej,
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
przestrzeń prawie taka jak w segmencie Golfa, Focusa czy Astry, zarówno ta dla pasażerów jak i bagażu, cztery wysokie osoby (ok. 180 cm) podróżują SPOKOJNIE,
4,0
Wyciszenie
hałas - owszem - dociera do uszu przy wyższych obrotach ale jest miły dla ucha, nie męczy, miły pomruk
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
ja mam 1.4 w benzynie i teraz troszkę żałuje że nie dopłąciłem do TDCi, zawsze to o litr mniej tańszej ropki hehe, trasa ok 140 km/h - 6.4 l , miasto - 7,8 l
4,0
Stosunek jakość/cena
to wersja FX Gold godna polecenia, umila i ułatwia właścicielowi życie
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
niezawodność to jest dopóki fabrycznej niemieckiej solidności nie popsują mechanicy w polskich serwisach (wymiana drzwi z prawej strony które w których teraz cały czas coś trzeszczy, piszczy, żle spasowane uszczelki), odkręciła się nakrętka od lewej wycieraczki przez co zazębiła sie z prawą :-/, dużo jeżdże i poza tym jest naprawdę ok, lej trzyma, elektryka też, zawieszenie super wytrzymałe jak narazie choć troszkę głośnawe,
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
odpukać na razie nic, w tym segmencie aut Fusion się bardzo dobrze sprzedaje ale nie daj Boże żeby coś sie nagle w nich zaczłeło psuć, bo wtedy mało fachowe serwisy Forda nie dadzą rady i będzie tylko niezdrowy klimat :-P
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 Duratec 80KM 59kW
[l/100km]