Jeżeli uwzględnimy brak ustrek mechanicznych w konfrontacji z oczywistymi wadami powłoki lakieru to ocena nauwa się sama.
Wrażenia
3,0
Silnik
Chociaż jeżdzi się przyjemnie to daje znać o sobie słabe przyspieszenie.
4,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
Na polskich drogach to naprawdę doskonale
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do tyłu lekko ograniczona
5,0
Ergonomia
Przy wzroście 190 cm radzę sobie i jako kierowca i jako pasażer z tyłu
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Za głośny powyżej 100 km/h
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na 1.4 l silnik to pali zdecydowanie za dużo
1,0
Stosunek jakość/cena
Jak na nowy samochód po powinien być bez wad a nie był.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trochę skrzypi i stukają elementy z tworzyw
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po 20 000 tys km, bez żadnej przyczyny "zewnętrznej" , zaczął odpryskiwać lakier (łuszczył się) na pokrywie silnika, klapie bagażnika, zderzaku i słupkach. Początkowo łuszczenie się miało charakter punktowy - rozmiary ubytków od 2 do 6 cm. Jednak po 30 000 km (15 miesięcy użytkowania) odprysnął lakier (metalik) od wszyskich czterech drzwi poniżej listwy ochronnej. Wygląda to tak jakby w fabryce FORDA ktoś pomalował karoserię dwukrotnie, tzw. "klarem". Ciekawe co na to FORD POLSKA.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 Duratec 80KM 59kW
[l/100km]