mimo drazniacych detali (te trzaski!!!) nadal uwazam, ze wersja z pelnym wyposazeniem to najoptymalniejszy wybor na rynku nowych aut - samochod nie jest idealny w obsludze, ale ma piekny wyglad wyglad drapieznego terenowca, siedzi sie w nim godnie jak na krzesle, nie pali znowu az tak duzo i jak na plyte fiesty to jest na prawde duzy. Idealny przed smak przed jakims SUVem albo terenowcem!!!
Wrażenia
4,0
Silnik
niech mi tu nikt nie pisze, ze auto jest powolne - jesli decydujesz sie na silnik 1,4 z takim momentem przy takich obrotach, to powinienes wiedziec, ze to nie jest auto do lansu na swiatlach
3,0
Skrzynia biegów
czegos tu jednak nie dorobili: masz wrazenie, ze drazek jest przywiazany drutem i zaraz ci sie wyrwie; inni uzytkownicy pisali juz o problemach z nieprecyzyjna jedynka i wstecznym
4,0
Układ jezdny
"przyklejony do drogi"??? no nie!! to auto ma aspiracje SUVa, terenowca... a wiec musi wybijac i bujac; zreszta ktos je nazwal "klatka na kolkach"
za to uklad kierowniczy na 6!!! na prawde przyjemnosc jazdy (porownajcie chociazby z rozedrganym oplem meriva!!!)
Komfort
5,0
Widoczność
bardzo dobra, przeciez siedzi sie tak wysoko, jesli komus przeszkadzaja slupki to widzocznie potrzebuje auta bez slupkow, lusterko wsteczne troche rzeczywiscie przeszkadza
5,0
Ergonomia
bardzo lubie tego typu oszczedna deske i wyswietlacze (chociaz brakuje lampki swiatel dorgowych, rezerwy plynu do spryskiwaczy szyb...)
wszystko wydaje mi sie tu pod reka
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
jesli nie masz wady wzroku, to docenisz zima ogrzewana przednia szybe (rozmraza szybe w minute, ale przy wieczornych swiatlach na ulicy pedanci dostrzega paski na szybie), klimatyzacja bardzo fajna (ale kosztem dynamiki jazdy :(
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
sprobuj usiasc na tylnym siedzeniu w almerze (inaczej niz po turecku)...!!!
a tutaj w fuzji z tylu prawie luz
z przodu troche wbija sie w prawe kolano kierowcy kokpit
niestety kiepsko rozklada sie kanapa tylnia (nie rowna z poziomem bagaznika - wstyd!)
1,0
Wyciszenie
jesli mas zwrazliwy slusz, to nie bierz fuzji: halas taki, ze myslalem, ze cos sie zepsulo, opony szumia, obudowy wewnetrznych drzwi jakby wiecznie odpadaly, tylna kanapa ma w sobie jakiegos gornika, wali i lomoce
ze wzgledu na to "wyciszenie" w chwilach desperacji jestem w stanie odsprzedac to auto
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
jesli przesiadles sie np. z Space Stara, to tankowanie to fuzji to jak otwarcie nowej skarbonki SKO - ja nie oczekuje, ze auto bedzie spalac srednio 6l/100km, jezdzic srednio 140 kmh i przyspieszac ciagle do 100 kmh ponizej 10s, a 80-120 ponizej 12s!!! - badz realista (albo zainstaluj sobie gaz - sic!)
5,0
Stosunek jakość/cena
to jego najlepszy atut!!! za te pieniadze nie kupicie auta z takim wyposazeniem (abs, klima, CD, dwie poduszki, wspomaganie, elektryczne szyby i lusterka) i w tych wymiarach (wiekszy od Space Stara, bagaznik miesci 4 kola!!!)
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
mysle, ze fuzjonisci powinni zorganizowac wspolna akcje w sprawie tych trzeszczacych plastikow (po 3000 km!!!) i stukoczacych mocowan tylnej kanapy (w serwisie udaja Greka, a przeciez kazda fuzja ma ten feler - strasznie to drazni)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
zdziwilbym sie, gdyby cos sie zdarzylo
inni uzytkownicy posza o pompie wodnej (u mnie nie padla), ale generalnie fuzja znana jest raczej z niezawodnosci
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 Duratec 80KM 59kW
[l/100km]