Inne
: W zasadzie trwałość. Jak na przebieg to jest ok.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
: Synchronizatory w skrzyni biegów - naprawione na gwrancji
Inne
: Rozszczelnił sie skrpalacz klimatyzacji
4,0
Całokształt
Za pieniądze, które zapłaciłem - bardzo dobry samochód ponad 200 tys km bezproblemowej eksploatacji. Długie wyjazdy po Europie bez strachu.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na wolnossący 1.4 jest bardzo dobry. Można jeździć od 2 tys. obrotów. Przyspiesza żwawo. Radzi sobie nawet ze sporym obciążeniem i przyczepą, ale trzeba umiejętnie operować biegami. Przy klimie słabo, do wyprzedzania klimę wyłączamy.
5,0
Skrzynia biegów
Pracuje bardzo dobrze, dobrze zestopniowane przełożenia, pod warunkiem, że ktoś nie każe nam jechać 65 km/h lub 90 po pagórkowatym terenie lub z przyczepą, wtedy nie ma czym ciągnąć
4,0
Układ jezdny
Samochód jest wysoki, nie ma strachu o zawieszenie się na czymś, ale niestety, kosztem stabilności. Bardzo czuły na nawet delikatne niewyważenie kół, od razu przenosi na kierownicę
Komfort
4,0
Widoczność
Widać we wszystkie strony, ale lusterka boczne mają duże martwe punkty. Raz miałem okazję jechać wersją van i tam były większe lusterka, nie rozumiem dlaczego nie instalowali takich w seryjnych modelach.
Poza tym bez sensu zaprogramowane wycieraczki, tylna włącza się automatycznie po wrzuceniu wstecznego biegu, mega bzdura. Przednie po użyciu spryskiwacza robią 3 ruchy, przerwę i później 1. Jak jest sól na drodze to doskonale tym ostatnim ruchem nanoszą sól na czystą szybę. W takich warunkach szyba cały czas zapaćkana. W ASO nie potrafią zmienić programu wycieraczek. Śmieszne
5,0
Ergonomia
Przemyślane, jak dla mnie ok. Warunek - istnienie automatycznego wyłącznika świateł, który zainstalowałem już przy zakupie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dobrze
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
190 cm wzrostu, dla mnie ok. Kierownica dobrze ustawiona, jeździ się wygodnie. Pasażer za kierowcą nie ma super komfortu, ale patrząc nawet na obecną klasę C to nie jest ciaśniej.
Osoby o niskim wzroście mogą mieć trochę daleko pedały.
3,0
Wyciszenie
Do 60 km/h spoko, powyżej... głośno. Jazda po autostradach uciążliwa z powodu hałasu. Słychać zarówno silnik jak i przenoszenie całego hałasu z jezdni (szum opon, chropowatość asfaltu itp)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tu trochę o eksploatacji, wymieniłem po 120 kkm tylne amortyzatory, po 140 klocki+tarcze, po 200 kkm łożysko półosi i tylne łoźyska+szczęki hamulcowe + lewa gałka układu kierowniczego. Po 160 kkm rozrząd - cena w ASO 1600 PLN. Przeglądy co 20 kkm, koszt średnio 600 PLN. Ogólnie patrząc na ilość km w zasadzie nie wydaję dużo, a na pewno zdecydowanie mniej niż na poprzednie samochody.
Spalanie najwyższe na autostradzie. Najniższe zrobiłem kiedyś jadąc uczciwe 90 km/h na trasie. Średnie spalanie na codzień to ok 7,5 w trybie mieszanym, trochę trasą szybkiego ruchu trochę miasta
5,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze nie było nic lepszego. Wszystkie inne modele konkurencji z mniejszymi silnikami. Uważam, że jest ok
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Od nowości rozlatuje się podszybie. W ASO naprawiali 3 razy, w końcu stwierdzili, że szyba jest źle wklejona. Wymienili... i było dobrze może ze 4 lata, później znowu się rozpadło.
Dodatkowo schodzi lakier na błotnikach tylnych koło drzwi, jakby się wypiaskował. Podobno te typy tak mają.
Po 4 latach padła klima - nieszczelność na skraplaczu. W ASo koszmarnie drogi. Po wymianie niestety klima nie trzyma i co jakiś czas trzeba dopełniać. Poza tym ok.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po ok 60 kkm coś padło w skrzyni biegów, podobno synchronizatory. Naprawione na gwarancji. Poza tym ok. Jeżdżę samochodem po całej Europie i nie boję się, że coś się zepsuje.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 Duratec 80KM 59kW
[l/100km]