Zawieszenie
: Naprawdę plus za zawieszenie. Dobrze wybiera nierówności, pozwala na komfortową jazdę.
4,0
Całokształt
Auto jest w porządku, to chyba najlepsze określenie. Nie podaję dokładnego spalania, to tak na oko, po prostu widzę na stacji. Zależy, klima czy zima, miasto czy trasa, potrafi być różnie, natomiast na 8 l tak średnio bym się nastawiał, z całkiem realistycznym podejściem. Czy kupiłbym to auto jeszcze raz, to złe pytanie - na pewno polecam je bardzo mocno (i tak traktuję to pytanie), natomiast ja, ze swojej natury chciałbym spróbować czegoś innego ;)
Wrażenia
3,0
Silnik
Nie zachwyca osiągami, chociaż jest elastyczny i do miasta w zupełności wystarczy. Trochę zbyt duży apetyt na benzynę, ale nie liczyłbym na to, że u konkurencji jest dużo inaczej. Auto większe od Fiesty, silnik ten sam. Co można z tego wywnioskować, to chyba oczywiste :)
4,0
Skrzynia biegów
Nie jest źle, na początku chodziła trochę topornie, ale ogółem nic się z nią nie dzieje. Na 5 biegu można jechać już od ok. 50 km/h i nie dławi, to tak dla fanów ekonomii.
5,0
Układ jezdny
Świetnie parkuje się w mieście, mały promień skrętu. Dobre wspomaganie (nie jest "za lekkie", pewnie się prowadzi). Na zakrętach czuć, że to miejskie auto i wchodzenie w nie zbyt szybko równa się gwałtownemu przechylaniu auta. Ciężko nad nim stracić panowanie.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność jest bardzo dobra, ale to zrozumiałe - wysoko się siedzi, do tego fotel też jest regulowany. Czasem słupek przeszkadza przy pokonywaniu długich łuków, ale w którym aucie tak nie jest. Lusterka po dobrym ustawieniu są bez wad.
5,0
Ergonomia
Masa schowków. Za to wielki plus, można poupychać wszelkie mapy, latarki, apteczki, gaśnice itp. Bagażnik spory, po złożeniu foteli jest już super. Niestety brak płaskiej podłogi, jak to było w poprzednim samochodzie (Mercedes W168).
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja, nawiewy, działa to wszystko sprawnie. Chłodzenie w lecie jest w porządku, da się wytrzymać w korku przy upale. Szybko odparowuje szyby jesienią czy w zimie. Jedyna wada to brak regulacji nawiewów pod względem mocy. Można je tylko zamknąć.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie spotkałem się z opinią, żeby ktoś narzekał. Sporo miejsca, da się w miarę wygodnie podróżować w 5 osób (chyba, że ci z tyłu trenują sumo). W bagażniku może podróżować spory pies w komforcie.
3,0
Wyciszenie
Tutaj niestety wesoło nie jest. Powyżej 110-120 km/h bardzo szumi. Nie aż tak jakbyśmy jechali wozem drabiniastym, ale w porównaniu do Mercedesa jest gorzej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nic się nie psuje, ale auto ma trochę większy apetyt na paliwo. Przeglądy w ASO trochę kosztują, ale na początku warto. Uwaga na drobiazgi, przy kupnie auta używanego. Głupie światełka odblaskowe z tylnego zderzaka, które mi ukradli kosztują 130 zł za komplet, grill, przy którym lubią pękać zaczepy to też większy wydatek, jak za kawałek plastiku.
4,0
Stosunek jakość/cena
Dobrze, zwłaszcza, że pod koniec produkcji auto można było kupić w salonach z dużymi upustami.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na samym początku po przejechaniu 200 km auto nie chciało ponownie odpalić. Wezwano pomoc drogową, wszystkie AC, OC, gwarancje itd. więc nie było stresu. Tym bardziej, że okazało się, że jakiś bzdurny czujnik jest odpięty. Próg przy drzwiach kierowcy przetarł się i wdało się trochę rdzy, ale to nie tragedia i jest powierzchowna, do lekkiej poprawki.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Naprawdę, brak, jak do tej pory. I oby tak dalej.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 Duratec 80KM 59kW
[l/100km]