Inne
: zawieszenie, pakowne auto + niski próg załadunku, dobrze się prowadzi,
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: sonda lambda - padła w trakcie gwarancji
Układ hamulcowy
: słabe fabryczne klocki, nie czepiam się - 4 godziny dziennie po Warszawie
Karoseria
: słabo, ogniska rdzy pod uszczelkami drzwi, ale 12 lat na blachę, więc...
4,0
Całokształt
Dobre, solidne auto. Nie do wyścigów, prędkość podróżna 120 - 130 km/h - bez problemu 3 os + bagaż ( 1.4 benzyna ). Spalanie zależy, jak zawsze, od stylu jazdy, ale lubi się napić :-) Słaby, cieniutki lakier - o to trzeba dbać. Konstrukcja - mocna: drobna konfrontacja po zderzakach na niekorzyść Yarisa (pęknięty zderzak ) - Fusion - brak śladów ;-) Bardzo pakowny bagażnik, niski próg załadunku. Tylne oparcia po złożeniu \"wystają\" nad poziom kufra, ale... daje radę. Silnik (80 KM) słabo daje radę z włączoną klimą po mieście, bez klimy - ok, w trasie - ok. Niezłe materiały, u mnie po 3 latach nic w środku nie trzeszczy. Miejsce dla 4 osób - ok, nawet na dłuższą podróż. Mało miejsca dla lewej nogi kierowcy ( pseudo podpórka ). Fotele z przodu - za krótkie siedziska, słabo z bocznym trzymaniem, ale to nie wyścigowe auto. Szerokie przednie słupki ograniczają widoczność w ostrych zakrętach, poza tym widoczność wzorowa, wysoka pozycja za kierownicą. Wentylacja, ogrzewanie - ok. Trzeba uważać przy ostrym skręcie \"ze startu\" - kierownica \"nie odbija\" do końca - szeroki kapeć, 15\". Motor na wysokich obrotach całkiem ładnie gada i wyraźnie ożywa, do najcichszych nie należy, dla mnie to +. Skrzynia biegów - super - wymaga wprawy, czasem lubi \"zgrzytąć\" przy wstecznym. Dobra dynamika do 4-go biegu, 5-tka - tylko podróżna, wyprzedzanie bez redukcji zabronione - zero dynamiki. Dobrze zaprojektowana szeroka listwa na zewnątrz. Bardzo dobrze spasowane nadkola w błotnikach. Słabe, plasikowe klosze reflektorów - łatwo się rysują. Szkoda, że nie ma wersji 4x4. Droga dopłata do bardziej ekonomicznego diesla. Układ jezdny - dla mnie bomba, świetnie wchodzi w zakręty, jedzie przyklejony. Jak ktoś hamuje nagle w środku łuku z dużej prędkości i narzeka potem, jak baba, że go \"wynosi\", hmm... Do \"pseudoentuzjastów terenówek\" - to nie jest terenówka, ani nawet SUV :-) Chcesz takie auto ? - kup Hilux, albo Hanomag :-)
Wrażenia
4,0
Silnik
5,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
Komfort
4,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
wersja 1.4 benzyna, z klimą, regulacją fotela i kierownicy, fabrycznym radiem+cd ford + 4 głośniki, alarmem + centralny zamek, lakierem metalik - 46 tys.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 Duratec 80KM 59kW
[l/100km]