Karoseria
: mali chłopcy biorą fusionika za ´dzipa´ :)))
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: awaryjne teleskopy tył
4,0
Całokształt
3 lata temu nie było nic na rynku tej wielkości i w tym wyposażeniu za 50K zł (seria x100 Forda); samochodzik niezawodny (gdyby nie teleskopy i denerwujące złażenie warstw skóry z kierownicy), pakowny, dobrze trzymający się drogi, ciut za głośny, z nadmiernym apetytem na paliwo (nie ma mowy o zejściu poniżej 6l/100km), wciąż przyciągający uwagę na ulicy
Wrażenia
4,0
Silnik
80KM przy dużej masie samochodu robi swoje, ale spod świateł ostani nie ruszam; w trasie 90-100km/h to optymalna prędkość - ma się zapas na przyspieszenie przy wyprzedzaniu (konieczna redukcja biegów) i chroni się bębenki
5,0
Skrzynia biegów
jak to w Fordzie; no, może ten wsteczny mógłby wchodzić z wieksza kulturą.
4,0
Układ jezdny
układ kierowniczy - wspomaganie daje poczucie kontaktu kół z nawierzchnią, zawieszenie za twarde, za glośne i awaryjne (obydwa teleskopy z tyłu się ´wylały´, choć z tyłu z rzadka ktoś jeździ, a w bagażniku co najwyżej zakupy z hipermarketu); odradzam ogumienie 15" - nie na polskie drogi
Komfort
4,0
Widoczność
ja nie narzekam, ale moja córka (155cm) tak - w zasadzie nie może ustawić lusterka wstecznego i przełącza lusterko w pozycję ´noc´
3,0
Ergonomia
wszystko na swoim miejscu, w zasięgu prawej ręki; rewelacji nie ma, ale ´wstydu´ w porównaniu z innymi samochodzikami tego segmentu też nie
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
fatalne przewietrzanie kabiny - nawet przy temp. zew. 15-18C trzeba okresowo włączać klimę, inaczej grozi uduszeniem
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
do jazdy w mieście jest OK, w trasy lepiej co 2h robić przystanki, bo pasażerowie z tyłu moga ogłosić bunt (kanapa wyprofilowana niczym ławka w parku). zresztą z przodu też się czuję jak w Starze 6x6
3,0
Wyciszenie
powyżej 110km/h zapomnij o muzyce z radia, czy rozmowie ze współpasażerami; głośne opony fabryczne (Continental - zimówki Kormorana to balsam dla uszu)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
przeglądy zawsze w ASO, zatem drogie; zuzycie paliwa co najmniej 1l za wysokie jak na samochód tej masy i klasy (Puntem 1,2 silnik 8V osiągałem do 1,5l/100km mniej przy takiej samej technice jazdy)
4,0
Stosunek jakość/cena
blisko 4 lata jazdy, ponad 70K km i ´tylko´ dwa razy nieplanowo w warsztacie to niby niezły wynik, ale blisko 50% utraty wartości po 3,5 roku skłania do myślenia o samochodzie na "T" albo na "V"
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
wyciągnięta linka otwierania pokrywy silnika; złażąca skóra z kierownicy
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
obydwa teleskopy tył wyciek 100% przy przebiegu 55K. Koszt 2x550 zł. Majster z ASO stwierdził, że "ten typ tak mam szczególnie tylny prawy"
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 Duratec 80KM 59kW
[l/100km]