Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus IV Kombi

MichuB, 3 lata temu
Silnik 1.5 EcoBlue 120KM 88kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 157 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Ford Focus IV Kombi 1.5 EcoBlue 120KM 88kW 2018-2021 - Oceń swoje auto
4,64
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Bardzo komfortowe
Inne : Ergonomia wnętrza
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Inforozywka!
5,0
Całokształt
Ocena po zakończeniu Leaseingu i 157000 km. Porównując do poprzedniej generacji to niebo a ziemia, stąd max 5 gwiazdek. Samochód poprawny i ergonomiczny, ekonomiczny jeśli się chce być ekonomicznym.
Wrażenia
4,0
Silnik
120KM jest ok, ale na autostradzie czuć brak mocy i trzeba redukować do 3/4 żeby prędkość zbudować z 90km/h, poza tym utrzymanie nawet 200km/h nie jest problemem!
5,0
Skrzynia biegów
Manual, biegi wchodzą gładko, redukcja z 2 na 1 w trakcie jazdy możliwa
5,0
Układ jezdny
Komfortowy, precyzyjny i wybaczajacy, czyli taki jak zawsze w Fordzie był.
4,0
Karoseria
Stylistycznie to kwestia osobista, mnie się podoba bardziej od przodu, tył widać że był dokładany na siłę, a samochód był projektowany jako hatchback, niemniej nie przeszkadza to, w końcu to tylko samochód
Komfort
5,0
Widoczność
Słupek nie przeszkadza zbytnio, widoczność do tyłu idealna
5,0
Ergonomia
W końcu jest więcej miejsca na nogi poczas jazdy, co było moją bolączką przy MK3 miejsca z tyłu dla pasażerów dużo (nie jak w Superbie lub w Insigni, ale wystarczająco), bardzo przemyślana konstrukcja bagażnika! Ergonomia przycisków przewyższa wszystko co jest obecnie produkowane, mamy to fizyczne sterowanie klimatyzacją i możliwość sterowania radiem bez konieczności używania ekranu dotykowego.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Diesel mógłby się szybciej nagrzewać, ale w połączeniu z podgrzewaniem kierownicy i siedzeń zmarznąć się zimą nie da
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W końcu poprawiono największy problem MK3, samochód w środku urósł, pasażerowie mogą normalnie nogi trzymać i nikt nie cierpnie
5,0
Wyciszenie
Klasa sama w sobie, przy 180 km/h można normalnie używać zestawu głośnomówiącego, co w innych markach nie jest takie oczywiste (tak do ciebie mówię Oplu Insignia)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód używany jako służbowy więc na koszty nie nie zwracałem uwagi, ale do miasta na pewno nie kupiłbym Diesla, spalanie na trasie ok 5l, autostrada ok 7l, przeglądy co 15000 km (wymiana oleju)
5,0
Stosunek jakość/cena
W tej cenie to jest dobry samochód, następca Mondeo
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zawieszający się system inforozrywki, wymiana modułu radia nie pomogła, reinstalacja też Po restarcie działał zawsze prawidłowo - także idzie przywyknąć
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Padła chłodnica EGR, samochód stracił moc i wszedł w tryb serwisowy

On - zużycie paliwa dla silnika 1.5 EcoBlue 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Focus IV Kombi 1.5 EcoBlue 120KM 88kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,00 zł
5,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Focus IV Kombi