Prawie 2 lata jazdy za mną. To kolejny Focus, którym jeżdżę i zmiany idzą na pewno w dobrym kierunku. Większy pod każdym względem od poprzedników. Komfort jazdy naprawdę bardzo poprawny, a jak na tą klasę nawet dobry. Ogólna ocena na dobrą czwórkę z plusem, więc może nie napiszę o plusach, a skupie się na minusach. W początkowej fazie użytkowania uciążliwy problem z czujnikiem rozrzedzenia oleju, pierwsze 3 wymiany na przestrzeni 25tys km. Na plus to, że wszystkie wymiany Ford wziął na siebie. Po aktualizacji problem zniknął i nie ma kłopotu z przejechaniem 15tys km pomiędzy wymianami. Przejechałem w życiu miliony km wieloma samochodami, ale tak czułego układu kierowniczego to chyba w rękach nie miałem, bardzo długo się przyzwyczajałem. I rzecz drobna, ale jak na ten rocznik samochodu denerwująca to brak bluetootha 5.0, w 2018 roku to raczej powinien być standard. Ogólnie samochód zdecydowanie polecam, drobne bóle nie przesłaniają ogólnego bardzo pozytywnego wizerunku. Dobrałem kilka pakietów bardzo ułatwiających życie, jak biznes(bardzo polecam) czy winter i bardzo polecam takie rozwiązanie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dość dynamiczny, oszczędny. Mały minus za to, że słabo ciągnie w dolnych partiach obrotowych oraz główny początkowy problem czyli czujnik rozrzedzenia oleju reagujący po 6-8tys km(problem usunięty po aktualizacji).
5,0
Skrzynia biegów
bez zarzutów
4,0
Układ jezdny
zawieszenie jak to w Fordzie zestrojone bardzo przyjemnie, zabieram gwiazdkę za zbyt czuły układ kierowniczy oraz bardzo niski prześwit
5,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
jak na tą klasę naprawdę dużo miejsca
4,0
Wyciszenie
do ideału trochę brakuje
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 EcoBlue 120KM 88kW
[l/100km]