Samochód w porównaniu do poprzednika znacznie urósł i ma zdecydowanie więcej miejsca w środku. Niestety na tym kończą się jego zalety. Skrzynia biegów źle zestopniowana, wyjątkowo słabo ciągnie od niskich obrotów, czasem wręcz gaśnie przy ruszaniu. Prowadzenie i wyciszenie gorsze niż w poprzednim modelu. Największą bolączką obecnego modelu jest czujnik rozrzedzenia oleju (silnik 1.5 TDCi 120 KM). Pokazuje konieczność wymiany oleju co 8-9 tyś km, w przypadku gdy tego się nie zrobi następuje utrata gwarancji. Do przebiegu 29 tysięcy musiałem już być 3 razy w serwisie na płatnych wymianach oleju. Klocki hamulcowe zużyły się przy 20 tyś km. Często zawiesza się radio i ekran dotykowy. Ponoć wszystkie obecne focusy zmagają się z powyższymi usterkami, serwis tylko rozkłada ręce. Podsumowując porażka.
Wrażenia
2,0
Silnik
Zdecydowanie gorszy niż w poprzednim modelu. Na niskich obrotach bardzo zamulony.
3,0
Skrzynia biegów
4,0
Układ jezdny
Jak to Focus całkiem nieźle, ale jest regres w stosunku do wcześniejszego modelu.
4,0
Karoseria
Na razie OK.
Komfort
4,0
Widoczność
Bez zastrzeżeń.
4,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tą klasę jest bardzo dobrze.
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Podwyższa co chwilę wymiana olejów i filtrów.
2,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Radio, wyłączający się tempomat oraz kilka innych drobnostek. Nie powinno tego być w nowym aucie.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 EcoBlue 120KM 88kW
[l/100km]