Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus IV Kombi

piotr_murawski, 5 lat temu
Silnik 1.5 EcoBoost 150KM 110kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 9 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Focus IV Kombi 1.5 EcoBoost 150KM 110kW 2018-2021 - Oceń swoje auto
3,93
4% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Komfort i stylistyka wnętrza. Podświetlane wszystkie schowki, przyjemny błękitny kolor.
Silnik : Fajny, zobaczymy jak trwałość.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Tragedia, koszmar, strach jeździć
2,0
Całokształt
Niestety, cała lista zalet zniweczona jest przez fatalne zawieszenie. Auto faluje, jest czułe na mijane samochody, wrzucenie obciążenia w bagażnik "odkleja" przód. Nieznośny efekt "miekkiej kierownicy". Prawie 10 lat jedziłem kombi MK2 2.0TDCI/GHIA. Ten mam titanium. Wyposażenie, bajery, komfort wszystko na plus. Tylko nie mogę zapomnieć tego "przybicia" do drogi w MK2, to był kawał dobrego samochdu.
Wrażenia
4,0
Silnik
Gwiazdka mniej, bo burczy. To w końcu 3 cylindry (dla niektórych to może być przyjemny pomruk). Poza tym, przyjemny silnik, jak trzeba mocny, a jak trzeba oszczędny. Chyba go polubiłem
3,0
Skrzynia biegów
Co prawda, nie jest tak paskudna w zmianie biegów jak MK3, ale czasami pracuje gładko i przyjemnie a czasami nie. Trudno szybko zmianiać biegi, co przy silniku 150KM jest kłopotem, silnik wkręca się bardzo szybko a biegi są wąskim gardłem. Rozważcie automat. Zacina się wsteczny, ale to nie nowość w Focusie.
1,0
Układ jezdny
TRAGEDIA DO KWADRATU! Po legendarnym zawieszeniu Focusa nie ma śladów. Auto jest jakoś tak wyważone, że jak wrzuciłem dwa worki pisego żarcia do bagażnika, to przód dosłownie zaczął fruwać. Jakiś koszmar, przodem rzuca na boki, ma się wrażenie "miekkiej kierownicy". To jest kombi, jak tym jechać w trasę z bagażami? Auto generalnie nie sprawia pewnego w prowadzeniu. Bardzo chętnie podskakuje i nurkuje przy dużych prędkościach, co sprawia wrażenie nie trzymania się drogi.
4,0
Karoseria
Przód mógłby być trochę bardziej agresywny a tak w kombi jest taki "rodzinny". Większy gril stylizowany na mustanga dał by ładny wygląd, pewnie to zrobią po lifcie.
Komfort
4,0
Widoczność
3,0
Ergonomia
Dwie wady: brak zegara na wyświeltaczu między zegarami, strasznie się do tego przyzwyczaiłem. Nie ma i już, za to jest zawsze bezsensownie przebieg. Co za idiota to wymyślił, po co komu permanentny przebieg. Zamiast tego można by zegar i dystans do stacji, a tak żeby zobaczyć dystans trzeba czasmi przewinąć dwa trzy ekranu. Radio super sprawa - AndroidAuto czy AppleCar play. Kocham to, google maps z mojego telefonu na wyświetlaczu samochodu, koniec z durnymi mocowaniami na telefon. Niestety radio ma idiotyczny system wyboru stacji, co praktycznie ogranicza do 6, tak 6 stacji w użyciu. Poza tym, jak to Ford klasyka i bez fantazji tak jak lubię. Wszystko tam gdzie ma być. W końcu regulacja głośności radia po lewej stronie. Zbyt mała moim zdaniem regulacja kierownicy ku górze. Lubię siędzieć wysoko i jest na styk. Ale osoby 185+ mogą mieć problem.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W porównaniu z MK3, rewelacja. Chyba wyciągneli wniski i zrobili wygodny, przestronny samochód. Bardzo dużo miejsca dla pasażerów z tyłu.
5,0
Wyciszenie
Miałem na kilka dni MK3 i poczułem różnicę. MK4 to mistrzostwo wyciszenia. Jest bosko.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
W sumie, za kombi MK2 2.0TDCI/GHIA zapłaciem tyle samo 10lat temu. Więc uważam, że cena jest dobra.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie nic.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie nic.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 EcoBoost 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Focus IV Kombi