Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus IV Kombi

Xczar0, 4 lata temu
Silnik 1.0 EcoBoost 125KM 92kW
Rok produkcji 2020
Przebieg: 8 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Focus IV Kombi 1.0 EcoBoost 125KM 92kW 2018-2021 - Oceń swoje auto
4,86
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Zawieszenie
Karoseria
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Sync 2.5 się zacial
5,0
Całokształt
Focus IV, MY 2020.25. Wersja Titanium, pakiety Winter, Parking, Design IV, Family, BLIS, CrossTraffic Alert Świetnie wyciszony, rodzinny samochód, który posiada wiele zalet. Cena jest adekwatna do jakości. Przednie fotele otoczone miękkimi plastikami, które są świetnie spasowane - nic nie skrzypi. System Sync 2.5 mógłby działać szybciej, jednak duży ekran w formie tabletu świetnie wyświetla informacje z CarPlay. Wybory trybów jazdy, automatyczne parkowanie i wyjeżdżanie z miejsca parkingowego - dużo technologii za niewiele pieniędzy!
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest naprawdę dynamiczny, a w obecnej generacji zredukowali turbodziurę do absolutnego minimum. Jeśli chodzi o kulturę pracy, to po przesiadce z 1.3 CDTI nie zorientowałem się, że to silnik trzycylindrowy. Tryb żeglowania na dwóch cylindrach trochę wprawia auto w wibracje, ale dzięki temu realne spalanie na płaskim terenie spada do około 3l/100km przy użyciu tempomatu! Silnik spełnia normę euro 6.2, bez temp!
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna, świetnie wrzuca się biegi. Sprzęgło bierze w idealnym miejscu - nie za głęboko, nie za wysoko
5,0
Układ jezdny
Wrażenia z jazdy focusem poprzednich generacji pozostały, dodatkowo dzięki wielowachaczowemu zawieszeniu wersji kombi zamiast zastosowania belki skrętnej sprawia, że nawet najtrudniejsze zakręty będą pokonywane z przyjemnością
5,0
Karoseria
Karoseria wygląda muskularnie. Przetłoczenia na bokach oraz na dachu sprawiają, że nawet wersja Titanium wygląda bosko. Jedyne co nie pasuje, to ilość chromowanych dodatków na grillu.
Komfort
4,0
Widoczność
Mogło by być lepiej - słupki A są bardzo szerokie. To samo ze słupkami C. Jednak wszystko w imię bezpieczeństwa. Polecam doposażyć się w BLIS i kamerę cofania
5,0
Ergonomia
Instrumenty dla kierowcy są dostępne bez konieczności wykonywania dziwnych ekwilibrystyk. Składanie kanały z bagażnika, otwór na narty, port ładowania z przodu, na kanapie i w bagażniku. Gniazda USB w podłokietniku i z przodu. Super!
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Dopiero powyżej 140 km/h słychać wyraźnie szum powietrza. Poniżej wyciszenie oceniam na bdb!
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Raz ekran się zaciął, trzeba było zrobić hard reset systemu zgodnie z instrukcją
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 EcoBoost 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Ford Focus IV

Liczba wpisów: 18

Ford Focus IV – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Ford Focus IV Kombi