Inne
: Wyciszenie, przestrzeń, hamulce oraz kulturalny silnik 3 cylindrowy
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Brak
5,0
Całokształt
Plusy : Focus IV generacji to dopracowane auto z bardzo przestronnym wnętrzem i mega wyciszeniem . Solidne wykonanie choć do klasy premium jeszcze trochę brakuje. Materiały na desce rozdzielczej miękkie , solidne wykonanie, mistrzowski układ kierowniczy i precyzyjne prowadzenie to wzór w klasie kompaktów. Silnik 1,5 150 KM elastyczny bezwibracyjny i jak każdy silnik z turbo jest wrażliwy na styl jazdy. Spalanie średnie około 7 litrów/100 km więc całkiem przyzwoite. Znakomite hamulce
Minus: brak nawiewów na tylną kanapę.
Wrażenia
5,0
Silnik
Elastyczny, i dynamiczny. Pomimo że silnik ma 3 cylindry to jest kompletnie bezwibracyjny i kultura pracy na 5!
Ciekawy dźwięk 3 cylindrowca jak dla mnie
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjnie działa. Bez żadnych zastrzeżeń.
5,0
Układ jezdny
Mistrzostwo w klasie kompaktowej i nie tylko. Rewelacyjny kompromis pomiędzy układem sportowym i komfortowym. Mam wersję z wielowahaczowym zawieszeniem ST Line - rewelacyjne prowadzenie
5,0
Karoseria
Ładne i sportowy wygląd hatchbacka. Wnętrze obszerne jak na klasę kompaktów. Jedno z największych przestrzeni w środku.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność lepsza niż w Focusie III generacji. Ponadto kamera cofania i czujniki z przodu i do tyłu pomagają przy manewrowaniu na parkingu.
5,0
Ergonomia
Ergonomia bez zarzutu. Ogromny skok w porównaniu do poprzedniej generacji.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
ogólnie bardzo dobrze. Do noty 5 brakuje nawiewów na tylnej kanapie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
bardzo dużo miejsca dla pasażerów w obu rzędach . Czołówka w klasie C. Bagażnik hatchbacka o przeciętnej wielkości w klasie ale za to ustawny
5,0
Wyciszenie
Rewelacyjne wyciszenie tego samchodu. Bije konkurencyjne auta z klasy kompakt. Nawet przy prędkościach autostradowych jest cisza.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Akceptowalne na tle rywali, średnia klasowa. Tanie części MotoCraft. Mam nadzieję że będzie bezawaryjny jak poprzednik którym jeżdziłem 7 lat
5,0
Stosunek jakość/cena
Ford proponuję spore rabaty przy zakupie więc z cenników katalogowych można urwać sporo.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 EcoBoost 150KM 110kW
[l/100km]