Silnik
: Myślałem, ze będzie trochę cherlawy. A jest dynamiczniejszy niż parę aut z silniekiem 1.4 i 1.6, którymi po parę lat jeżdziłem. A to 1.0 i 3 cylindry.
5,0
Całokształt
Chciałbym znaleźć coś na co mógłbym ponarzekać. Ale jak na dziś (po 55 000 km) nie ma się zupełnie do czego przyczepić. Jakieś drobnostki. Zamknięcie bagażnika chyba będzie do poprawki bo nie zawsze sie zamyka i trochę muszę mocno machnąć (żeby po odpaleniu nie pokazało mi się "sprawdź pokrywę bagażnika). Poza tym zupełnie nic.
Wrażenia
5,0
Silnik
Elastyczny - nie brakuje mu mocy, z łatwością się wyprzedza w zakresie od toczenia sie do prędkości 140 kmh/h - tylko bieg dobrze dobrać. Nie hałasuje, nie wyje, przesadnie nie klekocze (a to 3 cylindry).
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobrze dobrana - i do prędkości miejskiej i pozamiejskiej, co skutkuje bardzo fajnym średnim spalaniem.
5,0
Układ jezdny
Precyzyjny (oczywiście jeśli sprawny :D - daje pełne poczucie kontroli, także przy dużych prędkościach w zakrętach - wyścigówka to oczywiście nie jest.
5,0
Karoseria
Nic się nie dzieje po 55 000 km. ZObaczymy co będzie dalej. Na razie ani śladu rdzy.
Komfort
4,0
Widoczność
Bez kamery i czujników nie byłoby różowo. Ale kto jeździ teraz bez czujników i kamerki.
5,0
Ergonomia
Wszysko pod ręką, w środku bardzo dużo miejsca. Każdy wsiadający jest zaskoczony przsestrzenią gdy przesiada się z Hyundai albo z Kia z podobnej klasy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W porządku. Na zakrętach czasem chłodem w zimę zawieje. Auto szybko się nagrzewa. KLima wyrabia dobrze przy 2 osobach, przy 4 niewiele sprawdzałem. Ważne, że klima nie podnosi jakoś mocno spalania - a jeźdzę na niej właściwie cały czas.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak wyżej wspominałem - w srodku bardzo dużo miejsca. Osoba wzrostu typu 190 spokojnie sobie usiądzie za kierownicą - tylko nie napije się wody z butelki półtoralitrowej, gdy jest w niej mało wody :) :) Na wysokość to nie jest wóz dla dwumetrowca - ale to nie mercedes klasy E czy S, żeby był.
5,0
Wyciszenie
Kupiony własnie z tego powodu - takie były specyficzne wymagania: ma być cicho w podróży. W środku jest szokująco cicho jak na tę klasę przy prędkościach do 120 km/h. przy 140-160 robi się głośniej. Ale fakt, ze znajomi gdy pierwszy raz są wiezieni po mieście pytają, czy to elektryk.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie nie miałem czego naprawiać poza zderzakiem z ubezpieczenia. Nie kojarzę więc za bardzo cen części. Auto mam 3 lata.
5,0
Stosunek jakość/cena
Moim zdaniem bardzo ok. Zaznaczę, że kupowałem przed skokami cen - bo w kolejnym roczniku zrobiło się dużo drożej.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
klapa od bagażnika trochę niedomaga - ale nie wiem, czy to typowe. Poza tym nic się nie psuje, nic się nie zużyło we wnętrzu, nawet zarówka się nie spaliła. Ale to dopiero 55 000 km - moze "najlepsze" przede mną :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych poważnych usterek nie było.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.0 EcoBoost 125KM 92kW
[l/100km]