Auto kierowcy - radosć z jazdy to podstawa w tym aucie - precyzyjne kierowanie, dynamika silnika i dodatkowy tryb sportowy sprawiają, że tym autem chce się jeździć. Zmieniłem Fiestę 1.0, 100 KM na to auto i jestem w szoku, jak wiele można wyciągnać z silnika 1.0. Nowy Focus jest komfortowy i przestronny - moja wersja Titanium ma też wszystkie dodatki o jakich mógłbym marzyć.
Wrażenia
5,0
Silnik
Mimo rozmiaru, dynamiczny i coraz bardziej ekonomiczny - pierwsze 2.000 km spalanie oscylowało w okolicach 7.0 - 7,5 a teraz już 7 w mieście a w trasie z prędkością 90-120 - odcinek 800 km udało się zejść do 6,1l/100 km.Genialne są dodatkowe tryby jazdy - zwłaszcza tryb sport, gdzie wydaje się jakby silnik dostał nagle dodatkowe 50 KM.
5,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
Świetna dynamika prowadzenia. W mieście wygodny i praktyczny, w trasie na tyle sztywny, żeby czuć się pewnie za kierownicą.
5,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
Dobrze rozplanowana deska - w sumie wolałem więcej przycisków, które bezpośrednio obsługiwały tkaie funkcje jak radio i wybrane stacje, ale ekran spisuje się dobrze.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przy dwustrefowej i atuomatycznej klimie jeżdze na trybie auto z minimalnym nawiewem i jest spokój. Przy przymrozkach na początek jazdy dogrzewałem się podgrzewanym fotelem i kierownicą.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca sporo a mega fajną rzeczą jest miękka wyściółka przy kolanie kierowcy po prawej stronie. Z tyłu duża przestrzeń - tutaj chyba największa zmiana w stosunku do poprzedniej generacji. Ilość schowków dobra i duży plus za miękką wyściółkę w kieszeniach w drzeiwach.
5,0
Wyciszenie
Tutaj bardzo pozytywne zaskoczenie - auto jest świetnie wyciszone i zarówno w mieście jak i w trasie można się poczuć jak w droższym aucie.
Silnik słychać tylko przy mocniejszym gazie a w mieście słychać nieco mijające auto - szum - ale to raczej na tyle, żeby mieć orientację tego co dzieje się wkoło. Duży plus za ciszę we wnętrzu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.0 EcoBoost 125KM 92kW
[l/100km]