Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus IV Hatchback

Paweł., 5 lat temu
Silnik 1.0 EcoBoost 125KM 92kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 5 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Focus IV Hatchback 1.0 EcoBoost 125KM 92kW 2018-2021 - Oceń swoje auto
4,64
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
5,0
Całokształt
Focus nowej generacji to moje pierwsze auto kupione w salonie. Wersja ST-Line. Przesiadłem się z VW Polo ostatniej generacji, więc skok na klasę kompaktów być może nieco rzutuje na opinię. Z auta jestem bardzo zadowolony, jazda sprawia frajdę, jest cicho, dynamicznie i komfortowo, choć zawieszenie wersji st-line jest nieco niższe niż normalnej wersji i przez to twardsze, co czuć na słabszych drogach, z drugiej strony, trzymanie w zakrętach i ostrzejsza jazda jest rewelacyjna dzięki temu. Niestety auto nie jest bez wad. Od samego początku miałem problemy z głośnikami w drzwiach, które się wyłączały i ostatecznie zostały wymienione w ramach gwarancji. Nie mogę też dojść ładu z przednią wycieraczką przed kierowcą, która zostawia ślad wody na szybie, wymieniona już była guma, nie wiele pomogło... mechanik z salony ręcznie doginał na wyczucie ramie wycieraczki, co pomogło, ale nie jest to na 100 % tak jak powinno... w połowie tańszym vw polo nie miałem nawet wyobrażenia że tak coś prozaicznego jak źle działająca wycieraczka ma prawo się zdarzyć w nowym fabrycznie samochodzie. Obecnie zauważam że jeden z czujników parkowania, podczas jazdy samoczynnie uruchamia sygnał i to od razu na czerwony pole, zupełnie jakbym dojechał zderzakiem do samej przeszkody. Obserwuję sytuację, ale wydaje mi się że kwalifikować się to będzie do serwisu.... reszta systemów wspomagania kierowcy działa. Działa, działa jak chce... system zapobiegania kolizji z przeszkodą, potrafi uruchomić alarm w zupełnie bezpiecznej sytuacji a innym razem zupełnie nie reaguje, kiedy wydawało by się że powinien. i tak dalej.... port USB w którym mam pendrive z muzyką, potrafi co jakiś czas nie wykryć urządzenia. Słuchasz sobie muzyki z USB, zatrzymujesz auto na tankowanie, uruchamiasz ponownie i już nie ma podpiętego pendriva i słuchasz radia dopóki znów się nie zatrzymasz i nie uruchomisz/zrestartujesz auta, systemu multimedialnego nie wiem... być może to wina pendriva, jakichś sterowników no ale jakby nie było, POWINNO działać bez takich historii.... Tak jak wspomniałem, przesiadka z vw to i tak wielki skok dla mnie i w sumie jestem mega zadowolony z Focusa. Aaaaa spalanie... przy dynamicznej jeździe zapomnijcie że oszczędny silniczek jedno litrowy odwdzięczy się niskim spalaniem... powyżej ośmiu litrów średniego spalania to normalka. trzeba jeździć całkiem spokojnie żeby zejść w okolice 6,7-7 litrów. więc cała zabawa z jazdy znika a osiągnięcie książkowego spalania to chyba tylko w warunkach laboratoryjnych. W każdym razie- wg mnie, auto wygląda świetnie, w środku jest świetne, jeździ świetnie... trzeba się chyba przyzwyczaić że to Ford i pewne rzeczy się będą przytrafiać najwyraźniej. ogólnie- polecam.
Wrażenia
4,0
Silnik
mógłby mniej palić jednak . ale jest cichy, fajnie brzmi. do tej pory bez żadnych problemów.
5,0
Skrzynia biegów
fajna precyzyjna, krótki skok lewarka.
5,0
Układ jezdny
rewelacja co tu gadać.....
5,0
Karoseria
wg mnie auto jest piękne. każdy ma swój gust. ale tylko w wersji ST-Line. normalny kompakt wygląda dziwnie z przodu z tym zwężonych zderzakiem. kwestia gustu.
Komfort
4,0
Widoczność
przód ok, tylna szyba bardzo wąska.
5,0
Ergonomia
bez zarzutu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
działa jak powinno. wentylacja cicha, klima szybko chłodzi.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
wielkie auto w środku.
5,0
Wyciszenie
bajka, szczególnie na autostradzie i powyżej 3 tysięcy obrotów, auto staje się ledwie słyszalne. powyżej 150 km zaczyna być słychać szum wiatru opływającego lusterka zewnętrzne. 150 km... auto użytkuje w Niemczech także spokojnie ;)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
no swoje pali.... szczególnie jak się chce cieszyć jazdą dynamiczną, nie koniecznie szybko, ale dynamicznie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
no jestem rozczarowany jak na nowe auto że przydarzają mi się takie historie jak opisałem powyżej.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 EcoBoost 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Focus IV Hatchback 1.0 EcoBoost 125KM 92kW
Średni koszt przejechania 100 km
58,00 zł
8,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Focus IV Hatchback