Ocena kierowcy - Ford Focus IV Hatchback ST Facelifting
qba,
2 miesiące temu
Silnik 2.3 EcoBoost 280KM 206kW
Rok produkcji 2024
Przebieg:
3 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,93
21% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
: Szybkość reakcji auta na gaz i ruchy kierownicą.
5,0
Całokształt
Genialne połączenie daily z autem bardziej sportowym. Auto jest odpowiednikiem A10 Thunderbolt - genialny silnik oraz układ jezdny obudowany funkcjonalną karoserią :-) Na codzień auto potrafi być normalnym Focusem (ze wszystkimi zaletami i wadami tego auta) natomiast przy mocniejszym naciśnięciu pedału gazu lub wejściu w zakręt wywołuje szeroki uśmiech na twarzy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo szybka reakcja na gaz, bardzo mocny dół (450 NM!), genialne brzmienie (aczkolwiek w automacie pops&bangs ograniczone w porównaniu do manuala). Z minusów - mocny dół utrudnia poruszanie się po śliskiej nawierzchni (deszcz, śnieg) - w takim wypadku wykorzystanie trybu "ślisko" jest niezbędny. Spalanie potrafi być wysokie przy pełnym wykorzystaniu potencjału silnika, jednocześnie stosunkowo niskie jeżeli jeździ się "normalnie".
Uwaga - do prawidłowego wykorzystania potencjału należy tankować PB98. Silnik dodatkowo obniża moc przy wysokiej temperaturze otoczenia.
5,0
Skrzynia biegów
Rewelacyjny hydrauliczny automat. Szybko zmienia biegi w dół i w górę. 7 biegów, z bardzo długim ostatnim przełożeniem zapewniającym komfortową podróż po autostradzie. Możliwość manualnej zmiany biegów gdzie automat nie będzie zmieniał biegów bez naszego udziału (można kręcić do odcinki!)
5,0
Układ jezdny
Poezja (jak na FWD). Adaptacyjne amortyzatory, akceptowalny komfort poruszania się na codzień. W zakrętach bardzo zwinny (bardziej niż AWD), brak przechyłów, genialne prowadzenie dzięki szperze na przedniej ośce. Bardzo neutralne prowadzenie w poślizgach. Wymaga dobrych opon do wykorzystania pełnego potencjału.
5,0
Karoseria
Fantastic Red wygląda pięknie. Dostępność mnóstwa wizualnych modów. Część blach bardzo cienkich (np. dach), część blach zaskakująco grubych i porządnych.
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką pomimo przycisków sterowania w systemie multimedialnym.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewana przednia szyba, kierownica, rewelacyjne ogrzewanie kubełkowych foteli (3 stopniowa skala, 1 stopień jest już dość mocny). Brak nawiewów w podłokietniku na 2gi rząd.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca w środku dla rodziny 2+1 i 2+2. Duży bagażnik (2 duże walizki i 1 średnia).
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie bardzo dobre jak na ten segment aut. Sportowe opony są bardzo głośne i to słychać. Szumy opływowe auta minimalne, zaczynają się powyżej 160-180 km/h. Dodatkowy hałas generowany przez silnik i układ wydechowy przy przyspieszaniu ale to poezja dla uszu :-)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części i serwis sporo tańszy niż u konkurencji (VW, Mercedes, Mini, BMW). Spalanie prawdopodobnie nieco większe z racji silnika 2.3 (a nie 2.0 TSI).
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto bardzo równe i dobre w każdej kategorii. Ciężko mi było znaleźć równie dobre auto w porównywalnej cenie. VW był w tej samej cenie ale wrażenia sportowe były o poziom niżej. BMW / Mini / Mercedes / Audi sporo droższe w zakupie i w utrzymaniu.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nowe auto.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nowe auto.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.3 EcoBoost 280KM 206kW
[l/100km]