Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus IV Active Kombi

Stinkpink, ponad rok temu
Silnik 2.0 EcoBlue 150KM 110kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 138 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Focus IV Active Kombi 2.0 EcoBlue 150KM 110kW 2019-2021 - Oceń swoje auto
4,86
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Petardziocha. Jak jeździsz umiejętnie to można zrobić 4.2 l/100.
Zawieszenie : Zależy od nawierzchni, ale ogólnie auto pływa na nierównościach. Jak SUV.
5,0
Całokształt
Zależy kto co lubi. Jak się przesiadasz z SUVa to masz swoje zdanie. Jak z mniejszego to znowu inaczej. Ja się przsiadłem z focusa na focusa i widzę dużą różnicę. Na plus.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak dla mnie silnik świetny. Pośród wielu aut miałem jednego diesla Vovlo V60 z 2008 r. 2.0. 136 KM. Przy moim stylu jazdy paliło koło 6.5 litra/100. W focusie spalanie wychodzi 4.7-4.9l/100 a lubię przycisnąć pedał akceleracji. Poza tym, w ogóle nie czuć diesla, może w chłodne dni przez pierwsze parę metrów jest słyszalny klekot. Poza tym cisza..
5,0
Skrzynia biegów
Manual. Sam lubię sterować. Jeżeli chodzi o komputer/wyświetlacz, to bardzo wcześnie sugeruje zmianę biegu - tak przy ok. 1500-1600 obr/min. Nie sugeruję się nim. Auto zdecydowanie lub niskie prędkości obrotowe.
5,0
Układ jezdny
Bez zastrzeżeń. Przebieg 138 tys. a działa jak nowy z salonu.
5,0
Karoseria
Wszystko w najlepszym porządku.
Komfort
5,0
Widoczność
Dzięki dużej możliwości regulacji siedzeń, spokojnie można znaleźć swoje miejsce i widoczność nie stanowi problemu.
4,0
Ergonomia
W związku z tym, że nie ma to osobnej kategorii, to swoje żale wylewam tu. Jeśli chodzi o ergonomię to wszystko w porządku. Przesiadając się z innego pojazdu, to kwestia kilku chwil, ogarnąć gdzie co jest. Na minus, wszystko trzeba, potwierdzać przyciskiem na kierownicy: zapięcie pasów, zwolnienie hamulca ręcznego, dezaktywacje start/stop, zmianę trybu jazdy - żeby ruszyć z miejsca trzeba się oklikać.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam manualną klimę i działa ok, ale żeby nauczyć się to regulować potrzeba chwili. Plus na to, że można osobno włączać i wyłączać nawiew na nogi, korpus i szybę. Szkoda, ze nie ma 2 strefy i nawiewu na tył. Choć pasażerowie na kanapie nie u mnie, nigdy nie narzekali na temperaturę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kupując ten egzemplarz w ASO, Pan Jegomość rzucił hasło, że wygasili mondeo i zaczęli robić focusy ciut większe. I to jest fakt. Wcześniej miałem focusa hatchbacka z 2011 i w porównaniu z tym, z tyłu było mało miejsca. Z przodu tradycyjnie pierwsza klasa.
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie na najwyższym poziomie. Tak naprawdę najgłośniej to jest na biegu jałowym na postoju. Nawet przy 210km/h słychać w kabinie tylko szum wiatru. Delikatny szum.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
138 tys. km i nic nie wiem o kosztach. Ropa, adblue, olej silnikowy co 30 tys. to są moje koszta.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ciężko określić. Biorąc pod lupę BMW i Dacię.. Ten model to naprawdę świetne auto jak masz do robienia trasy. U mnie do 138 tys. nic się nie wydarzyło.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic Się nie dzieje.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
U mnie nic. Focus to już przetrenowany model.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 EcoBlue 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Ford Focus IV

Liczba wpisów: 18

Ford Focus IV – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Ford Focus IV Active Kombi