Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus IV Active Kombi

Łukasz Ptaszyński, 4 lata temu
Silnik 1.0 EcoBoost 125KM 92kW
Rok produkcji 2020
Przebieg: 1 000 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Focus IV Active Kombi 1.0 EcoBoost 125KM 92kW 2019-2021 - Oceń swoje auto
4,86
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Fajnie się zbiera jak na tak mały motor może zaskoczyć- maly ale byk. Ale jeśli ktoś ma mieszane uczucia niech się przejedzie, bo zawsze można wziąć mocniejszy 1,5 - 150KM ale nie będzie już tak oszczędny. Większe opłaty też, jeśli ktoś na to patrzy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Czujnik parkowania kiedy (pada lub po myjni) jak narazie ale wkurza mocno do usunięcia mała pierdółka
5,0
Całokształt
Fajne auto, dość wygodne z pazurem zawieszenie sprężyste. Fajne rozwiązania design, pojemny bagażnik dobre auto dla rodziny ładny nie tuzinkowy wygląd. Mało pali a przy tym ma dobre osiągi, daje radość z jazdy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik naprawdę może zaskoczyć jak się rozgrzeje ma fajny dźwięk. Taki złoty środek między ekonomią a pazurem sportowości.
4,0
Skrzynia biegów
Daję 4 gwiazdki tylko dlatego że 2-3 razy przy bardzo dynamicznej jeździe zdążyło mi się że dobrze nie wszedł mi bieg (kiedy trzeba było szybko wskoczyć na rondo się wciąć) . Może to mój błąd, nie wiem ciężko mi powiedzieć. Może sprzęgło za szybko coś lub za płytko wcisnąłem. W innych autach i sytuacjach której wcześniej miałem takie sytuacje nie wystąpiły.
5,0
Układ jezdny
Fajnie się prowadzi nie kładzie się na zakrętach, dobrze się pokonuje delikatne (śpiące policjanty o łagodnym podjeździe, nawet przy większych prędkościach)
5,0
Karoseria
Jak dotąd nie ma zastrzeżeń fajny wygląd kolor jaki mam to metropolis white, dobrze się komponuje z czarnym wstawkami na zewnątrz.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność jak w tego typu samochodzie moim zdaniem jest wystarczająca i w normie słupki nie są grube moim zdaniem nic dodać nic ująć.
5,0
Ergonomia
Dwszystko jest tak jak być powinno, co dla mnie osobiście jest trochę dziwne że pokrętło w radiu od głośności jest po lewej stronie czyli bliżej kierowcy. A na kierownicy nie po prawej tylko po lewej to jest dziwne w innych autach jakie akurat wcześniej posiadałem było po prawej, tak jakby głośność była mniej ważna na kierownicy pod prawą ręką mamy inne fonkcje. Próbuje to zrozumieć albo bardziej z myślą dla leworęcznych lub druga moja myśl to że skoro pokrętło głośności jest w radiu dość blisko kierownicy to dali po przeciwnej stronie kierownicy żeby nie były za blisko siebie. Ciężko mi się do tego przyzwyczaić, ale nie uważam tego za wadę to tylko moja opinia.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobre ogrzewanie, klimatyzacja pół automatyczna też, choć w lato trochę marznie trochę łokieć prawej ręki i ramię trzeba poprostu kierunek kratek wylotu wentylacyjnych na centralnym miejscu kierować w dół, trzeba się przyzwyczaić że jest blisko nie żebym się czepiał.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca z przodu i na tylnej kanapie naprawdę. Powiem że e mój kolega który posiada citroena Xsarę picasso najnowszą 5 osobową wersję był w szoku że w takim aucie jak to jest tyle miejsca, bagażnik też robi wrażenie fajne schowki pod podłogą przydaje się...
5,0
Wyciszenie
Bardzo cicho, jak na auto w tej klasie, nie wiem czy to silnik jest cichy czy wyciszenie robi robotę a może wszystko razem. Jeśli jadąc spokojnie nue dociskając zbytnio gazu to nie mal nie słychać silnika a na auo stradzie praktycznie wiatr i szum opon.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeszcze nic nie naprawiałem, choć byłem w serwisie (przez takiego małego wrednego zwierzaka kunę przegryzła mi jakieś kable przy silniku w pierwszym tygodniu posiadania. Naprawdę zalecam zakupić brzęczyk przeciw tym zwierzakom co je odstrasza bo coś je wabi do nowych aut. Servis Forda dzięki Bogu zrobił mi je za free za darmo. Może dlatego że mieszkam poza granicami, czy w Polsce by tak było nie wiem, przecież mogli się wykręcić.
5,0
Stosunek jakość/cena
Warty swojej ceny wabi oko na razie nie jest taki popularny w tej wersji ACTIV
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Daję tylko 4 bo w nowym aucie po jakimś czasie włącza mi się w trakcie deszczu lub po myjni czujnik parkowania z przodu wykrywa przeszkodę której nie ma czasami ma to miejsce. Jest to uciążliwe kiedy dojeżdżam do przeszkody na pierwszym biegu np. w korku,kiedy ruszam jest sygnał (pisk) plus na ekranie animacja. Kiedy się rozmawia przez bluetootha wycisza ta usterka rozmowę. Muszę pojechać do serwisu nie mam kiedy plus ponad 40 km w jedną stronę.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak, oby tak dalej

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 EcoBoost 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Ford Focus IV

Liczba wpisów: 18

Ford Focus IV – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Ford Focus IV Active Kombi