Po 3000km nadal uważam, że to był świetny wybór na miasto, małe parkingi, krótkie garaże. SUVem by się człowiek namanewrował. W trasie oczywiście też doskonale, LEDy pięknie świecą, warto dopłacić! Active w porównaniu z Titanium wygląda drapieżnie (czarny na 18tkach, relingi jak rogi, ciekawszy wygląd lamp przeciwmgłowych). Wyższy i wygodniejszy od STline, którego wszyscy wybierają chyba, ale mnie zależało na komforcie po poprzednim Focusie MK2 3D z dość twardym zawieszeniem i półkubełkami. Odejście na światłach przepiękne, w trasie przyspieszenia bardzo dobre. Radość z jazdy i patrzenia na niego.
Wrażenia
5,0
Silnik
1.5 świetny i nie warczy jak 1.0, ktorego testowałem i nie chciałbym go.
4,0
Skrzynia biegów
lepsza od kilku innych jakie miałek okazje używać w USA (Corolla, Elantra) , oczywiście nie tak płynna jak CVT ale przynajmniej nie wyje (znam dobrze Yaris Hybrid)
5,0
Układ jezdny
5,0
Karoseria
Wzbudza zachwyty, podoba się wszystkim, niby compact ale umiesienie i dodatki odróżniają go na plus od golfowatych.
Komfort
5,0
Widoczność
trzeba uważać na lewy słupek A, potrafi zasłaniać za dużo.
4,0
Ergonomia
wolałbym wiekszy podłokietnich w drzwiach kierowcy i dłuższy (do przodu) podłokietnik centralny, przy automacie przecież nie koliduje z niczym.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
grzane fotele są cudowne, podgrzewana szyba przednia pewnie ujawni się zimą, automatyczna klima dwustrefowa - doskonale.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo więcej miejsca niż w MK2, z tyłu rewelacja. Minimalizm designu na plus.
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
dopiero 3000km, więc oczywiście 100% perfect
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 EcoBoost 150KM 110kW
[l/100km]