Auto użytkuje na codzien. Przesiadłem się z Peugeota 407 i bałem się twardości zawieszenia ale mimo się zaskoczyłem. Każdy pisał że Focus jest twardy i że ciężko jest nim jeździć na codzien ale bardzo miło się zaskoczyłem. Samochód bardzo dobrze wybiera nierówności i bardzo przyjemnie się nim jeździ. Silnik jest bardzo elastyczny i przy tym bardzo ekonomiczny. Spalanie w mieście przy ciężkiej nodze w godzinach szczytu 10/100 , spalanie w godzinach wieczornych gdy w mieście jest luźniej 9/100 ( a naprawdę mam ciężką nogę ). Trasa 300 kilometrów z prędkością 160/170 spalanie 9.9/100.
Wrażenia
5,0
Silnik
Wszystko opisane wyżej :) Dodam tylko że po zakupie polecam wymienić IC na ten z Focusa RS ponieważ przy temperaturach od 28 stopnii , fabryczny IC zaczyna puchnąć.
5,0
Skrzynia biegów
Jest świetna. Biegi można zmieniać z zamkniętymi oczami
4,0
Układ jezdny
Problem jest tylko niski profil opony. Wyprzedając na drogach krajowych gdzie droga nie jest w super stanie trzeba uważać bo potrafi wyrywać kierownicę z rąk. Mógłby być też trochę sztywniejszy bo przy wyższych prędkościach czuć że lekko się przechyla. Trzeba też zakupić do niego opony marek premium ponieważ przez brak szpery ma straszny problem z trakcja.
4,0
Karoseria
Nie mam zastrzeżeń. Jedyne co mogę dodać że posiadam Focusa w kolorze pomarańczowym i niestety każdy odprysk jest widoczny
Komfort
5,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Aktualnie mam problem z klimatyzacją która z dnia na dzień przestała sobie dawać radę z chłodzeniem auta. Czynnik dostał uzupełniony a problem nadal jest.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Porównywałem to auto z Audi A3 z 2017 roku i z tyłu jest na pewno więcej miejsca w Fordzie niż w Audi
5,0
Wyciszenie
Jak na Forda jest super. Spodziewałem się hałasu przy 160 km/h ale o dziw da się normalnie rozmawiać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie wymieniałem tylko tarcze klocki tył ( Rotinger + EBC ) koszt 450 zł
Oleje i filtry Man + Liqui Moly koszt z wymianą 450 zł
Na razie mogę tylko tyle powiedzieć bo nic więcej w tym aucie nie musiałem robić.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 EcoBoost 250KM 184kW
[l/100km]