Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus III ST

szybki_jasiek, 8 lat temu
Silnik 2.0 EcoBoost 250KM 184kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 4 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Focus III ST 2.0 EcoBoost 250KM 184kW 2014-2018 - Oceń swoje auto
4,46
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Super maszyna za te pieniadze!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Skrzypiace plastiki
5,0
Całokształt
Auto z pazurem na co dzien. Zdecydowanie ciekawsza propozycja, niz oklepane BMW czy Audi, tak popularne na polskich drogach.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik to mistrzostwo swiata. Bardzo wysoka kultura pracy, niesamowita elastycznosc (auto "ciagnie" juz od 2000), calkiem przyzwoite spalanie i swietnie osiagi. Do tego mozna go bez problemow podkrecic do ponad 300 KM :) Jedyne, co przeszkadza, to fakt, ze jednak jest to turbina. Lag jest niewielki, ale jednak wystepuje. No i nie brzmi tak, jak w poprzednim modelu.
5,0
Skrzynia biegów
Bez zastrzezen. Byla to pierwsza rzecz, na ktora zwrozilem uwage w czasie jazdy testowej. Biegi wchodza bardzo precyzyjnie.
5,0
Układ jezdny
Zawiesznie nieco twarde jak na polskie drogi, ale w koncu to drapiezne auto. Trzyma sie drogi jak przyklejone. Osobiscie w ogole nie przeszkadza mi jego twardosc. Cos za cos - albo przyczepnosc, albo bujanie jak we francuzach :)
Komfort
5,0
Widoczność
Posiadam wersje ze skorzana tapicerka, i fotele sa niesamowicie wygodne. Dosc mocno wyprofilowane, fantasycznie trzymaja cialo w zakretach. Jedynie pasazer na przednim siedzeniu narzeka, bo nie mozna swobodnie wyprostowac ramion. Ale to juz nie moj problem :) To nie jest auto do wozenia pasazerow!
4,0
Ergonomia
Jest lepiej, niz bylo w wersji przedliftowej, ale mogloby byc jeszcze lepiej. Fatalne umiejscowienie pilota na kierownicy, bedznadziejny touch screen oraz podlokietniki (za wysoko). Na plus mozna zaliczyc duza ilosc schowkow.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest w porzadku.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Focus nie jest autem najwiekszym w klasie, ale nie mozna sie tez do niczego przyczepic. Ot, rodzinny hatchback. W porownaniu do MKII jest wiecej miejsca (kosztem bagaznika).
5,0
Wyciszenie
Przy spokojnej jezdzie jest bardzo cichutko. Slychac tylko szum opon. Za to gdy sie wcisnie gaz do dechy, auto calkiem przyjemnie bulgocze, dzieki czemus, co Ford nazywa "sound symposer". Mi sie podoba.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na 250 KM uwazam, ze spalanie jest akceptowalne. Jesli jezdzi sie rozsadnie, to 2.0T spala niecaly litr wiecej niz w Focusie z 1.6 TI-VCT 125 KM, ktorego mialem wczesniej.
5,0
Stosunek jakość/cena
To najszybsze i najlepiej wyposazone auto w tym przedziale cenowym. Zdecydowanie bezkonkurencyjne.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
To juz moj 4 Ford, nie moge narzekac. Jedynie plastiki troche skrzypia...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 EcoBoost 250KM 184kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Focus III ST