Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus III Sedan

Arnold, 10 lat temu
Silnik 1.6 Duratorq TDCi DPF 95KM 70kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 60 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Ford Focus III Sedan 1.6 Duratorq TDCi DPF 95KM 70kW od 2011 - Oceń swoje auto
3,69
10% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Zawieszenie, choć trudno mówić tu o zaskoczeniu. Focus raczej 'słynie' z dobrych właściwości jezdnych. Ten model kontynuuje dzieło poprzednika.
3,0
Całokształt
Auto mocno średnie. Na plus (jak to w focusach) układ jezdny. Do tego malutki wyświetlacz, mało obszerne wnętrze auta (głównie z tyłu), mniejszy niż w przypadku poprzednika bagażnik. Dodatkowo mocno oszczędne wykończenie bagażnika w wersji sedan, łącznie z dużymi zawiasami ograniczającymi skutecznie (wnikają do 'kufra') i tak niezbyt obszerną przestrzeń bagażnika. Plus wysoki próg załadunku oraz mały prześwit przy otwartym na maksymalnie bagażniku. Sposób składania tylnych foteli identyczny jak w konstrukcji fiata stilo sprzed 10 lat (użytkowany jako drugie auto w rodzinie).. Nie jest to specjalny zarzut, jednak konstrukcja ta jest dekadę młodsza, a inni producenci (honda) pokusili się w tym czasie już o inne rozwiązania. Dodatkowo po złożeniu tylnych siedzeń i tak nie otrzymamy pełnej powierzchni do załadowania. Wszystko za sprawą mocno rozbudowanych części metalowych karoserii pod oparciem foteli tylnych.
Wrażenia
3,0
Silnik
Zdecydowanie przeciętnie. Wcześniej użytkowałem focusa mk2 (FL) z silnikiem diesla 90 konnym. Skrzynia 5 biegowa, brak DPF'a, wersja 5d. Znacznie lepsza dynamika. Czy to kwestia zestopniowywania skrzyni, czy tez ciężaru auta nie wiem.. Jednak znacznie lepiej jeździł, i również zadowalał się nieznacznie mniejsza ilością paliwa. Nie polecam tego silnika. Jest zdecydowanie za słaby do tego auta. Dodatkowo na biegu jałowym wyczuwalne są wibracje (osłona przeciwsłoneczna nad głową na biegu jałowym zwyczajnie wpada w drgania).
4,0
Skrzynia biegów
bez zarzutów.
4,0
Układ jezdny
bez zarzutów.
Komfort
3,0
Widoczność
z przodu w porządku, choć pulpit jest mocno rozbudowany (wliczając w to mocno szeroką konsolę przednią). Tył przyciasny. W zasadzie dla dwóch osób.
3,0
Ergonomia
Zrezygnowano ze stałego dla focusa miejsca sterowania radiem, na rzecz umieszczenia go (jak również przycisków do sterowania komputerem pokładowym) na kierownicy. Osobiście wołałem wcześniejsze rozwiązanie. Poza tym wszystko na swoim miejscu. Samo radio z ilością przycisków oraz sposobem jego obsługi jest mało intuicyjne niestety.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja manualna. Działa sprawnie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy i pasażera w porządku. Z tyłu nieco gorzej niestety
4,0
Wyciszenie
Dobrze, ale bez szału. Silnik trzeba kręcić żeby auto rozpędzić, a wówczas nie jest szczególnie cicho. Na biegu jałowym dobrze (choć wtedy wibracje silnika irytują), przy stałej prędkości 90-130km/h również w porządku.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na razie dobrze. Podróżuję bezawaryjnie (jedynie części eksploatacyjne). Zmieniam płyny, kupuje dobre paliwo. Lekko obawiam się DPF'a, jednak staram się eksploatować auto w sposób, hmhm, 'należyty'.
3,0
Stosunek jakość/cena
Za drogi. Z rzeczy ponadprzeciętnych: układ kierowniczy/zawieszenie. Poza tym mocno przeciętne auto, a w wersji sedan dodatkowo mało praktyczne. Zdecydowanie nie polecam silnika 95 konnego silnika diesla. Zbyt słaby.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W normie. bez zastrzeżeń
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
BRAK.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 Duratorq TDCi DPF 95KM 70kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Focus III Sedan