Kompakt z dynamicznym silnikiem, dający frajdę z jazdy. Sprawdzający się w mieście i w trasie. Mógłby mieć trochę większy bagażnik.
Wrażenia
5,0
Silnik
W sam raz do gabarytu samochodu. Zapewnia odpowiednią dynamikę i całkiem sprawnie napędza samochód. Dzięki turbo zaczyna się zbierać od niecałych 2000obr./min. i brzmi bardzo przyjemnie wkręcając się na wyższe obroty. Komputer podpowiada zmiany biegów przy bardzo niskich obrotach. Gdyby go słuchać, to przy 60km/h można już jechać na 6 biegu. Chyba to trochę zbyt optymistyczne ;) Ale jest na tyle "mądry", że przy mocniejszym wciśnięciu pedału gazu przestaje podpowiadać ;)
Potrafi być oszczędny: przy spokojnej jeździe w trasie - tempomat na 90km/h spalanie wg komputera 5,2l/100km. Natomiast w korkach w mieście, przy średniej prędkości 18km/h spalanie wg komputera 11,8l/100km. Wakacyjny wyjazd ponad 3000km ze średnią 86km/h i spalaniem 6,8l/100km. W cyklu mieszanym przez większość czasu spalanie mieści się w przedziale 7 - 8 l/100km. Komputer zaniża spalanie o 0,5l.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą bez problemu. Nic nie haczy. Z 2 na 3 i z 3 na 4 można wrzucać biegi jednym palcem.
6 bieg przydaje się w trasie.
5,0
Układ jezdny
Jak to w Focusie, precyzyjny. Umożliwia sprawne pokonywanie zakrętów.
5,0
Karoseria
Jak na razie nie rdzewieje ;) W MKII, już w pięciolatku zaczęły rdzewieć nadkola.
Komfort
4,0
Widoczność
Dość masywne słupki przednie trochę ograniczają widoczność. Czasem trzeba się wychylać, żeby sprawdzić czy np. pieszy się " w nich nie schował". Jak to w sedanie przy manewrowaniu na parkingu w tylnej szybie niewiele widać, ale są duże lusterka boczne i czujniki parkowania. Dobrze działający asystent parkowania równoległego.
5,0
Ergonomia
W pierwszej chwili dziwne wydawało się umiejscowienie dźwigni hamulca ręcznego ale szybko się przyzwyczaiłem i jest to wygodne. Sterowanie radiem, komputerem i tempomatem z kierownicy bez zastrzeżeń. Sama kierownica też dobrze leży w dłoniach. Bardzo fajna funkcja wyświetlacza komputera pokładowego, pokazująca jednocześnie na jednym ekranie przejechany dystans, spalanie średnie i chwilowe oraz zasięg.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimie grzeje, w lecie chłodzi. Nawet zimą silnik szybko łapie temperaturę i z nawiewów szybko leci ciepłe powietrze. Często pasażerowie są zdziwieni w jak krótkim czasie silnik się rozgrzewa w porównaniu z ich autami.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie jestem olbrzymem, więc dla mnie w porządku i wygodnie. W dłuższą trasę raczej miejsce dla 4 osób. W piątkę trochę ciasno i raczej, na krótsze dystanse. Bagażnik mógłby być większy. Jest dużo płytszy od MKII i prawie o 100l mniejszy. Ale za to sylwetka jest bardziej zgrabna
4,0
Wyciszenie
Przyzwoicie. Przy autostradowej prędkości 140km/h można rozmawiać bez podnoszenia głosu, chociaż słychać szumy powietrza.
Plastiki na konsoli centralnej potrafią wpadać w wibracje i hałasować przy ok 2000obr./min.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny przeglądów i części eksploatacyjnych w rozsądnych cenach.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupowany jako używany z bardzo dobrym stosunkiem ceny do wyposażenia i osiągów silnika.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 EcoBoost 150KM 110kW
[l/100km]