Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus III Sedan

SmerfMaruda, 5 lat temu
Silnik 1.6 EcoBoost 150KM 110kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 150 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Ford Focus III Sedan 1.6 EcoBoost 150KM 110kW od 2011 - Oceń swoje auto
4,64
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
5,0
Całokształt
Kompakt z dynamicznym silnikiem, dający frajdę z jazdy. Sprawdzający się w mieście i w trasie. Mógłby mieć trochę większy bagażnik.
Wrażenia
5,0
Silnik
W sam raz do gabarytu samochodu. Zapewnia odpowiednią dynamikę i całkiem sprawnie napędza samochód. Dzięki turbo zaczyna się zbierać od niecałych 2000obr./min. i brzmi bardzo przyjemnie wkręcając się na wyższe obroty. Komputer podpowiada zmiany biegów przy bardzo niskich obrotach. Gdyby go słuchać, to przy 60km/h można już jechać na 6 biegu. Chyba to trochę zbyt optymistyczne ;) Ale jest na tyle "mądry", że przy mocniejszym wciśnięciu pedału gazu przestaje podpowiadać ;) Potrafi być oszczędny: przy spokojnej jeździe w trasie - tempomat na 90km/h spalanie wg komputera 5,2l/100km. Natomiast w korkach w mieście, przy średniej prędkości 18km/h spalanie wg komputera 11,8l/100km. Wakacyjny wyjazd ponad 3000km ze średnią 86km/h i spalaniem 6,8l/100km. W cyklu mieszanym przez większość czasu spalanie mieści się w przedziale 7 - 8 l/100km. Komputer zaniża spalanie o 0,5l.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą bez problemu. Nic nie haczy. Z 2 na 3 i z 3 na 4 można wrzucać biegi jednym palcem. 6 bieg przydaje się w trasie.
5,0
Układ jezdny
Jak to w Focusie, precyzyjny. Umożliwia sprawne pokonywanie zakrętów.
5,0
Karoseria
Jak na razie nie rdzewieje ;) W MKII, już w pięciolatku zaczęły rdzewieć nadkola.
Komfort
4,0
Widoczność
Dość masywne słupki przednie trochę ograniczają widoczność. Czasem trzeba się wychylać, żeby sprawdzić czy np. pieszy się " w nich nie schował". Jak to w sedanie przy manewrowaniu na parkingu w tylnej szybie niewiele widać, ale są duże lusterka boczne i czujniki parkowania. Dobrze działający asystent parkowania równoległego.
5,0
Ergonomia
W pierwszej chwili dziwne wydawało się umiejscowienie dźwigni hamulca ręcznego ale szybko się przyzwyczaiłem i jest to wygodne. Sterowanie radiem, komputerem i tempomatem z kierownicy bez zastrzeżeń. Sama kierownica też dobrze leży w dłoniach. Bardzo fajna funkcja wyświetlacza komputera pokładowego, pokazująca jednocześnie na jednym ekranie przejechany dystans, spalanie średnie i chwilowe oraz zasięg.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimie grzeje, w lecie chłodzi. Nawet zimą silnik szybko łapie temperaturę i z nawiewów szybko leci ciepłe powietrze. Często pasażerowie są zdziwieni w jak krótkim czasie silnik się rozgrzewa w porównaniu z ich autami.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie jestem olbrzymem, więc dla mnie w porządku i wygodnie. W dłuższą trasę raczej miejsce dla 4 osób. W piątkę trochę ciasno i raczej, na krótsze dystanse. Bagażnik mógłby być większy. Jest dużo płytszy od MKII i prawie o 100l mniejszy. Ale za to sylwetka jest bardziej zgrabna
4,0
Wyciszenie
Przyzwoicie. Przy autostradowej prędkości 140km/h można rozmawiać bez podnoszenia głosu, chociaż słychać szumy powietrza. Plastiki na konsoli centralnej potrafią wpadać w wibracje i hałasować przy ok 2000obr./min.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny przeglądów i części eksploatacyjnych w rozsądnych cenach.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupowany jako używany z bardzo dobrym stosunkiem ceny do wyposażenia i osiągów silnika.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 EcoBoost 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Focus III Sedan