Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus III Sedan

Fater, 8 lat temu
Silnik 1.6 EcoBoost 150KM 110kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 40 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Ford Focus III Sedan 1.6 EcoBoost 150KM 110kW od 2011 - Oceń swoje auto
3,08
25% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
Karoseria
Inne
3,0
Całokształt
Auto bardzo dobre do miasta, można się wszędzie wcisnąć. Na trasie nie ma problemów z wyprzedzaniem, jednostka ma naprawdę świetną dynamikę, nie zmienia się to nawet przy maksymalnym obciążeniu pojazdu (5 osób plus pełny bagażnik). Wizualnie sedan jest dla mnie najładniejszym z focusów, co niestety przekłada się in minus na jego funkcjonalność (bagażnik). Cena zbyt wysoka jak na te klasę auta (obecnie taka wersja to katalogowo około 90k PLN). Niestety fabryczna wada silnika i liczne drobne usterki dyskwalifikują Forda przy następnym zakupie jakiegoś pojazdu.
Wrażenia
1,0
Silnik
Silnik dynamiczny, w zasadzie nigdy nie brakuje mocy, niestety mój egzemplarz przetrwał jedynie 30000 kilometrów. Zawiódł układ chłodzenia, który był wadliwy od samego początku. Po 2 latach jeżdżenia do serwisu w końcu wymieniono jednostkę na nową. Niestety czuć już ingerencje człowieka i silnik ma niższą kulturę pracy.
5,0
Skrzynia biegów
Po prostu świetna. Chyba najlepszy element tego pojazdu. Bardzo precyzyjna. Taka skrzynia powinna być w każdym aucie.
4,0
Układ jezdny
Auto w zakrętach trzyma się świetnie. Układ mocno wrażliwy na nierówności na drogach. Auto bardzo nie lubi bocznych podmuchów wiatru. Układ hamulcowy powinien być mocniejszy. Twarde i jednocześnie wytrzymałe zawieszenie.
Komfort
3,0
Widoczność
Słupki A są mocno "położone", zdarza się że zasłaniają pieszego bądź inne obiekty z boku pojazdu. Na plus duże lusterka zewnętrzne. Dobrze sprawują się też czujniki parkowania, które ułatwiają manewry cofania przy niskiej widoczności szyby tylnej.
3,0
Ergonomia
W dalszym ciągu szukam przycisków na konsoli środkowej :D, jest ich za dużo i nie sposób zapamiętać gdzie znajdują się zwłaszcza te najrzadziej używane. Czytelne i ładnie podświetlone zegary. Bagażnik w sedanie nie jest mały, ale otwór załadunkowy nie należy do największych i występują duże trudności przy wkładaniu większych gabarytów, dodatkowe ograniczenie pojemności stanowią zawiasy chowające się do środka bagażnika. Duży (głęboki) schowek w podłokietniku, chyba można by tam zmieścić tablet ;). Za mały zbiornik paliwa (55 litrów).
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest bardzo dobrze, ogrzewanie szyby przedniej i lusterek działa bardzo sprawnie i szybko, ogólnie układ dwustrefowej klimatyzacji działa tak jak powinien.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mało miejsca na nogi z tyłu, za krótkie siedziska foteli przednich, męczy przy dłuższych trasach
4,0
Wyciszenie
Jest dobrze. Hałas na autostradzie dociera do wnętrza dopiero powyżej 140km/h, silnika na 6-stym biegu nie słychać nawet wtedy, naprawdę trzeba mocno kręcić jednostkę aby jej według mnie przyjemny dźwięk dotarł do wnętrza pojazdu.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przeglądy to koszt około 600PLN rocznie. Spory koszt ubezpieczenia (powyżej 2000 nawet z max zniżkami). Moje auto jest jeszcze na gwarancji więc nic nie dokładałem poza paliwem i wyżej wymienionymi kosztami.
3,0
Stosunek jakość/cena
Porównując ilość usterek i wad do ceny - Ford życzy sobie stanowczo za dużo za Focusa, według mnie jest to zwykłe miejskie auto z mocniejszym silnikiem i powinno być tańsze o co najmniej 20k PLN.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wymiana lampy przód - we wnętrzu klosza swobodnie latała sobie jakaś śrubka. Odklejona ozdobna listwa boczna. Coś skrzypi w drzwiach przednich, zarówno prawych jak i lewych. Coś skrzypi przy dużych prędkościach i oporach powietrza w tunelu środkowym. Serwis nie jest w stanie poradzić sobie z usterkami dot. skrzypienia. Linia technologiczna Forda ma chyba jakieś poważne braki, nawet elementy karoserii są gorzej spasowane niż były w mojej starej 13 letniej Skodzie.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymiana jednostki napędowej - wada fabryczna układu chłodzenia. Niższa kultura pracy nowego silnika.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 EcoBoost 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Focus III Sedan 1.6 EcoBoost 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,00 zł
7,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Focus III Sedan