Silnik
: Najbardziej zaskakuje silnik i wyciszenie.
5,0
Całokształt
Auto wybrałem po jazdach próbnych. Jeździłem Hondą Civic, VW Jeta 1.4 TSI, Toyotą Corolla 1.6, Mazda 3 2.0 120 KM. Wrażenia z jazdy 1-cicho, można jechać 160 km/h i nie słyszeć silnika. Silnik słyszalny przy przyśpieszaniu i jego dzwięk jest piszczotą dla ucha. Dynamika i elastyczność sprawiają że wyprzedanie staje się przyjemnością.Oszczędny średnie spalanie z przewagą trasy po 35 tys km to 6.6.Max udało się osiągnąć 8.0 min.4,9 prędkość do 85km/h.2- zawieszenie pewne i co ważne komfortowe 3- zmiana biegów precyzyjna i obsługa, tempomatu,radia,telefonu prosta. Przestrzeń kabiny przeciętna.Minus za obsługę zestawu głośnomówiącego tylko w języku angielskim.
Wrażenia
5,0
Silnik
Cichy, dynamiczny, oszczędny,pięknie brzmi jak wchodzi na obroty.
5,0
Skrzynia biegów
Brak wad
5,0
Układ jezdny
Dobrze trzyma się drogi i genialnie tłumi nierówności .
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
Krytyka klawiszologi niesłuszna. Rozmieszczenie przycisków logiczne i łatwe do zapamiętania
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy doskonale, dla pasażera obok nieco gorzej bo masywna deska rozdzielcza zwala się na kolana z tyłu przeciętnie. Dziwne jest to że Mazda która ma większy rozstaw osi ma mniej miejsca na nogi.
5,0
Wyciszenie
Jak wspomniałem przy 160 nie słychać silnika. Jazda z prędkością autostradową niezwykle relaksująca.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszt przeglądu po 20 tys z olejem ok 500 zł.
5,0
Stosunek jakość/cena
70 tys za samochód dobrze wyposażony z oponami zimowymi i alufelgami cena rozsądna. Duża możliwość negocjacji w salonie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po 35 tys brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po 35 tys brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 EcoBoost 150KM 110kW
[l/100km]