Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus III Sedan Facelifting

darek Jarek, 6 lat temu
Silnik 2.0 Ti-VCT 160KM 118kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 32 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Ford Focus III Sedan Facelifting 2.0 Ti-VCT 160KM 118kW 2014-2018 - Oceń swoje auto
4,79
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : daje radę
Inne : wyciszenie - cicho jak w premium
5,0
Całokształt
... auto znalazłem sam na amerykańskich stronach i przy dużym moim zaangażowaniu "sprowadziłem" je do kraju . "Wymieniłem" błotnik przedni ( znalazłem go u nas na aukcji internetowej w orginalnym lakierze ) i zderzak przedni ( ten "lakierowałem") . "Wymieniłem" lampy przednie na europejskie i "dołożyłem" tylną przeciwmgielną . To wszystko , reszta to orginał , który w dniu zakupu miał 20 tysięcy przejechanych kilometrów . Osiem miesięcy szukałem . Niemal codziennie spędzałem godzinę, dwie przy komputerze . Ale w efekcie wszyscy ci co uczestniczyli w tym przedsięwzięciu nie żałowali, a ja zaoszczędziłem trochę kasy i mam auto który nie jest ściemą . Raport dna auta to podstawa w takich przypadkach . Wtedy wiadomo jest to, co się kupuje . Import z za oceanu to w tej sytuacji nie jest ruletką , jak zakup auta od niemieckiego turka z mottem :... będziesz pan zadowolony, jak uda ci się dojechać do domu .
Wrażenia
5,0
Silnik
... silnik świetnie się zbiera , cichy, bez problemowa obsługa na łańcuchu rozrządu . Ostatnia 2,0 litrówka taka w ofercie Forda, ale tylko dla amerykańskich wersji . Sprawdzona ponoć, wolnossąca, niezawodna jednostka podkręcona przez Forda do 163 kM z 247 Nm. Dlatego kupiłem . Pilnować należy wg zaleceń producenta wymiany płynów na czas, a do łańcucha zajrzeć i sprawdzić dopiero w okolicach przejechanych 180 tys. kilometrów, tzn. przy drugiej wymianie świec. W europejskich wersjach Focusa od 2016 montują już jakieś eko-śmiecie na paskach rozrządu, które ponoć miały być ekonomiczniejsze w użytkowaniu , ale już wiadomo , że nie są . To tak moim zdaniem na marginesie . No, wracając do tematu ...Osiągi jak na auto kompaktowe z tym silnikiem są całkiem niezłe . Coś ciut ponad 8 sekund do setki i to się potwierdza. Dynamika jazdy jest , więc i bezpieczeństwo czynne także . Użytkuje to auto dopiero rok, więc uwag negatywnych nie mam ..., pszczółka !.
4,0
Skrzynia biegów
... automat ! i ... to nie żadne Powershift ( czytaj "powerszit") , tylko sześciobiegowy zwykły hydrokinetyczny przyrząd o symbolu DPS6. Producent mówi o bezobsługowej eksploatacji przy zachowani szczelności, tzn. bez uszkodzeń mechanicznych . Więc tłumacząc na nasze:.., uwaga na to, jak auto było uszkodzone , kiedy rozmowa jest o imporcie zza oceanu . Jak dla mnie skrzynia ma trochę mało kultury osobistej . Strasznie "mieli" tymi biegami, czasami nie nadąrzając za akcją . Ale to tylko zdarzyło mi się parę razy na pofałdowanej drodze . Jedziemy góra dół, góra dół ... Ja jej "w palnik", a ona w dół . Może to być irytujące . Dlatego daje cztery gwiazdki . Są już w Polsce na rynku usług "ludziska", którzy mają do wgrania aktualne oprogramowanie z poprawkami. Widać Ford reaguje na uwagi rynku. Na tą chwilę ja dopiero myślę o tym, że jest taka możliwość . Jeszcze nie czuje potrzeby ulepszeń.
5,0
Układ jezdny
... nie ma o czym tu pisać . Autko jedzie jak przyklejone . To szosówka , więc nie pchajmy się na siłę w bezdroża .
5,0
Karoseria
...hmmm..., to rozmowa jak o kolorach . Jednym się podoba taki, innym inny . W tym przypadku padło na sedan, bo ma w miarę duży bagażnik, 470 litrów . Do hatchbacka tylko jedna siatka wejdzie. Dla mojej żony to za mało . Wersja kombi z tym silnikiem była nieosiągalna . Przynajmniej ja w swych poszukiwaniach nie trafiłem . Co do uwag , to , że ma po otwarciu drzwi szerokie, obudowane progi . Drzwi ich nie zasłaniają, przez co wyciera się i brudzi nogawki spodni . Ale to szczegół mało istotny . Ogólnie jest nieźle i może się podobać . Przestronne wnętrze z dobrą widocznością . Jest ok! .
Komfort
5,0
Widoczność
... no ! może tylko przednie słupki wymagają przyzwyczajenia , a przy cofaniu tylna kamera ma co robić , bo kufer bagażnika wydaje się wysoki . Za to !... Boczne lusterka są jak w ciężarówce , super . Ogólnie ja nie mam problemu z gabarytem kształtu auta. Ale !... auto jest dla żony . To ona na co dzień nim jeździ i jak widzę , to także nie ma z tym problemu, choć przy zakupie westchnęła, że jest duże . W efekcie jest raczej lepiej niż dobrze .
5,0
Ergonomia
... nie ma o czym pisać, bo jest wszystko ok! . Jak moja żona sobie radzi i nie narzeka, to znaczy, że jest super . Przed tym autem miała nissana i dwie mazdy. Zawsze coś tam było nie tak. Hm... rozładować akumulator przez niewyłączone światła ! , a co tam !... , nie ma problemu . Teraz tu połowę rzeczy same się robią .. i o to chodzi dzisiaj przecież .
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
... chyba najsłabszy punkt programu to wentylacja . Mając jeden rok auto i jedną w nim zimę za sobą , mogę tylko stwierdzić, że czasami kiedy jest bardzo zimowo, czyli śnieżnie i mroźno, to szyba boczna po stronie kierowcy lubi zaparować . Od strony pasażera nie ma takich objawów. Ale może coś ja źle robię z ustawieniami . W lato klima , która jest manualna czasami sama sobie robi pauzę na parę minut, by po chwili znów działać pełną parę . Może to pół automat ?.., jeszcze tego nie wyczułem . Na razie obserwuje i dlatego dałem cztery gwiazdki . Mój Focus ma fabryczny pakiet zimowy z podgrzewanymi szybami , lusterkami bocznymi i przednimi siedzeniami, ale punkt programu to podgrzewana kierownica . Świetny i przydatny patent . Trafił mi się egzemplarz z fabrycznie dołożonym ogrzewaniem postojowym, co jest gratką, wisienką na torcie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
... kabina jest dość przestronna i wygodna , więc można skwitować, że co do miejsca podróżowania jak na klasę pojazdu to jest świetnie . Fotel kierowcy nie rzuca na kolana, ale w odróżnieniu od japońskich taboretów jest o dwie klasy lepiej . Tylko czwórka , bo to nie jest kalasa premium .
5,0
Wyciszenie
... jest super ! . Jedziesz sobie autostradowo i można sobie normalnie rozmawiać, słuchając sobie audio . Cóż więcej można sobie w kwestii wyciszenia życzyć od auta kompaktowego !. Oczywiście mając na względzie to , że jest to marka budżetowa.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
... byłem mile zaskoczony, kiedy kwota OC nie przekroczyła przy pełnych zniżkach ośmiu stówek . Wyczyn nieosiągalny przy "japońcach" . Spalanie !? . No średnio 10 litrów benzyny na setkę trzeba liczyć . Bo 2,0 litry na siki nie jeździ . Raz na rok należy wymienić olej i filtry . Reszty kosztów na ten moment nie pamiętam, bo przecież to prawie nowe auto jest .
5,0
Stosunek jakość/cena
... z racji tego , że w dużej części sam sobie byłem sterem i okrętem przy zakupie, imporcie auta z USA , więc dlatego jestem "zarobiony" i zadowolony z tej decyzji . Jak na tą chwilę .
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
... nie ma o czym mówić !
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
... bez komentarza

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Ti-VCT 160KM 118kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Focus III Sedan Facelifting