Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus III Sedan Facelifting

Flancer, 6 lat temu
Silnik 1.5 EcoBoost 150KM 110kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 72 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Ford Focus III Sedan Facelifting 1.5 EcoBoost 150KM 110kW 2014-2018 - Oceń swoje auto
4,43
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Komfort jazdy - ogólnie pojęty, wiele czynników na to wpływa: zawieszenie, wyciszenie, fotele, ergonomia wnętrza, dynamika. Jazda Focusem nie męczy.
5,0
Całokształt
Samochód spełnił moje oczekiwania; dokładnie wiedziałem, czego potrzebuję i Focus wydawał się optymalnym wyborem w stosunku do potrzeb - dzisiaj mogę to tylko potwierdzić. Idealny samochód na dłuższe trasy - umiarkowany apetyt na paliwo przy przyzwoitych naprawdę osiągach, bardzo duży komfort jazdy - neutralne prowadzenie, wygoda, potwierdza się opinia o zawieszeniu - na pewno jedno z najlepszych w klasie; do tego cisza w środku i bogate wyposażenie wersji Titanium - zwłaszcza SYNC 3, pozwalający korzystać z Android Auto i najlepszych na dzisiaj map Google na wyświetlaczu auta - to ogromna wygoda i w zgodzie z przepisami ;-) Czyta SMS-y, można oddzwonić itd. No i ładne wg mnie wnętrze - nowoczesne i ergonomiczne. Drobne minusy: tapicerka siedzeń nieco zbyt łatwo przyjmuje zabrudzenia, pokrywa bagażnika nie chce już trzymać się w najwyższym położeniu i zdradziecko spada niżej po chwili, więc można przydzwonić niechcący... Dość łatwo również pobrudzić jasną podsufitkę - mnie udało się... notatnikiem z ekoskóry.
Wrażenia
4,0
Silnik
Przyzwoita dynamika, do normalnej jazdy wystarcza, przy tym nie spala zbyt dużo paliwa - jazda 70% trasa, 30% miasto - 6,3 l/100 km i 150 KM - uważam, że to jest OK. Silnik nie jest głośny, przyspiesza wystarczająco choć oczywiście są auta o lepszej dynamice ;-) Ale nie muszę wlec się prawym pasem na autostradzie.
4,0
Skrzynia biegów
6-biegowy manual - komputer pokładowy podpowiada dość szybko zmianę biegu na wyższy; pozwala to na pewno zredukować spalanie a auto nie traci jakoś wyraźnie dynamiki. Biegi wchodzą pewnie i łagodnie, bardzo rzadko coś nie zagra przy zmianie. Na 5 i 6 biegu można nawet przyspieszyć przy zmianie pasa bez redukcji - chyba, że trzeba się naprawdę szybko zebrać.
5,0
Układ jezdny
Potwierdziła się opinia o zawieszeniu - faktycznie jedno z lepszych w klasie. Neutralne prowadzenie, spora wygoda, cisza; Focus nie zaskakuje na drodze jakoś nieprzyjemnie nieoczekiwanymi reakcjami, jedzie tam, dokąd chcesz. I robi to faktycznie kulturalnie ;-)
4,0
Karoseria
Wg mnie ładne nadwozie o nowoczesnych liniach - rodzaj nadwozia to zawsze kwestia gustu - mnie w hatchbacku nie podobają się zbytnio tylne lampy a sedanie bardziej - reszta to drobiazgi. Dostęp do bagażnika jest OK, wystarczająco pojemny (o ile nie trzeba przewieźć lodówki). Trochę zmartwiła mnie elastyczność niektórych elementów - błotniki, zderzaki - ale jak dotąd trudno powiedzieć, że to jakaś wada - może nawet przeciwnie, pozwala uniknąć drobnych wgniotek? Spasowanie nie jest zupełnie idealne no ale to jednak nie jest klasa premium.
Komfort
4,0
Widoczność
Jak dla mnie jest dobra, jedynie długi, pochylony przedni słupek zmusza czasem do wychylenia się jednak do szyby ale podejrzewam, że w tego typu nadwoziach dzisiaj to standard - to nie jest SUV czy VAN, gdzie widoczność na pewno jest lepsza. Na boki i do tyłu wg mnie zupełnie wystarczająca.
5,0
Ergonomia
Ergonomię oceniam wysoko. Dla kierowcy średniego wzrostu to idealny gabaryt auta, wewnątrz łatwo sięgnąć do wszystkich przycisków i pokręteł, nie stwierdziłem jakiś irytujących rozwiązań, jakie czasem się zdarzają (klakson w przełączniku świateł w Dacii przykładowo...). Na szczęście Ford nie uległ modzie na przeniesienie obsługi np. klimatyzacji na wyświetlacz dotykowy czy też innych ustawień auta, których dokonuje się w czasie jazdy - miałem okazję sprawdzić - fatalnie to rozprasza i utrudnia jazdę. W Focusie są tradycyjne przyciski, choć wyświetlacz dotykowy też - w dodatku działa poprawnie, czasem telefon wypada gorzej pod tym względem. Fotele wygodne, mam regulację podparcia odcinka lędźwiowego - fajna sprawa; z auta nigdy nie wysiadam zmęczony jazdą a czasem robię długie trasy po kraju.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Neutralnie - działa sprawnie, nagrzewa się dość szybko, klimatyzacja działa skutecznie - wszystko w sumie tak, jak być powinno. Precyzyjna regulacja temp. co pół stopnia i da się to wyczuć, że staje się ciut chłodniej, można idealnie dopasować temperaturę. Włączanie jednym przyciskiem trybu MAX jest pożyteczne, szybko osusza szyby czy przewietrza wnętrze. Szum rzecz jasna jest przy tym spory ale kiedy ruszamy to zwykle można już zredukować.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca w kabinie jest wystarczająco dużo jeśli ktoś nie jest jakiś większych niż przeciętne gabarytów. Dla kierowcy średniego wzrostu idealne auto - wszędzie można dosięgnąć, jest trochę schowków w kabinie, miejsce z regulowanym dnem na napój (wiem, że to w wyższych wersjach wyposażenia ale warto moim zdaniem). Z przodu jazda jest bezproblemowa, z tyłu pasażerowie czasem marudzą, że miejsca mogłoby być nieco więcej - zależy kto też tam jedzie.
5,0
Wyciszenie
Jak na tę klasę auta to wg mnie jest naprawdę dobrze. Przy niskich obrotach i spokojnej jeździe silnika w zasadzie nie słychać, chyba bardziej opony. Szum powietrza też akceptowalny. Mimo pokonywania Focusem dość długich czasem tras nie odczułem zmęczenia z powodu hałasu. Pewnie w klasie wyższej jest lepiej ale oceniam obiektywnie - w tym segmencie aut jest OK.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W przypadku nowego pojazdu zawsze są dość drogie przeglądy w ASO - ja, ze względu na intensywną eksploatację mam też przedłużoną gwarancję, co wymusza serwis w ASO ale na wolnym rynku ceny przeglądów a zwłaszcza części eksploatacyjnych są bardzo przyjazne. Warto poszukać części oryginalnych poza ASO, są takie sklepy w sieci, gdzie te same produkty kosztują o 1/2 czy 2/3 mniej; spory wybór zamienników bo to typowe auto.
5,0
Stosunek jakość/cena
Moim zdaniem pieniądze, jakie trzeba wydać na nowego Focusa, bo takiego wyleasingowałem, są tego warte. Oczywiście zależy to od sposobu użytkowania auta - ja dość dużo jeżdżę po kraju więc samochód eksploatuję dość intensywnie choć z dbałością - znosi to dzielnie i nigdy nie wysiadam z niego zmęczony a to ważne, kiedy po dotarciu na miejsce trzeba jeszcze pracować a nie odpoczywać. Warto rzecz jasna negocjować cenę, można dostać naprawdę przyzwoite zniżki ale może zależeć też od salonu (?)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
1. Pokrywa bagażnika opada nieco po jakiejś chwili, przez co można uderzyć głową, wycofując się bagażnika (po 1,5 roku - zbyt wcześnie). 2. To nie jest usterka ale: klocki ham. oryginalne potwornie brudzą pyłem felgi - po dwóch dniach od umycia i 500 km felgi są czarne, to irytuje.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zbyt krótki okres użytkowania, poważne usterki (na szczęście!) nie wystąpiły.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 EcoBoost 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Focus III Sedan Facelifting